GLAZBENE RECENZIJE: Sara Renar, Insolate featuring Sara Renar

Sara Renar „Šuti i pjevaj“ (Croatia Records): Originalno, hrabro i lijepo

Da bude odmah na početku jasno, novi album Sare Renar najbolji je album koji je snimila u karijeri. Izuzetno hrabar i vrlo progresivan. Kako zbog eksperimentiranja glazbom i produkcijom tako i zbog stihova kroz koje je odlučno progovorila o mračnoj sadašnjosti svijeta u kojem živimo i crnilu pred nama, s naglaskom na život žena u današnjem društvu. Bez uljepšavanja, kroz odlično oblikovane stihove, ma koliko mračni bili. Poput nekog stanja svijesti, ali i kao svojevrsna glasnogovornica svih umjetnica koje se moraju izboriti za svoju umjetnost i svoje ja. Da ih se vidi, da ih se čuje i da ih se poštuje. Specifičan poetski aktivizam i prosvjed protiv stanja u društvu u prvoj polovici 21. stoljeća. Svaka od pjesama je zaokružena priča izuzetno bogatog sadržaja. Glazbenog i pjesničkog. Poput filmskog omnibusa od devet uzbudljivih priča izrazite poetske ljepote, koje zajedno čine vrhunsko ostvarenje. Sara Renar se nije odrekla elektronike kao okosnice oko koje plete melodije, ali je za razliku od dosadašnjih izdanja, pristupila znatno progresivnije i eksperimentalnije. Nastalo je glazbeno djelo veliko u globalnim okvirima pa ne bi trebalo čuditi ako „Šuti i pjevaj“ dobije i pohvale inozemnih glazbenih kritičara, bez obzira na to što su sve pjesme na hrvatskom jeziku. Svakako treba navesti da je album vrhunski producirala Ivana Eterović – Tonota, članica eksperimentalne elektroničke grupe Playground Hustle, koja i gostuje u pjesmi „Kapital“. Odnosno, čija je pjesma „Kapital“ zapravo pjesma Playground Hustlea. Uz Tonotu na albumu su surađivali dosadašnji sjajni suradnici Sare Renar poput Konrada Mulvaja, Vedrana Peternela i Višeslava Laboša koji je napravio mastering albuma, dok se sjajno svojim bas dionicama pridružio Dimitrije Simović, uz niz gostujućih glazbenika. Sigurno će dijelu publike zasmetati određena pretencioznost koja se na momente na albumu može osjetiti, ali tu je prije riječ o tome da Sara Renar glazbi pristupa iskreno i ne vodi se za mainstreamom, nego se upušta u potragu za vlastitim zvukom i predstavlja nešto više od glazbe i pjesama na kakve smo navikli. Zbog te hrabrosti zaslužuje samo pohvalu i može biti putokaz brojnim glazbenicama i glazbenicima da istražuju i stvaraju nešto svoje, originalno i lijepo.

Insolate featuring Sara Renar „Hyperventilation“ (Megastructure): Upečatljivo, mračno i progresivno

Osim po pandemiji covida-19, Sara Renar će ovu godinu pamtiti kao izuzetno diskografski i kreativno plodnu. Osim što je izdala odličan samostalni album, surađivala je na raznim projektima, a jedan od njih posebno je privukao pažnju. Riječ je o EP-ju izuzetno cijenjene skladateljice elektroničke glazbe i DJ-ice Insolate, odnosno Sunčice Barišić, koja je EP objavila za berlinsku diskografsku kuću Megastructure. To je prilično nesvakidašnje diskografsko ostvarenje jer je Insolate u goste pozvala Saru Renar da naprave kompletno novi materijal. Ne bi to bilo toliko neobično da nije riječ o autorici koja stvara techno glazbu s naznakama elektroničkog undergrounda i vrlo specifičnog autorskog izraza u kojem dosad nije bilo mjesta za vokale. Insolate i Sara Renar već su pokazale koliko dobro mogu surađivati kada su s pjesmom „Marija, budi oprezna“ sudjelovale na kompilaciji „Femme Nouvelle“ kao najprogresivnije hrvatske autorice. Odlučile su nastaviti suradnju pa je tako Insolate pozvala Saru Renar da rade na EP-ju „Hyperventilation“. Nastalo je progresivno elektroničko djelo koje će, bez sumnje, odjeknuti među ljubiteljima elektroničke glazbe širom svijeta, potvrditi dosadašnji status Insolate i promovirati Saru Renar. Možda se Sarin vokal mogao čak i malo više čuti i naglasiti, no i ovako smo dobili odličan EP koji spaja dva izrazita talenta. Nadamo se da će dvije sjajne autorice nastaviti suradnju; upečatljiva elektronika kakvu zna „složiti“ Insolate i mračni vokal Sare Renar dobitna su kombinacija, pogotovo za ljubitelje nešto mračnije elektronike koji od glazbe uvijek očekuju nešto više.