GLAZBENE RECENZIJE Rokambol, Tonka, The Melomen

01. ROKAMBOL ‘SAM’ (MAST PRODUKCIJA): Nepravedno zapostavljen odličan autor

Glumac Nikša Marinović već godinama stvara odličnu glazbu i iz nepoznatih razloga prolazi ispod radara medija pa tako i radijskih postaja u Hrvatskoj. Ako je netko zaslužio da se njegove pjesme vrte u domaćem eteru, onda je to upravo on. Prvi album „Zajedno“ objavio je 2013. godine, a krajem 2018. i novi album „Sam“. Album kojim nastavlja seriju svojih sjajnih pjesama i koje ga predstavljaju kao vrsnog autora. Njegove pjesme su dječački razigrane i znalački aranžirane, pomno napisane i izuzetno lijepe, a glas emotivan i čvrst. Niz suradnika na raznoraznim instrumentima (vibrafon, udaraljke, violina, kontrabas itd.) pridružio mu se na ovom albumu nadopunjujući njegove glazbene zamisli na najbolji mogući način. Čini se da Marinović još uvijek traži svoju nišu jer su pjesme pomalo neujednačene, bez obzira na njihovu kvalitetu. U svakom slučaju valja poslušati njegov album „Sam“ koji će mnoge zainteresirati da se prihvate i prethodnog albuma.

02. TONKA ‘VAŽNE STVARI’ (MAST PRODUKCIJA): Odličan početak samostalne karijere

Za one koji ne znaju, Tonka je Antonija Matković Šerić, supruga Aljoše Šerića koji je glazbeničku karijeru počeo s grupom Ramirez, a potom nastavio s grupom Pavel, u kojoj je Antonija pjevala prateće vokale. I onda su se jednog dana zaljubili, vjenčali, dobili dijete i zaključili da je vrijeme za njezin solo album. Aljoša najbolje poznaje svoju suprugu, zna koje su njezine pjevačke mogućnosti i napisao je svu glazbu i tekstove. Aljoša Šerić je već odavno dokazao da zna skladati i aranžirati. Osim toga, prednost pred ostalim skladateljima domaće pop glazbe je njegovo svakodnevno konzumiranje globalne pop i rock glazbe, što je vidljivo na ovom albumu. Aljoša i Tonka složili su odličan album, a Srđan Sekulović Skansi sjajno dodao vrijednost svojim producentskim zahvatima. Kada bi barem hrvatski pop nastavio u ovom smjeru. Pitko, simpatično, radiofonično i moderno. Slatko-gorki tekstovi koji pašu Tonkinu vokalu i odlično složena glazba koja pokazuje Šerićevu skladateljsku zrelost. Odmaknuo se od stila grupe Pavel, još više od grupe Ramirez i pokazao kako se rade moderne pop pjesme s naglašenim ritmovima. Odličan početak njezine samostalne karijere i više nego pohvalan nastavak Šerićeve skladateljske karijere.

03. THEE MELOMEN ‘DISAPPEAR’ (MARTIN’S GARAGE RECORDS): Garažni rock’n’roll za sladokusce

Već nakon nastupnog albuma „Chinatown“ objavljenog 2015. bilo je jasno da smo dobili još jedan kvalitetan domaći garažni rock bend. Oni ne bježe od svojih uzora pa ih s razlogom i ističu, a to su The New York Dolls, The Byrds, The Kinks, The Rolling Stones, The Who itd. Naglasak je na rocku s početka 60-ih i 70-ih godina. Kao i u slučaju debi albuma, ni na ovom nema pretjerane filozofije i mudrosti. Iskonski rock’n’roll u svom najboljem izdanju. Prikladan vokal, odlični gitaristički rifovi, čvrst ritam i bas gruv. Baš onako kako treba biti. Štoviše, i produkcijski su se oslonili na ta razdoblje pa na momente doista zvuče kao da su uskočili u vremenski stroj te se iz kasnih 60-ih prebacili u sadašnjost. Nikakve inovacije, dodira suvremene glazbe, moderne produkcije tu nema. Ali tako i treba biti. Za razliku od nastupnog albuma, „Disappear“ je čvršći i rezolutniji pa zato i bolji. Za ljubitelje garažnog rocka prava poslastica, iako bi ih neki dobar producent i menadžer prikladnim zahvatima i savjetima mogli odvesti puno više od lokalnih koncerata.