GLAZBENE RECENZIJE: Jozef Nadj, Seed Holden

Jozef Nadj „Twenty Twenty one“ (Vlastito online izdanje): Izvanserijski funk dragulj

Jozef Nadj je porijeklom iz Pančeva, ali zadnjih dvadesetak godina živi u Bostonu u SAD-u kamo je otišao kako bi nakon završene akademije klasične glazbe u Mađarskoj i Srbiji upisao i poznati Berklee College of Music. Njegov instrument je violina, koju na tom istom Berklee College of Music danas predaje i drži masterclass pod nazivom „How To Electrify Your Violin“, a predaje i na Berklee Global Strings Intensive programu i Berklee Summer programu. Ističe da su mu uzori Miles Davis, Jimi Hendrix, Michael Brecker, Joe Satriani, Stevie Ray Vaughan, Michael Jackson i mnogi drugi, a tijekom karijere surađivao je s glazbenicima kao što su Billy Cobham, Doug Aldrich (Whitesnake, Ozzy Osbourne), Nigel Kennedy, Didier Lockwood, Robin Diaz (Courtney Love, Smashing Pumpkins), Fran Shehan (Boston), David Hull (Buddy Miles, Joe Cocker), James Montgomery itd. Kada takav jedan glazbenik, pedagog i virtuoz na violini s impresivnim sviračkim iskustvom snimi album, jasno je da nije u pitanju uobičajeno glazbeno ostvarenje. „Twenty Twenty One“ je treći album Jozefa Nadja nakon „Digital Worlda“ iz 2009. i „Dark Green yet Blue“ iz 2016. godine. Kompletan album sniman je u Bostonu i New Yorku, dok su gostujući glazbenici s njim surađivali online. Tako se na albumu pojavljuju Vasil Hadžimanov, Ivan Aleksijević, Vladan Milenković (klavijature), Vladimir Samardžić (bas gitara), Filip Krumes (violina), Dušan Gnjidić (bubanj), Jozefov brat Lehel Nadj i Milan Maksimović (puhačka sekcija) iz Srbije, kao i Michael Clarke (bubanj), John Baboian (gitara), John Hyde (harmonika), Jerome Giancola, Bruce Gertz (bas) iz SAD-a. Riječ je o doista izvanserijskom glazbenom djelu baziranom na funku u kojem Nadjeva violina provučena kroz brojne efekte igra glavnu ulogu, a prate je i upotpunjuju sjajni gostujući glazbenici. Zajedno su stvorili fenomenalne funky jazz groove skladbe koje sve redom potpisuje Nadj, a koje svojom kompleksnošću, aranžmanima i samim pristupom funku kroz violinu nude posve novi i originalan, odličan zvuk koji će mnoge oduševiti. Treba naglasiti da je u svih osam pjesama na albumu istaknuta i rock energija i ostvaren jedinstven funky sound. Prekrasno iznenađenje na početku godine jer je album službeno objavljen 1. siječnja 2021.

Seed Holden „Soldier On“ (Croatia Records): Emotivna ljepota glazbene sjete

Iza umjetničkog imena Seed Holden skriva se Valpovčanin Ljudevit Ivić koji unazad par godina živi na relaciji Berlin – Zagreb. Iako mu je album „Soldier On“, objavljen za Croatia Records krajem prošle godine, ujedno i prvo službeno diskografsko izdanje u Hrvatskoj, iza sebe već ima nekoliko albuma i EP-ja objavljenih kao vlastito online izdanje. I dok se na tim prethodnim izdanjima, obojenima melankolijom provučenom kroz američki folk zvuk i americanu, više orijentirao na što boji studijski zvuk, „Soldier On“ donosi odlično pogođeni sirovi lo-fi. Svih devet pjesama s albuma je na engleskom jeziku, a njegov izgovor i boja glasa savršeno su prilagođeni neskrivenoj želji da pjesme istaknu sjetu i tugu, otpjevane uz prebiranje po žicama akustične gitare, ali i povremene ulaze odlično odabranih instrumenata za finalnu sliku. I ne govorimo tu o depresiji, već specifičnoj samozatajnoj emociji koja njegovu glazbenom izričaju sjajno pristaje i nema sumnje da će naići na odobravanje brojne mlade publike koja sve više voli i traži glazbenike takvih emocija i atmosfere. Sve podsjeća na neku mješavinu ranog opusa Leonarda Cohena u kombinaciji s Nickom Drakeom, a pod utjecajem grupe The Walkabouts. Lijepo, nježno, melankolično i sjetno. Iviću su u realizaciji doista pomogli brojni muzičari koji su se svojim instrumentima odlično uklopili u njegove pjesme (bendžo, violina, električna gitara, bubnjevi, truba, klavir, bas, pedal steel). Iznenađujuće dobar album koji zaslužuje daleko veću pažnju publike, ali i bolji PR – jer ga od svoje matične diskografske kuće gotovo nije ni dobio.