GLAZBENE RECENZIJE: Idem, Živa

IDEM „POYY“ (JeboTon): Odličan debi album

IDEM je pseudonim iza kojeg stoji talentirani glazbenik Antun Aleksa. Njegov talent već je odavno znan svima koji su slušali grupe Porto Morto, Trophy Jump i JeboTon, u kojima godinama svira. Iako je riječ o trima stilski različitim bendovima, svi su iznimno kvalitetni, stvaraju vlastitu autorsku glazbu i već odavno su izišli iz okvira hrvatske glazbene scene. Pogotovo se to odnosi na pop punk bend Trophy Jump, koji je već izgradio reputaciju širom svijeta, pa tako i u SAD-u, a u kojem Aleksa pjeva – i to vrhunski i na engleskom jeziku. Štoviše, upravo je taj neki moment kalifornijskog pop punka uspio prenijeti na svoj autorski projekt, u kojem pjeva na hrvatskom. Pjesme su izuzetno poletne, vesele i melodiozne, tekstovi su razigrani, a sjajno razrađeni aranžmani savršeno odgovaraju suvremenom indie popu. Zvuče poput neke mješavine Britpopa i kalifornijskog pop punka s autorskim dodirom Antuna Alekse. Album „POYY“ najavio je singlovima „ŠtetaŠtetaŠteta“, „Par put godišnje“, „Žujice“ i „Potopi ovaj brod“, čime je jasno u samom startu dao do znanja što se može očekivati od albuma, ali i iskoristio priliku da upozna širu publiku sa svojim talentom i glazbenim idejama. Kako je u pitanju zbilja odličan materijal, ne čudi što je već prvim singlovima stvorio sasvim pristojno brojnu publiku, a zahvaljujući radiofoničnosti gotovo svih pjesama na debitantskom albumu, IDEM će vrlo vjerojatno dospjeti do vrlo široke publike i među najbolje albume objavljene u Hrvatskoj tijekom 2023. godine. Potencijal ovog sjajnog pjevača i talentiranog glazbenika publika će brzo prepoznati.

ŽIVA “ŽIVA” (Cereal Booking): Izvrstan početak

Na hrvatskoj glazbenoj sceni postoji jedan ogroman otvoren i neispunjen prostor u kojem nedostaje hrabrih glazbenica i glazbenika koji nisu opterećeni trendovima, komercijalnim uspjehom i pripadajućim profitom. Kreativaca koji stvaraju umjetnost bez obzira na glazbeni žanr. Maštovitih i talentiranih umjetnika koji će glazbom izraziti svoje misli, emocije i stav te poslati poruku koja će biti razumljiva u bilo kojem djelu svijeta. Upravo to uspjela je postići Lucija Ivšić nakon što je u Australiji započela novi glazbeni život pod pseudonimom ŽIVA. Lucija Ivšić je kao 14-godišnjakinja osnovala punk rock grupu Punčke s kojom je objavila pet albuma i obišla veći dio Europe i Aziju nastupajući na festivalima kao što su Sziget, EXIT i INmusic te bilježeći preko 400 nastupa. I onda se prije par godina preselila u Australiju i Punčke su ostale u prošlosti. Ali ne i glazba. U Melbourneu se prihvatila skladanja elektroničke glazbe, i to kroz manje poznat žanr witch house u fuziji s coldwaveom i r’n’b-jem, ne zaboravljajući svoje slavonske korijene. Početak je bio više nego obećavajući jer su njezini debitantski singlovi „Power“, „Dualism“ i najnoviji „Bad Blood“ do sada prikupili preko 18.000 audio/video streamova širom svijeta, a recenzirali su ih neki od najprestižnijih australskih glazbenih medija kao što su The AU Review i TripleJ. Sve pjesme napisala je, skladala, producirala i snimila sama, u prosincu 2022. i siječnju 2023. Aranžmani i obrada pjesama napravljeni su u suradnji s Anjom Tkalec, mladom producenticom i glazbenicom iz Hrvatske. Sve pjesme miksane su u Londonu i Los Angelesu, dok je mastering u Chicagu radio Elliot James Mulhern. Rezultat je izvanserijski album koji dokazuje talent hrvatske glazbenice i koji će svakako nastaviti svoj život na globalnoj glazbenoj sceni. Njezini tekstovi jesu mračni i anksiozni, ali i u odličnoj simbiozi s glazbom, koja jest mračna, ali i plesna, podatna i kompleksna. Elektronika i slavonska narodna glazba prožimaju se u jednom posve novom, jedinstvenom i nevjerojatno dobrom spoju dosad nespojivog. Osim toga, bez problema miješa hrvatski i engleski jezik te tambure i slavonsko višeglasno pjevanje s plesnom mračnom elektronikom. Izuzetno privlačno, više nego egzotično, intrigantno i uzbudljivo. Sjajan album!