GLAZBENE RECENZIJE Groovetastic, Ivan Grobenski

Aquarius Records, Intek Music

Groovetastic „Disco uzvraća udarac“ (Aquarius Records): Esencija disco groovea na debi albumu

Po poznatim podacima iz povijesti hrvatske popularne glazbe, disco je iz nepoznatog razloga uglavnom zaobišao tadašnje autore, koji se zapravo ni u vrijeme njegove najveće popularnosti krajem sedamdesetih nisu hvatali u koštac s tom najplesnijom glazbom. Prihvatili su se radije funka i srodnih žanrova, a na disco se uglavnom plesalo, jedva se nešto malo skladao. Zato bi ovo mogao biti prvi hrvatski čistokrvni disco album. I to ne bilo kakav već vrhunski. Iza njega ponosno stoje Anđelko Preradović, autor tekstova, DJ i dugogodišnji djelatnik u diskografskom biznisu, David Daga Devčić, skladatelj, producent i vrhunski gitarist, te pjevačica Sabina Špoljar. Okupljeni pod originalnim imenom Groovetastic, njih troje ne kriju utjecaje legendarnih disco funk grupa kao što su Chic, Purple Disco Machine ili Freemasons. No da ne bi bilo zabune, Devčić već godinama „upija“ disco i funk i poznaje ih u dušu pa pjesme na albumu nisu nikakve blijede kopije, već fenomenalni originali nastali po svim pravilima disco i funk glazbe, bez podilaženja hrvatskoj estradi. Pritom je kao dugogodišnji producent i sjajno producirao album, stavljajući naglasak gdje treba i kada treba kako bi ritam i groove jednostavno „razvalili“. Kao dugogodišnji djelatnik u diskografskom biznisu, Preradović jako dobro zna što prolazi, kod koga prolazi, kako prolazi, a kao DJ zna i kako najbolje rasplesati publiku. U priču se svojim glasom odlično uklopila mlada Sabina Špoljar i nastala je dobitna kombinacija koja bogato urodila plodom. Ljubitelji disco zvuka bit će sigurno oduševljeni debi albumom grupe Groovetastic s 11 izuzetno kvalitetnih plesnih pjesama.

Ivan Grobenski „Kink“ (Intek Music): Nevjerojatan talent Ivana Grobenskog

Taj nevjerojatno talentirani Ivan Grobenski opet je napravio iskorak i stvorio novo glazbeno djelo koje s njegovim dosadašnjim radom gotovo da nema veze, osim kvalitetom. Upoznali smo ga kroz alter indie bend Moskau, pa je pod svojim imenom snimio odličan world music album „Siromahi i lazari“, a 2022. godine i soul funk album „Apokalipstick“. Novi album nije ni klasičan rap niti je klasičan hip hop, a još manje trap. Grobenski je izveo novi eksperiment snimivši, kako kaže, album bez gitara, pun sampleova, uz izmjenično pjevanje i repanje. Pritom je mijenjao postojeće sampleove, a tekstovi su nastajali od raznih statusa na društvenim mrežama, memeova i inserata iz raznih video-minijatura. „Na novom albumu nastojim se ponašati kao ‘čovjek AI’, mijenjajući iz temelja vlastiti pristup pisanju glazbe i teksta“, pojasnio je Grobenski te naglasio da je učio iz svih dostupnih podataka i audio i video dokumenata, kao što to radi i umjetna inteligencija. Jedinstveni eksperiment prate odlični beatovi i odlična jazz svirka, uz neočekivano dobar rap Ivana Grobenskog. Mora mu se priznati, savršeno je to svladao. Čuju se tu utjecaji jednog Kendricka Lamara, Kanyea Westa, Taylora, The Creatora, Commona, ali i jazz rap zvijezda poput FKJ &Masego ili pak Yussefa Kamaala. Grobenski je napravio veliki američki album, koji bi uz podršku neke velike diskografske kompanije komotno mogao završiti na američkim top ljestvicama uz pristojnu prodaju na sjevernoameričkom kontinentu. Međutim, ovaj album svejedno je unaprijed osuđen na propast u hrvatskim medijima, što Grobenskog vjerojatno previše niti ne brine. No, bez sumnje, na kraju godinu „Kink“ će se ipak pojaviti među pet najboljih albuma 2024. godine po izboru glazbenih kritičara – jer taj album to zaslužuje. Unatoč izuzetnoj kvaliteti, previše je to eksperimentalno za hrvatski eter jer se Grobenski potpuno predao dubinama jednog posve stranog glazbenog žanra kojeg nije bilo među hrvatskim autorima i izvođačima. Sigurno ne ovako. Ovo je čudo od albuma, koje se neće svakome dopasti, ali bi zato brojni obožavatelji i dobri poznavatelji svjetske hip hop i rap scene mogli biti osupnuti kvalitetom, originalnošću i autorskom hrabrošću kojom pršti album „Kink“.