GLAZBENE RECENZIJE Nhau, Mary May

Little Black Mountain, Menart

Nhau „Vetva“ (Little Black Mountain): Hrabar i originalan album

Iza umjetničkog imena Nhau krije se Nuša Hauser, najmanje eksponirana članica glazbeničke obitelji čije su prezime proslavili violončelist Stjepan i trombonist, skladatelj i umjetnički voditelj Jazz orkestra HRT-a Miron Hauser. Nuša Hauser primarno je po profesiji znanstvenica i muzikologinja koja se bavi antropološkim istraživanjima glazbenih fenomena Istre. Međutim, očito taj neki stvaralački gen Hausera ni njoj nije dao mira pa je odlučila snimiti vlastiti album. I dobro da ga je snimila jer bismo u protivnom bili zakinuti za njezin predivan glas i skladateljske ideje, kojih, sudeći po ovom albumu, ne manjka. Riječ je o dosta specifičnom zvuku i stilu koji bi se mogao nazvati ambijentalnim dark jazzom. Debitantsko kantautorsko ostvarenje sadrži pjesme na engleskom jeziku kroz koje je Nuša Hauser prepričala svoje snove, emocije i svoje zapažanje svijeta. I to vrlo originalno, jedinstveno i odvažno. Sam naziv albuma „Vetva“ odnosi se na šumu u središnjoj Istri koja se na obroncima spušta u dolinu rijeke Raše i koja je inspirirala Nušu za pjesme i glazbu na albumu, o čemu je rekla: „Tom šumom sam godinama prolazila i sve su pjesme velikim dijelom nastajale upravo na tom putu. Cijeli je album svojevrsni dnevnik koji prenosi proživljena, preživljena ili odsanjana iskustva.“ Manje je u tim pjesmama jazza, a više klasične klavirske podloge iako je neupitno da je jazz poslužio za skladateljske ideje koje je povremeno obogatila gostujućim instrumentima ili šumovima. Svakako valja izdvojiti fenomenalnu „Burn Your Signals“ u kojoj u funkciji trombonista gostuje njezin brat Miron. Taj spoj njezina glasa, klavira i trombona u sjajnom aranžmanu pokazuje koliko originalno razmišlja o glazbi pa bi ta skladba mogla mnoge zadiviti svojom ekspresijom. Čak je donekle i šteta što nije malo više eksperimentirala, no ima vremena. „Vetva“ je hrabar album jedne talentirane žene koja prekrasno pjeva i ima sjajne skladateljske ideje te se samo možemo nadati da je ovo tek njezin početak.

Mary May „Now Tell Me How You Break“ (Menart): Simbioza najboljih

Prvi album Marije Butirić koja je na scenu stupila pod umjetničkim imenom Mary May „Things you can’t put your finger on“, objavljen 2018. godine, bio je njezino predstavljanje i odličan ulazak na scenu. Novi album „Now Tell Me How You Break” potvrđuje da nije riječ o kantautorici koja je zalutala na scenu, već o vrsnoj autorici koja je uz pomoć vrhunskih glazbenika (Luka Čapeta na gitari, Jakša Perković na basu, Marin Živković na saksofonu i Borko Rupena na bubnjevima) snimila album koji će se, bez ikakve sumnje, naći među najboljim albumima 2024. godine. Svjesni svoje najbolje strane, a to su nastupi uživo, Mary May i ostatak benda snimili su novi album uživo u studiju Soundbrick Luke Čabe. Tako su dobili onu potrebnu sirovost zvuka bez dodatnog peglanja i uljepšavanja, što album čini posebnim. Kako zbog izvedbe svih 11 pjesama uživo tako i zbog činjenice da je sve odsvirano besprijekorno pa najviše do izražaja dolaze njihova povezanost i snaga glazbeno vokalnog izraza. Ukratko, album zvuči poput njihova najboljeg koncerta, a sadrži i neke briljantne momente. Što kroz izvedbe, što kroz aranžmane, što kroz specifičnu i sjajnu produkciju za koju su se sami pobrinuli dobro znajući na što treba obratiti pažnju u finalnom zvuku. Svi su evidentno uživali u stvaranju i izvedbi novih pjesama, to se i više nego osjeti. Sjajan je taj njihov spoj kantautorskog pristupa emotivnim pjesmama Mary May, jazza i profinjenog, ali čvrstog glazbenog izraza. Nema puno takvih albuma ni na svjetskoj glazbenoj sceni. Osim toga, sve pjesme odlično bi mogle zvučati i da ih autorica izvodi samostalno uz gitaru. Album „Now Tell Me How You Break“ prekrasno je glazbeno ostvarenje i odličan korak naprijed u karijeri Mary May i njezina fenomenalnog pratećeg benda.