GLAZBENE RECENZIJE: Detour, Mile Kekin

Detour „Master Blaster“ (Aquarius Records): Provjerena kvaliteta talentiranog autora

Grupa Detour, predvođena izuzetno plodnim i kvalitetnim autorom i skladateljem Nenadom Borgudanom, na sceni je prisutna već punih 17 godina. Objavili su pet studijskih albuma s brojnim hitovima koji su razveselili i rasplesali publiku. „Master Blaster“ njihov je šesti studijski album, a najavili su ga pjesmama „Slavlje“, „Šarena“, „Hawaii“ i „Klaun“ te pobjedničkom pjesmom Zagrebačkog festivala „Nekad je bilo bolje“, kao i pjesmom „Master Blaster“ kojom bi nas vjerojatno predstavljali na izboru za pjesmu Eurovizije da nije bilo cirkusa zvanog Let 3. Ukratko, album sadrži još „samo“ četiri nove pjesme pa i ne predstavlja neko iznenađenje za njihove obožavatelje, no više je nego impresivno da i ostale četiri pjesme imaju sve predispozicije postati hitovi, pogotovo „Imaš sebe“ kao sigurni favorit. „Master Blaster“ ne predstavlja poseban pomak u radu i razvoju grupe Detour, ali potvrđuje veliki Borgudanov talent te da je već odavno shvatio da se prodaju singlovi/pjesme, a da album nije ništa doli zbirka pjesama koje obožavatelji žele imati na jednom mjestu. Upravo to je „Master Blaster“, zbirka najnovijih hitova grupe Detour koji su nastali od njihova posljednjeg albuma „TourDetour“ 2018. do danas. Čak ni, nažalost, česta promjena pjevačica nije naškodila Detouru pa i u sadašnjoj postavi, s dvjema pjevačicama, funkcioniraju gotovo jednako dobro jer na prvom je mjestu dobra i podatna pjesma pjevne melodije. „Dosadna“ kvaliteta provjerenog autora pop hitova kojem bi dobro došao neki izlet sa strane kako bi mogao pokazati nove talente. Vrijeme je, iako mu ni sada baš ništa ne nedostaje.

Mile Kekin „Nježno đonom“ (Menart): Nije kao Hladno pivo, već nijansu bolje

Novi samostalni album Mile Kekina bio bi i odličan novi album Hladnog piva pa se automatski postavlja pitanje zašto je zapravo došlo do razlaza Kekina i ostatka benda. Da je ovo novi album Hladnog piva, svi bi govorili o tome koliko je to odličan i potentan bend, Kekin sjajan tekstopisac i pjevač, a nove pjesme vratile bi ih u punu formu koja se posljednjih godina izgubila. Ovako sva zasluga ide njemu, i to s razlogom. Album je najavio emotivnom pop rock pjesmom „Malena“, a potom je singlom „Ratnik svjetla“ dao naslutiti da se nije odrekao žestokog zvuka. Nema sumnje da je za odličan rock groove zaslužan i producent albuma Mark Mrakovčić. Štoviše, ni opus Hladnog piva nije toliko bio žestok kao što je Kekin na svom novom albumu. Kako zvukom tako i tekstovima. Odličan novi prateći bend, po svemu sudeći, ispunio je sva njegova očekivanja i skladateljske ideje, a Kekin se očekivano, u svom stilu, dotaknuo brojnih tema ne štedeći nikoga. Bez dlake na jeziku, uz pratnju odličnog benda i sa sjajnim pjesmama, Kekin kao da proživljava novu mladost, ali mudriji, staloženiji i hrabriji nego ikada prije. Siguran u sebe i svaku svoju otpjevanu riječ, zvuči čvrsto i samouvjereno, dok se čvrsti punk rock kotrlja u podlozi njegovih stihova. Nakon „Malene“, nekako je bilo očekivano da će pristati na „diktat“ mainstream medija i povinovati se profitu i komercijalnim radiostanicama kako bi se njegove pjesme što češće zavrtjele, no „Nježno đonom“ više je njegov osobni stav koji se taložio godinama uz žestoki punk rock kakav se i ne čuje često u eteru hrvatskih radiostanica. Neočekivano odličan album koji je mogao biti i novi album Hladnog piva, ali to je ipak neka druga priča. Mile Kekin je vrhunski autor, tekstopisac i pjevač i treba to reći jasno i glasno. Nakon ovog albuma to će, uostalom, i najsumnjičavijima postati jasno.