GLAZBENE RECENZIJE Dani’el, Klinika Denisa Kataneca, Iv/An

01. DANI’EL ‘BELTESHAZZAR – ‘THE SOUL HAS NO GENDER’ (DITA ENTERTAINMENT): Glazba o rodnim identitetima

Danijel Majcen, među ljubiteljima elektronske glazbe poznat kao Dani’el, na globalnoj sceni prisutan je od 2013. Do sada je objavio tri albuma i ostvario uspjeh na europskim top ljestvicama o kakvom mnogi glazbenici iz Hrvatske sanjanju. Na žalost, kod kuće u Hrvatskoj je slabo poznat, a njegova odlična i radiofonična elektronička synth pop glazba gotovo je u potpunosti negirana u hrvatskom eteru. Ne obazirući se previše na to što misle njegovi susjedi i sunarodnjaci, Danijel je nastavio stvarati glazbu. Po ovome što je ponudio, na veliko zadovoljstvo svih ljubitelja kvalitetne i pitke synth pop elektronike koji su davno prepoznali njegovu kvalitetu. Novi album je umjetnički konceptualni projekt sastavljen od devet pjesama i sedam videobrojeva i popraćen umjetničkim slikama. Napravio je i pomak u dosadašnjem zvuku i približio se elektroničkom indie popu koji odlično kotira na svjetskim top ljestvicama. Svi tekstovi pjesama (koje su napisali Maja Mačković i Dani’el) tematiziraju rodni identitet kao društveno-kulturološki konstruiranu ulogu muškarca i žene pa se album zove „Duša nije rodno određena“ ili „Duša nema rod“. Pritom je, pomalo očekivano, naglasak stavio na sporije ritmove inzistirajući na atmosferi svake pjesme i ponešto mračnijem tonu. Osim što je skladao svu glazbu, sam je producirao album i režirao svih sedam spotova. Danijel Majcen je talentirani umjetnik koji je novim izdanjem dokazao da spada u svjetski vrh elektroničke glazbe, uz naglasak na sjajne vokalne sposobnosti pažljivo usklađene s elektroničkim ritmovima, odlično produkcijski zapakiranim u originalnu cjelinu. Potpuno je nejasno zašto još uvijek u Hrvatskoj nije prepoznat, ali s druge strane, u Hrvatskoj su zvijezde najčešće ljudi bez imalo talenta pa to i ne čudi.

02. KLINIKA DENISA KATANECA ‘RODE’ (VLASTITO ONLINE IZDANJE): Kantautor izvan okvira

Dvije godine nakon debitantskog albuma „Nikta Zorja“, kojim je Denis Katanec mnoge ostavio u čudu, stigao je do drugog izdanja. Drugo izdanje bliže je EP-u nego albumu jer sadržava pet pjesama. Kao i na nastupnom izdanju, glas Denisa Kataneca mnoge će zbuniti i zbog njega će ga ili osuditi ili još više obratiti pozornost na glazbu i sjajne tekstove. Glas mu je neuobičajen i zvuči poput meketanja, ali se na neki čudan način sjajno slaže s njegovim glazbenim izrazom. Profinjene kantautorske indie rock pjesme odlično su odsvirane i vrlo dobro aranžirane te su snimljene uživo u klubu Vinyl. Pomalo je zbunjujuće to da pjevač takvog glasa i stila nije napravio još jedan korak dalje te sve pjesme još više pomaknuo, kako glazbeno i aranžerski, tako i produkcijski i vokalno. Kao što je to na primjer na zadnjem albumu napravila Ivana Picek Pi. Klinici Denisa Kataneca treba posvetiti vrijeme i prepustiti se pitkoj iskrivljenoj slici klasičnih kantautorskih pjesama koje vode ka sljedećem izdanje koje bi nas moglo ugodno iznenaditi.

03. IV/AN ‘SLOBODA KRETANJA/UMORNA SU LICA’ (FETTKAKAO/PDV RECORDS): Angažirana elektronika

Riječ je o novom 7-inčnom vinilu poznatog zagrebačkog majstora elektroničkog zvuka Ivana Antunovića koji je dosadašnjim radovima stvorio pristojan krug ljubitelja njegove glazbe. Djelujući pod raznim pseudonima (Narrow, Umrijeti za strojem, I/II) i objavljujući za niz hrvatskih i svjetskih diskografskih kuća, Iv/An je ostvario mnoge suradnje s hrvatskim, regionalnim i europskim glazbenicima kroz niz raznih izdanja i dvama albumima. Osim ovog singla s dvjema pjesmama, Iv/An je istovremeno za irsku diskografsku kući TONN Recordings objavio CD „Somewhere There’s a Hunger Strike“ koji će uključivati i demo verziju te pjesme urađene ekskluzivno za emisiju „Music That Matters“ poznate radijske stanice KEXP. Riječ je o dvjema društveno-angažiranim pjesmama praćenim njegovim prepoznatljivim elektroničkim zvukom i ritmovima. Karakterističan vintage synth zvuk uz naglašeni snažan ritam na pjesmi „Sloboda kretanja“ Ivana predstavlja kao predvodnika ovog specifičnog zvuka, ne samo kod nas, već u ovom djelu Europe. Nema sumnje da će mnogi biti oduševljeni njegovim novim singlom.