GLAZBENE RECENZIJE: Adari, Saša Jakelić

Adari „Sretne misli“ (Nota Bene Records): Topao zvuk nekih prošlih vremena

Iza pseudonima Adari krije se poljska pjevačica Daria Tamara Rac, sa stalnom adresom u Slavonskom Brodu, koja je 2019. godine također za Nota Bene Records objavila prvi album „Five Petals Of Venus“, i to nakon izuzetnog uspjeha u Poljskoj gdje su njezine pjesme „Miedzy nami“, „10 minutes“ i „3 Little Birds“ stigle do vrhova top ljestvica. Godine 2021. u suradnji sa Sandrom Bačićem, Korčulaninom također nastanjenim u Slavonskom Brodu, rodio se album „Sretne misli“, koji on potpisuje kao skladatelj, autor tekstova i aranžer. Bačić je grafički dizajner, slobodni umjetnik i poznati radio-voditelj koji već godinama producira i vodi radioemisiju posvećenu pop glazbi 50-ih i 60-ih godina „Naftalina“. Spoj dvoje umjetnika doveo je do vrlo simpatičnog albuma s pjesmama za ljubitelje starih šansona i glazbe iz prve polovice 20. stoljeća, koje obiluju toplinom i nekom posebnom prisnošću. Adari se glasovno sjajno uklopila u skladateljske zamisli Sandra Bačića, koji je očito u njoj otkrio idealan vokal za svoje „pjesme iz prošlosti“. Uspjeli su stvoriti specifičan zvuk i atmosferu hrvatske zabavne glazbe prve polovice 20. stoljeća, kada su Ivo Robić, Zvonimir Krkljuš i brojni drugi pjevači i pjevačice gospodarili glazbenom scenom. Pritom je Bačić produkcijski Adari prilagodio današnjem vremenu – iako, ruku na srce, mogao je produkcijski još bolje svoje glazbene ideje dovesti u 2022. godinu i ugraditi im još koju notu suvremene pop glazbe. Svejedno, njegov pristup sigurno neće razočarati ljubitelje tog specifičnog retro zvuka, jer ovo je izuzetno topao album koji predstavlja Adari kao pjevačicu prekrasnog vokala i Bačića, iako zarobljenog u nekom prošlom vremenu, kao vrlo dobrog aranžera i skladatelja.

Saša Jakelić „Da te glason pozdravin“ (Menart): Mediteranska pjesmarica vrhunskog tenora

Saša Jakelić nije nepoznato ime na glazbenoj sceni iako je krajem prošle godine stigao do svog prvog samostalnog albuma koji je zapravo nastajao polako i temeljito tijekom njegove dosadašnje karijere. A Jakelić je prije tog albuma pjevao opere i operete, pjevao je u klapi Šufit punih deset godina, pjevao je duete s Goranom Karanom, Meri Cetinić, Anom Opačak… Svoj prekrasni tenor tesao je kod najvećih svjetskih tenora poput Carla Bergonzija ili Placida Dominga. Stoga zapravo i iznenađuje što je tek sad odlučio objaviti prvi album. Čak 17 pjesama uvjerljivo je previše za debitantski album. Jasno da ih je jedva čekao sve predstaviti, ali bilo bi bolje da je odmjereno krenuo s najviše deset pjesama. Uglavnom, album daje odličan uvid u talent Saše Jakelića, skladatelja, tekstopisca, aranžera i pjevača prekrasnog glasa, koji je osim toga i sam odsvirao gotovo sve instrumente. A njegov je talent neupitan jer se ni sviranju ni njegovu glasu nema što prigovoriti, osim neobuzdanosti moćnog glasa koji ponekad „pobjegne“ iz pjesme. Veći prigovor ide aranžmanima i samim skladbama koje su negdje između mediteranskog urbanog pop rocka, zabavne glazbe i klapa. Ta nezahvalna kombinacija smješta ga u neku nepostojeću kategoriju odnosno žanr, zbunjujući pritom publiku. U pjesmama se osjeti i vrlo dobar skladateljski pristup mediteranskom popu, i to staroj školi zabavne glazbe koja često prelazi u klapsku pjesmu, dok su pjesme naslonjene na rock 50-ih i prvenstveno stil Roya Orbisona nekako ostale nedorečene. Uz prekrasan tenor i doista snažan glas izuzetno lijepe boje, Jakelić zaslužuje biti prva klasa hrvatske pop glazbe odluči li se na suvremeniji pristup, a ovaj album dobar je uvid u sve njegove prednosti, ali i mane. Neno Belan mogao bi ga podučiti boljim pop aranžmanima, Saša Antić nekim producentskim trikovima, dok bi Massimo bio odličan vokalni mentor koji bi mu mogao pokazati kako ukrotiti snagu glasa i emotivno naglasiti stihove. Jer stihovi su, uz glas, najjača strana njegova glazbenog izraza. „Da te glason pozdravin“ prava je mediteranska pjesmarica koja priziva romantičnu stranu Dalmacije i predstavlja Sašu Jakelića kao autora čije vrijeme tek dolazi i čiju karijeru treba pratiti s velikom pažnjom.