Forgač iz Sindikata Hrvatskih željezničara: “Vlak je star, ali na njega je utrošena prilična količina novaca”

Autor:

Novska, 10.09.2022 - Mjesto željezničke nesreće, u kojoj je u petak oko 21.35 sati kod mjesta Rajić nedaleko od Novske poginulo troje a ozlijeđeno 11 ljudi,se osigurava, obavljene su formalne pripreme i treba početi očevid, doznaje Hina od policije u subotu ujutro. Na slici uništeni vagoni nakon sudara putničkog i teretnog vlaka kod mjesta Raić blizii Novske.
foto HINA/ Damir SENČAR/ ds

HINA/ Damir SENČAR

Ivan Forgač iz Sindikata Hrvatskih željezničara u subotu je govorio o teškoj željezničkoj nesreći kod Novske u kojoj su poginule tri osobe, a 11 ih je ozlijeđeno. Među smrtno stradalim su strojovođa i kondukter.

“To su iskusni strojovođa i kondukter. Tragedija je velika”, rekao je Forgač i dodao da je vlak uništen, a materijalna šteta ogromna.

Forgač je pojasnio što se inače treba napraviti kada se vlak pokvari u vožnji. “Prometna služba mora zaustaviti prometovanje u oba smjera na tom kolosjeku te pruge. Ova pruga je trebala biti opremljena s automatskim pružnim blokom. Čak i da vlak nastavi kretanje kroz crveno, signalni uređaji na pruzi daju signal vlaku i on zavodi kočenje, neovisno o strojovođi”, pojasnio je za N1.

S obzirom na opremu, kaže, vlak je trebao početi kočiti. “Taj vlak je star, ali na njega je utrošena prilična količina novaca”, rekao je, dodajući da ide na redovite preglede, mehanizacije te da je dotrajala oprema zamijenjena.

“Što se vlaka tiče, ulaže se dosta u sigurnost, ali je problem kapitalno održavanje željezničke infrastrukture”, naglasio je pa objasnio u kakvom je stanju hrvatska željeznička infrastruktura. “Naša država, od dolaska Sanadera do danas, to se samo prepisuje. Onda je bilo – sve ćemo uložiti u autoceste, kad se to završi, onda ćemo krenuti na željeznice, ali onda je došla kriza i željeznica nikad nije došla na red”, poručio je.

Na kraju je istaknuo da Hrvatska, što se tiče kapitalnog održavanja, možda ima i najgoru željeznicu u Europi.

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić naglasio je da istraga traje i ona će im dati potrebne informacije. “Vlak je star 40 godina, ali je tehnički ispravan i pouzdan. Prije dva dana imao je servisni pregled i sve je bilo u redu. Uvjeti vožnje vlaka, za to ću morati pričekati istragu”, naglasio je za N1.

Dodao je da je brzina na toj pruzi 160 km na sat. Navodi da se u zadnje vrijeme ulaže puno u željezničku infrastrukturu.

Teška nesreća kod Novske. Poginuli su radnici HŽ-a i maloljetno dijete

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.