Evo zašto je redovito servisiranje automobila isplativo, štednja na održavanju plaća se višestruko

Autor:

Autoportal.hr

Redovito servisiranje, uz temeljit pregled i rješavanje problema u početnoj fazi, smanjuje troškove održavanja i produljuje vijek motora, poboljšava performanse i smanjuje potrošnju goriva, a rizik kvara smanjuje na minimum

Redovito servisiranje, po specifikaciji proizvođača automobila, nužno je kako bi automobile zadržao propisane tehničke i radne karakteristike, važne za performanse, potrošnju goriva, emisiju štetnih plinova, pouzdanost i dugovječnost. Pod time se podrazumijeva kvalitetno održavanje, koje kod većine automobile znači da automobile treba odvesti u ovlašteni, odnosno kvalitetni servis nakon 15.000 km, 20.000 km ili 30.000 km, ovisno o proizvođaču, odnosno nakon jedne godine, što prije istekne.

Na servisu se obvezno mijenja motorno ulje s uljnim filtrom, te filtri zraka, goriva i klima-uređaja. Bitna je razlika između dizelskog i benzinskog motora, jer je dizelski filtar goriva višestruko skuplji, te ga je preporučljivo mijenjati na svakom godišnjem servisu, čak ii uz manju prijeđenu kilometražu, zbog iznimne važnosti za trajnost visokotlačne pumpe goriva i brizgaljki. Kod benzinskog je motora njegova izmjena određena kilometražom, na 40.000 km i više.

Na redovitom servisu provjerava se i stanje svih potrošnih dijelova, guma, disk-pločica, diskova, kočnih ‘papuča’ (ako su straga bubanj kočnice). No to nije sve. Važno je pregledati i sve bitne sklopove motora, podvozja i upravljačkog mehanizma. Temeljitim, stručnim pregledom svih bitnih dijelova i sklopova pravodobno se uočavaju nepravilnosti i kvarovi u početnoj fazi, kad je popravak najjednostavniji i najjeftiniji.

Redovito servisiranje, uz temeljit pregled i rješavanje problema u početnoj fazi,smanjuje troškove održavanja i produljuje vijek motora, uz bolje performanse i nižu potrošnju, a rizik kvara smanjuje na minimum. Bez obzira radi li se o povećanom zazoru u kuglastom zglobu, curenju ulja na manšeti, semeringu…, promijenjenom zvuku motora ili nepravilnom trošenju guma, pravodoban popravak olakšava uspostavu ispravnog stanja smanjuje troškove.

Propuštanje ulja, naizgled bezazleno, često je uvod u veliki problem. Ako se to dogodi na turbopunjaču, ulje lako dospijeva u intercooler, te ga prlja i uništava. U težim slučajevima može dospjeti u komoru za izgaranje te izazvati nekontrolirano povećanje snage i brzine vrtnje te uništenje motora. Blago curenje ulja  na semeringu koljenastog vratila izaziva zamašćenje spojke i njeno uništenje.

Svi ti slučajevi povećavaju rizik da motor radi s manjkom ulja, što je put do njegovog uništenja.Istrošene disk pločice izazivaju struganje ‘metal o metal’, šo opasno smanjuje intenzitet kočenja i uništava diskove.

Sve se to, zbog toga, nužno stručno i detaljno pregledati na svakom servisu i to je ‘jak’ razlog da se otiđe na pravu adresu, u stručan i kvalitetan servis. Stručnjaci naglašavaju važnost provjere svih remenova, posebice zupčastog, kod motora s takvim razvodom, kad se detaljno provjerava i propusnost ulja na semerinzima.

Naime, ako se i (znatno) prije predviđenog intervala izmjene uoče puknuća i zarezi, čak i sitni, potrebno je odmah izmijeniti zupčasti remen sa servisnim setom (s napinjačem i vodilicama te pumpom rashladne tekućine, ako je pokreće zupčasti remen). Podjednako je opasno propuštanje ulja na semerinzima bregastih i koljenastog vratila, jer nauljeni zupčasti remen može preskočiti, a posljedica je slična kao i kod pucanja remena – sudar klipova i ventila te havarija motora.

Zbog toga se semerinzi mijenjaju i kod najmanjeg propuštanja ulja, a tada se u sklopu mijenja i zupčasti remen, sa servisnim setom. Kvalitetnim, redovitim servisiranjem po navedenoj metodologiji automobil se cijelog eksploatacijskog vijeka zadržava u tvorničkom stanju te se osigurava njegovo najbolje funkcioniranje.

Ako se tako postupa od kupnje novog ili kvalitetnog rabljenog, a automobil se normalno vozi, mali su rizici izvanrednih zahvata. I kad se sve uračuna, redovito je servisiranje, u kvalitetnom servisu, najisplativije.

OZNAKE: servis, održavanje

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.