Inozemni ured grada Beča

Europska komisija je Gradu Beču uručila nagradu za mobilnost

Europska komisija je Gradu Beču uručila nagradu za mobilnost.

Neovisni žiri sastavljen od prometnih stručnjaka i stručnjaka za zaštitu okoliša odbrao je Beč među 2 500 prijavljenih gradova. Među nominiranima su se između ostalog nalazili i Prag i Granada.

Grad Beč je tijekom 2017. godine proveo mnogobrojne inicijative i infrastrukturne mjere za poboljšanje mobilnosti u gradu. Mnogobrojna događanja, kampanje motivirale su građane Beča da više koriste sredstva javnog prijevoza, voze bicikl i pješače.

Bečani se po pitanju broja kilometara koje svake godine prijeđu javnim prijevozom, biciklima ili pješice tako nalaze na prvom mjestu u Austriji. U prosjeku se u Beču godišnje po glavi stanovnika na ovaj način prevali 4 680 kilometra, što Bečane čini jedinima u Austriji koji više hodaju, voze bicikl ili koriste sredstva javnog prijevoza, nego što sjede za volanom osobnog automobila.

Bez obzira na ove zadivljujuće rezultate, gradska uprava Beča vidi dodatne mogućnosti za poboljšanje. Riječ je prvenstveno o osobama koje svaki dan iz okolice putuju u glavni austrijski grad na posao ili školovanje, a u automobilima najčešće sjedi samo po jedna osoba. Gradske vlasti svoj cilj namjeravaju postići uvođenjem većeg broja prigradskih vlakova i povoljnim cijenama javnog prijevoza.

Bečko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien je zahvaljujući tim mjerama 2017. godine četvrti put za redom zabilježilo povećanje broja putnika i time oborilo dosadašnji rekord. I prodaja godišnjih karata bilježi uzlazni trend. Krajem 2017. godine 778 000 osoba u Beču posjedovalo je godišnju kartu za javni prijevoz.

Beč je u protekloj godini osim toga otvaranjem novih biciklističkih staza i parkirališta poboljšao svoju već ionako iznimno dobru biciklističku infrastrukturu. Biciklistima u Beču na raspolaganju stoji naime preko 1 345 km biciklističkih staza, nekoliko bike sharing servisa te čak 41 000 javnih nenatkrivenih i natkrivenih biciklističkih parkirališta te takozvanih “bike and ride“ parkirališta koja biciklistima omogućuju jednostavno presjedanje na sredstva javnog prijevoza.

Komentiraj