22. prosinca 1952. dovršen prvi prototip kultnog američkog dvosjeda Chevrolet Corvette

Autor:

Chevrolet Media

Chevrolet Corvette, prvi američki sportski dvosjed nakon II. svjetskog rata i prvi velikoserijski automobil od fiberglasa, “wow” je postao tek 1955., dobivši V8 motor

General Motors je početkom 50-ih reagirao na rastuću popularnost europskih sportskih automobila na američkom tržištu, potenciranu individualnim uvozom od strane američkih vojnika, povratnika sa Starog kontinenta. Već 1951. počeo je razvoj otvorenog sportskog dvosjeda Chevrolet Corvette. Atraktivnu će karoseriju dizajnirati Harley Earl, a bit će proizvođena od novog, čudesnog plastičnog materijala, označavajući novu eru u svijetu automobila.

Prvi, za proizvodnju spreman prototip Chevrolet Corvette dovršen je 22. prosinca 1952. i predstavljen javnosti na marketinškoj manifestaciji Motorama, 17. siječnja 1953., u njujorškom hotelu Waldorf-Astoria. Proizvodnja u pogonu u Flintu, američkoj saveznoj državi Michigan, počela je 30. lipnja 1953., a prvi su modeli sklapani ručno. Do kraja prve godine proizvedeno je samo 300 primjeraka, a svi su bili bijele boje. S dinamičke je strane prva Chevrolet Corvette bila poprilično razočaranje te do 1955. i dolaska V8 motora performanse neće biti na razini dizajna. Bio je to lažni sportaš, poput kasnijih europskih modela Opel GT i Ford Capri.

Samo je otprilike pola produkcije uistinu našlo kupce, ostali su besplatno podijeljeni direktorima i VIP osobama u svrhu promocije novog modela. Chevrolet Corvette, privlačan i uzbudljiv roadster, bio je prvi velikoserijski automobil s karoserijom od fiberglasa (polimernog kompozita ojačanog staklenim vlaknima). Predstavljanje luksuznog sportskog dvosjeda bez krova, Chevrolet Corvette, 17. siječnja 1953. na GM izložbi Motorama u New Yorku, značajno je u povijesti autoindustrije iz dva razloga:

Bila je to prva reakcija Velike trojke na sve izraženiju prisutnost europskih sportskih automobila na američkom tržištu. No slabe performanse i nimalo brilijantna upravljivost nisu se mogli sakriti i prodaja je bila katastrofalna, niti ugradnja V8 motora za sezonu 1955. nije pomogla, pa je čelništvo koncerna General Motors odlučilo ugasiti model. No tada je opasni konkurent iz Detroita predstavio svoj otvoreni dvosjed, Ford Thunderbird, i Chevrolet je morao odgovoriti na bačenu rukavicu.

Na brzinu je predstavljena modernizirana Chevrolet Corvette za 1956., i prodaja se upeterostručila! Bolje ležanje, snažniji motori, sportski uspjesi… legenda se počela stvarati. S druge strane, Ford se nakon 1957. povukao s tržišta otvorenih dvosjeda, prepustivši ga u potpunosti ljutom konkurentu. Tako će ostati 35 godina, do pojave brutalnog dvosjeda Dodge Viper. No Chevrolet Corvette se potom vratio, moćniji nego ikad…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.