Henrik Fisker, osnivač istoimene tvrtke koja je proizvodila lusksuzne, sportske hibridne limuzine, a koja je na kraju bankrotirala, planira novi poduhvat u automobilskoj industriji, piše USA Today.

Fisker, koji je prethodno ostavio značajan trag u Aston Martinu, za kratko vrijeme postao je poznat po sportskoj limuzini Karma.

DETROIT - JANUARY 11:  Fisker Automotive shows off the Karma S plug-in hybrid during the second press preview for the Detroit International Auto Show at the Cobo Center January 12, 2009 in Detroit, Michigan. The 2009 North American International Auto Show (NAIAS) opens to the public January 17. Automakers have cut back on their displays to save money and are focusing more on the cars they plan to produce in response to the financial weakening of the industry.  (Photo by Bryan Mitchell/Getty Images)Automobil je u početku privukao pažnju svjetske automobilske javnosti, ali i imućnih američkih kupaca koji su se željeli razlikovati od drugih na cesti.

Međutim, stvari su pošle neželjenim tokom polovinom 2012. Nevolje su započele kad je Fisker objavio izvanredni poziv na servis za 239 primjeraka modela Karma.

Press Preview For Detroit International Auto ShowKao razlog naveden je problem sa baterijama i mogućnost nastanka kratkog spoja koji bi mogao potencijalno dovesti do požara, da bi se u kolovozu 2012. godine jedan automobil zaista zapalio “sam od sebe” u Kaliforniji.

Zatim je došlo do zastoja u proizvodnji zbog problema s dobavljačem pogonskih baterija koji je u međuvremenu bankrotirao.

Veliki peh zadesio je kompaniju tijekom urgana Sandy koji je krajem listopada 2012. pogodio sjeveroistočne krajeve SAD-a.

Tada je u  New Jerseyu uništeno oko 300 novih primjeraka modela Karma, što je bio veliki udarac za proizvođača koji je do tada kupcima isporučio ukupno 2.000 ovih automobila.

DETROIT - JANUARY 14: The new 2009 Fisker Karma production vehicle is introduced to the media at the 2008 North American International Auto Show January 14, 2008 in Detroit, Michigan. The NAIAS is the world's largest auto show.  (Photo by Bill Pugliano/Getty Images)Kako od sredine 2012. godine nije proizvela ni jedan automobil, kompanija je zapala u financijske probleme. Osnivač, dizajner i predsjednik, Henrik Fisker, bio je prisiljen 2013. napustiti tvrtku koja je bila pred bankrotom.

Ipak, on ne odustaje od svojih snova – dizajnirati i proizvoditi automobile u vlastitoj tvrtki. U razgovoru za USA Today, Fisker je otkrio kako je u pregovorima o pokretanju nove auto-kompanije.

“Okupljam novu grupu mladih ljudi sa kojima ću ponovo započeti posao”, kazao je bivši dizajner Aston Martina.

S obzirom na inventivnost koju je pokazao na modelu Karma, vjerujemo kako ovaj daroviti preduzetnik i dizajner nije rekao svoju posljednju riječ u auto-industriji.

Komentiraj