U dubrovačkoj Umjetničkoj galeriji postavljena je izložba “Les Grandes Plages” (Velike plaže) umjetnika crnogorskog podrijetla s francuskom adresom Srđana Vukčevića, na poziv ravnatelja Umjetničke galerije Dubrovnik Marina Ivanovića. Srđan Vukčević nastoji približiti publici koncept kuće kao umjetničkog djela, prostora u kojemu želi ostvariti ideju o trodimenzionalnoj slici idealnog prostora, gdje konceptom total-dizajna utjelovljuje svu svoju kolekcionarsku strast.

Naime, među mnogobrojnim sakupljenim i nađenim predmetima, takozvanima objets trouvés, tkaninama i namještajem u njegovoj kući na Dvoru u Herceg Novom, dominiraju francuski stilovi iz Drugog carstva i predrevolucionarnog 18. stoljeća u Francuskoj. Duh impozantne kuće kao slike, Vukčević ove godine prenosi u Dubrovnik odabirući naziv izložbe kojim bi obuhvatio nit vodilju novog ciklusa u kojem proučava odnos prostora koji nas okružuje i njegov utjecaj na naše poimanje života. “Moje su teme u umjetnosti dekadentna drama raspada – negdje između života i smrti, dok plaže predstavljaju prividan svijet koji je lijep, labirint u koji mogu ući s melankolijom. Ne mogu direktno govoriti o velikim plažama, to je ideja s kojom sam se vezao čulima, kao luksemburški park. To je putovanje za svjetlošću, za prostorom koji bi mi dao potrebu za svjetlošću, za Mediteranom, za univerzumom, za morem”, pojašnjava umjetnik i kolekcionar u katalogu izložbe.

Kustos izložbe Marin Ivanović u tekstu kataloga ističe značaj Vukčevićeve izložbe za dubrovačku likovnu scenu: “Imaginarij Srđana Vukčevića obilježava bujanje tema i motiva. Riječ je prvenstveno o figurativnim motivima – portretima povijesnih ličnosti, koketnim damama i preozbiljnim muškarcima, vazama s cvijećem, anđelima i puttima, šalicama, čajnicima, bocama za parfeme i kutijicama, sve u rokoko i empire slogu, korpama za voće, poslužavnicima, nakitu i vrpcama, šeširima, suncobranima i haljinama fin de sièclea, kupaćim kostimima, stolicama od pruća i tendama za plažu u stilu 1920-ih godina, psima, mačkama i pticama, marottima i igračkama, stolićima, stolicama i počivaljkama, maskama i drugim neobičnim predmetima.“

Srđan Vukčević umjetnik je osobite intelektualne podloge i širokog znanja koje crpi iz književnosti, kazališta, glazbe, povijesti, prirode, arhitekture, mode, mitologije, vlastitih iskustava i razgovora s drugima pa i teme njegovih slika, kao i sintagme nazivlja, odražavaju upravo te izvore – “Feliks Jusupov u vrtu versajskih ruža”, “Igra suncem”, “Nosač zumbula”, “Napoleon III.”, “Sobar (ukradena ogrlica)”, “Sakralna mirisna maska”, “Stolica s gardenijama”, “Ludwig II. Bavarski”, “Hipnosovo jezero”, “Vieux Paris – Stari Pariz”. “Sve u Vukčevićevom stvaralaštvu odražava užitak. Nije to banalno zadovoljstvo posjedovanja i naslade, nego proces otkrivanja suptilne ljepote u svakom predmetu, biću i pojavi, kojemu prethodi senzibilitet izgrađen na znanju”, smatra kustos Marin Ivanović.

Komentiraj

FOTO:Umjetnička galerija Dubrovnik
PODIJELI
Iva Körbler (Zagreb, 1973), povjesničarka umjetnosti, nezavisna kustosica i urednica Diplomirala povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Osnovnu i srednju muzičku školu „Elly Bašić“ pohađala i završila u Zagrebu. Od 1995. objavljuje tekstove, kritike, intervjue i eseje o modernoj i suvremenoj umjetnosti i arhitekturi u stručnim časopisima i novinama. Od 2001.-2009. urednica za likovnu umjetnost i arhitekturu u časopisu „Vijenac“. Bila je pomoćna suradnica za likovnu umjetnost, arhitekturu i glazbu na „Hrvatskom enciklopedijskom rječniku“ (Novi liber, 2002). Suradnica je Nacionala od 2003.-2007. te od prosinca 2014.