Švedska spisateljica Kristina Ohlsson je politologinja koja je do prije nekoliko godina bila šefica odjela za protuterorističke aktivnosti u OSCE-u, a prije toga radila je kao analitičarka za sigurnosna pitanja u švedskom Ministarstvu vanjskih poslova. Takva biografija impresivan je podsjetnik na vještine koje je 35-godišnja književnica stekla i koje je koristila prije nego što se 2009. godine pojavila s debitantskim kriminalističkim romanom “Pepeljuge”, prvom knjigom iz serije u kojoj je glavna junakinja detektivka Fredrika Bergman. Taj kriminalistički roman, prvi na hrvatskom u izdanju Naklade Ljevak, Kristina Ohlsson predstavit će i hrvatskoj publici na Zagreb Book Festu, koji se održava od 18. do 24. svibnja.

  • Švedska spisateljica Kristina Ohlsson je politologinja koja je do prije nekoliko godina bila šefica odjela za protuterorističke aktivnosti u OSCE-u
  • Godine 2009. pojavila se s debitantskim kriminalističkim romanom “Pepeljuge”, prvom knjigom iz serije u kojoj je glavna junakinja detektivka Fredrika Bergman

Njezina sljedeća dva romana ušla su 2010. i 2011. u uži izbor za nagradu za najbolji roman godine Akademije švedskih pisaca kriminalističkih romana. Njezina trilogija za djecu obasuta je pohvalama kritike i publike te je privukla pozornost i izvan Skandinavije, a izdavačka prava prodana su u više od 20 zemalja diljem Europe. Napisala je 14 knjiga, 11 ih je objavljeno, a trenutačno piše šestu knjigu serije o Fredriki Bergman. Upravo su otkupljena prava za filmsku ekranizaciju tog serijala.

Spisateljica će prvi put posjetiti Hrvatsku, a kaže da će na festivalu zaista dobiti priliku da se susretne sa svojim čitateljima, što je važno, a bit će to i vrlo dobar način da predstavi roman “Pepeljuge”, brutalnu i morbidnu priču o otetoj i ubijenoj djeci i potrazi za dijaboličnim manijakalnim psihopatom.

“Inspiraciju za svoje knjige dobijem čitajući druge autore i gledajući filmove, ali i moja je mašta jako aktivna. Ništa se, koliko ja znam, od ovoga što sam napisala nije dogodilo u stvarnom životu, sve je fikcija. Teško je objasniti kako dolazim do ideja za knjigu. Jednostavno mi dođu. A ako ostanu, znam da su vrijedne pisanja. Nisu me inspirirali stvarni zločini. Mislim da je važno održati jasnu razliku između onoga što je stvarnost i onoga što nije. Stvarnost zna biti puno gora od onoga što bih ikada mogla napisati”, rekla je za Nacional Kristina Ohlsson. Dodaje da je oduvijek, unatoč posve drugačijoj karijeri prije nego što je postala književnica, željela pisati.

“Pišem priče otkad sam naučila pisati. Bilo mi je sedam godina kad sam napisala svoju prvu kratku priču i odmah sam znala da to obožavam. Tako da kod mene nije slučaj da sam odjednom počela pisati priče i knjige s 28 godina; to je bila moja strast još od djetinjstva. Zapravo sam počela pisati knjige zato što mi je posao postao naporan. Kasnije sam odlučila napustiti karijeru analitičarke jer mi je pisanje uzimalo previše vremena i energije”, govori autorica koja je odgovorila na pitanje da li joj je bogato obavještajno i policijsko iskustvo pomoglo u pisanju kriminalističkih romana.

“Jako malo. Sve s čime sam radila bile su povjerljive informacije. Sve priče koje pišem su sto posto fikcija”, rekla je Kristina Ohlsson.

Osim što će u Zagrebu predstaviti knjigu, na festivalu će sudjelovati i na tribini o rodnoj ravnopravnosti u dječjoj književnosti.

“Meni je i kao književnici i kao ženi rodna ravnopravnost iznimno važna, u svim segmentima života, a ne samo u literaturi. S obzirom na to da su djeca pod utjecajem onoga što čitaju i filmova koje gledaju, uvijek se trudim da likove u svojim pričama predstavim tako da su djevojčice i dječaci jednaki te da bi sve drugačije bilo nezamislivo”, objasnila je Kristina Ohlsson.

Komentiraj

FOTO:Anna-Lena Ahlstorm
PODIJELI
- rođena u Zagrebu 1978. godine - mr.sc. međunarodnih odnosa - diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu - novinarstvom se bavi od 1999. godine - dosad je radila u Jutarnjem listu, lifestyle magazinu Story, političkome magazinu Aktual - u Nacionalu je pomoćnica glavnog urednika i piše teme iz kulture