GLAZBENE RECENZIJE Natali Didar, Goran Trajkoski, TeHÔM

01. NATALI DIZDAR ‘ILUZIJE’ (AGAPA): Top pop

Treći studijski album Natali Dizdar sjajan je dokaz da nije slučajno izdržala na sceni 12 godina, nego jako dobro zna što radi i s kim radi. ‘’Iluzije’’ su sjajni pop album kakav se ne može često čuti u hrvatskom eteru i koji ne smije ni po čemu biti svrstan u isti koš s hrvatskom zabavnom glazbom jer kvalitetom odskače od prosjeka domaće pop glazbe, a onda i svega što se naziva zabavnom glazbom u Hrvatskoj. Kao prvo, većinu je pjesama napisala Natali uz svesrdnu pomoć stalnog suradnika Vlade Mirčete, inače člana grupe Mayales pa se i osjeti na momente taj njihov zvuk. Kao drugo, uz Mirčetu i Dinu Šarana (Letu štuke), Natali je pronašla suradnike i u producentskom tandemu Pavle Miholjević i Jure Ferina (Svadbas) koji su bez sumnje dali svoj kreativni dodir na svih deset pjesama, uključujući i neočekivanu, ali vrlo lijepu obradu pjesme ‘’Out Of Time’’ grupe Blur. I treće, album djeluje kao cjelina unatoč singlovima koji su je održavali na top ljestvicama proteklih pet godina, koliko je prošlo od posljednjeg albuma ‘’ZKM Live’’. Prekrasan album pjevačice koja uspijeva zadržati ujednačenu kvalitetu svojih pjesama i izvedbi.

02. GORAN TRAJKOSKI ‘NA SVETOV UBAVINA’ (MAKEDONSKI NARODEN TEATAR): Vrhunski skladatelj kazališne glazbe

Krajnje je nezahvalno objaviti kompilaciju odabranih skladbi nastalih za kazalište predstave od 2003. do 2013. godine. S druge strane, bilo bi prava šteta da te skladbe ostanu zatvorene uz scenske izvedbe i da ih ne upozna nitko osim publike koja je svjedočila spoju scenskog igrokaza i glazbe koju je skladao makedonski skladatelj Goran Trajkoski. Publici u Hrvatskoj poznat još iz sredine osamdesetih kao osnivač i član gothic rock grupe Padot na Vizantia pa potom i grupe Mizar i Anastasia, kao i jedan od autora soundtracka za film ‘’Prije kiše’’ s grupom Lola V Stain. Bez ikakve sumnje, ‘’Na svetov ubavina’’ odličan je uvid u kreativnost i njegovu skladateljsku veličinu i širinu, bez obzira na to što uz njegovu glazbu nismo uvijek u prilici doživjeti i scenske slike zbog kojih je nastala. Zapravo je prava šteta što Trajkoski nije ostavio malo više slobodnog prostora kako bi nam darovao glazbu koja nije namjenski skladana jer njegova kreativnost uvijek je intrigirala zato što se od prvog dana sjajno poigravao s bizantskim glazbenim nasljeđem, u spoju sa suvremenom elektronikom i tamnom stranom Balkana.

03. TEHÔM – ‘LIVE ASSAULT’ (CYCLIC LAW RECORDS): Mračno i moćno

Ambientalna dark glazba ofarbana industrialom uz eksperimentiranje zvukovima i nije baš popularna, ali i ona ima svoju nišu u koju su se smjestili autori i obožavatelji. I koliko god je na prvi pogled logična asocijacija na studijsko eksperimentiranje, Miljenko Rajaković sa svojim projektom TeHÔM koji je pokrenuo još sredinom 90-ih sa Sinišom Očeršćakom, uspio je svoj nastup održan 12. kolovoza 2016. u Češkoj, na jednom od najvećih svjetskih festivala takve i žanrovski slične glazbe Brutal Assault, prebaciti na nosač zvuka. Poigravajući se zvukovima na sve moguće načine, kao i raznim suvremenim tehnikama reprodukcije, Rajaković je uspio uhvatiti fenomenalnu atmosferu nastupa nudeći nam novi pogled na glazbu koju stvara, uvlačeći nas u nju moćnom snagom. Iako sa začudnim završecima svih sedam skladbi, ukupan je dojam pozitivan. Izuzetno zanimljivo ostvarenje i dokaz zašto je TeHÔM pri samom vrhu tog glazbenog žanra u svijetu.