GLAZBENE RECENZIJE Andrija, Punčke, Nikola Jerković

01. ANDRIJA ‘IZVOLI VOLI’ (JUDA RECORDS): Veliki potencijal neozbiljnih glazbenika

Malo koji bend danas u Hrvatskoj zna i može fino, bučno i odlučno mljeti sve pred sobom kao što to uspijeva Andriji. Moćna ritam sekcija i odlična noise gitara, ali neobjašnjivo loš vokal. Ovaj bend iz Livna koji svoju glazbu naziva dinarski alter punk noise cabaret na sceni je prisutan 15 godina, s neodređenim brojem albuma u karijeri i dobrim statusom na lokalnoj razini. Pjevač Saša Vrdoljak ima karizmu, ima i jak glas, ali u fuziji s bendom to ne funkcionira, koliko god to njima bilo zabavno. Produkcijski je album također ispod prihvatljivog nivoa, koliko god se oni trudili. Kao da je Damir Avdić okupio bend i pjeva tuđe pjesme. Izuzetno veliki potencijal ovog benda leži u odlično skladanim i aranžiranim pjesmama i energiji pa bi mogli ozbiljno razmisliti da se uozbilje i postanu veliki igrači jer imaju predispozicije. Ovaj album ima briljantnih momenata pa ga treba poslušati.

02. PUNČKE ‘VALOVI’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Sukus dosadašnje karijere

Nakon nastupnog albuma „Sunčano s povremenom naoblakom“ 2013., bilo je jasno da smo dobili odličan indie rock bend koji je razvojni put i kvalitetu potvrdio 2016. drugim albumom „Ništa nije kako se čini“. Taman sve kako treba. Ovih dana objavili su EP „Valovi“ koji zvuči kao sukus dosadašnjeg traženja i odlična kombinacija neskrivene divlje energije i radiofoničnih melodija. Nažalost, izvan granica Hrvatske prije nego kod kuće jer gitara ponekad eksplodira, a pjevačica Lucija neprimjereno zaurla, što nije po ukusu 99 posto glazbenih urednika u Hrvatskoj. Odličan indie rock s tmurnim tekstovima i laganim tempom koji kotrlja sve četiri pjesme koje se nalaze na ovom vrlo dobrom EP-u. „Valovi“ pomalo nalikuju na zaboravljeni materijal nekih indie rock heroja 80-ih, uz odličan osjećaj za suvremenu produkciju i buku. Lucija Ivšić dobro pjeva i još bolje vrišti, a bend zna stvoriti tutnjavu kao malo tko, ali i skladati laganu pjesmu za utapanje u privatnim brigama.

03. NIKOLA JERKOVIĆ ‘NEW BONEBOMB EXPIRIENCE’ (DESTINATIO TOKYO): Odlični instrumentalni fragmenti vrhunskih glazbenika

Nakon što je raspustio grupu The Bonebomb, basist Nikola Jerković nije zaboravio što je s njima stvorio te je nastavio samostalnu karijeru okupivši vrhunske glazbenike. Jurica Leikauff majstorski prebire po Hammondu i raznim drugim klavijaturama, Luka Žužić po Rhodesu nadopunjujući sjajno skladane Jerkovićeve pjesme trombonom, Mario Bočić briljira na saksofonu, Frano Putica pobrinuo se svojim udaraljkama da ritam zavodi od prve do zadnje pjesme, a dodatni začin ovom albumu daje DJ i snimatelj albuma Ljubo Kraljević ubacujući sampleove i scratching. Svih sedam priziva albume Herbieja Hancocka iz prve polovice 70-ih kada je spajao jazz s funkom, kao što to radi i Jerković, ali uz suvremeni prizvuk i modernu produkciju za koju se sam pobrinuo. Odlični instrumentalni fragmenti vrhunskih glazbenika i pomno razrađeni aranžmani pozivaju na opetovano slušanje. Nadajmo se da će osim na albumu ova ekipa vrhunskih glazbenika zaživjeti i na pozornici.