ŽIVKOVIĆ: ‘Hrvatska ne potiče razvoj animirane industrije’

Autor:

Recircle

Vjekoslav Živković, autor i redatelj animirane serije ‘Hu Hu’

Nova animirana serija „Hu Hu“ počela se emitirati na HRT-u, a namijenjena je djeci od tri do šest godina. Proizveo ju je zagrebački studio za animaciju Recircle, koji je za taj projekt osvojio glavnu nagradu na prestižnom MIPJunior Project Pitchu u Cannesu. Priča od sedam minuta po epizodi prati sovu i njezino društvo koje na željezničkoj stanici svog Brežuljkobrega dočekuje zanimljive putnike iz različitih zemalja koji će im pomoći riješiti neki problem ili zagonetku, ali će od njih i štošta naučiti te tako postati bolji i pametniji. Recircleov je autorski dvojac Simon Rolph i Vjekoslav Živković, ujedno i redatelj i glavni animator, glazbu je radio Srđan Gulić, a glas je sovici posudila mlada glumica Priska Ugrina. Vjekoslav Živković dao je intervju Nacionalu.

NACIONAL: Otkud ideja za „Hu Hu“?

Još 2013. odlučili smo osmisliti ideje za animirane serije. Budući da je put od ideje do realizacije jedne animirane serije poprilično dug, a mi smo u svemu tome bili novi, odlučili smo svoje ideje i kreacije prvo pretvoriti u interaktivne aplikacije za djecu. To nam je omogućilo da svoje ideje i koncepte testiramo na ciljanoj publici i dobijemo povratne informacije. Tako je nastala naša prva aplikacija „Little Who Who“, interaktivna slikovnica za djecu. Nedugo poslije napravili smo „Misho and Robin adventure“, aplikaciju koja nam je otvorila vrata za našu prvu animiranu seriju „Mišo i Robin“. Nakon toga počeli smo intenzivnije razvijati ideju za seriju „Little Who Who“, sada „Hu Hu“, a 2017. nam se u razvoju koncepta pridružio scenarist Simon Rolph iz Velike Britanije i u jesen iste godine smo na Cartoon forumu imali prvi pitch, a 2018. smo dobili sredstva za razvoj projekta od Creative Medije, HAVC-a i Grada Zagreba. Ta potpora je bila presudna jer nam je omogućila da napravimo pilot epizodu. Krajem 2019. HRT je raspisao natječaj za vanjsku produkciju animirane serije za djecu i mi smo prijavili „Hu Hu“. Produkcija serije je počela početkom 2020. Zahvaljujući dobroj organizaciji i iskusnoj ekipi, uspjeli smo dovršiti produkciju mjesec dana prije roka usprkos koroni i lockdownu.

NACIONAL: Je li nagrada u Cannesu bila razlog zbog kojeg je seriju kupio HRT?

Teško je reći je li nagrada u Cannesu bila presudna za to da HRT odabere „Hu Hu“. Mi smo na seriji sustavno i predano radili godinama te konstantno poboljšavali ideju i koncept. Neposredno nakon Cannesa HRT je raspisao natječaj za animirane serije i neizmjerno smo zahvalni svima u Dječjem programu na HRT2 jer su bili prvi koji su prepoznali kvalitetu projekta od deset epizoda. Reakcije publike su i više nego pozitivne. Konstantno nam se javljaju roditelji s upitima hoće li biti još epizoda, mogu li gdje kupiti igračke s likovima i slično. Čak nam se javila jedna djevojka iz Rijeke da nam zahvali što smo napravili epizodu o gospođici Driblić. Naime, to je epizoda u kojoj gospođica Driblić, djevojka u kolicima i košarkašica, uči Hu Hua kako je važno biti uporan i nikad ne odustati. A ta mlada djevojka je naša košarkašica u invalidskim kolicima. Njena poruka nas je sve u studiju jako razveselila. „Hu Hu“ je animirana serija za djecu, ali govori o važnim temama.

NACIONAL: Kako gledate na animirani film danas, posebno na serije kakve radite?

Animacija je danas jedan od najzastupljenijih medija. Prisutna je svuda – od igranih filmova, specijalnih efekata, igrica, aplikacija, kratkih animiranih i TV serija pa do mobitela i displaya na kućanskim aparatima. Moglo bi se reći da animirana industrija u svijetu doslovce cvjeta. Što se animiranih serija tiče, tu je nastao poseban „bum“ zadnjih godina. Ima fenomenalnih serija koje su prava remek-djela. Animirane serije danas više nisu samo za djecu, već imamo pravu ekspanziju animiranih serija namijenjenih svim generacijama. S druge strane, što se tiče animiranih serija za predškolce, publici kojoj se prvenstveno mi obraćamo, tu je počelo dolaziti do blagog zasićenja. Sadržaja koji se proizvede na godišnjoj razini sve je više, a nažalost kvantiteta ne znači uvijek i kvalitetu.

NACIONAL: Vrlo su rijetke, barem sudeći po onome što se može vidjeti na televiziji, animirane serije hrvatske proizvodnje. Kako potaknuti rad na tome?

Mnogo je razloga što je tome tako. Prije svega, kod nas animirana industrija ne postoji. A ne postoji jer ne postoji sustav koji je može potaknuti da se razvije. Mi imamo sustav koji potiče art animaciju koja se ponajviše financira putem HAVC-a. Trenutačno imamo situaciju da jedino HRT sufinancira produkciju animiranih serija. Vi ne možete dobiti sredstva od HAVC-a ili neke druge instance za sufinanciranje animirane serije. Jednostavno ne postoji natječaj na koji biste takav projekt mogli prijaviti. Ono što postoji jest mogućnost sufinanciranja razvoja takvih projekata. To je pohvalno, ali i ta sredstva su prilično simbolična. Animirane serije u drugim zemljama su izvozni proizvodi koji donose dobit u milijunima eura. Najbolji primjer je Irska koja je u zadnjih desetak godina izgradila animacijsku industriju gotovo iz nule. Od dva, tri mala studija koja zajedno zapošljavaju jedva stotinjak ljudi, došli su do 20-ak studija i više od 5000 zaposlenih s konstantnom potražnjom za novom radnom snagom. To su uspjeli samo zato sto su izgradili sustav koji je samoodrživ. Taj scenarij je moguć i kod nas, ali je potrebno tome sustavno i strateški pristupiti na više instanci.

NACIONAL: Zašto ste se odlučili baviti animiranim filmom i koji su planovi?

Recircle je studio koji proizvodi pozitivan i edukativan sadržaj za djecu. Animacija je idealan medij koji koristimo u svojim kreacijama jer ne radimo samo animirane filmove i serije, već i interaktivne aplikacije i igrice. Naša želja je pozitivno utjecati na djecu u njihovu razvoju. Vjerujem da smo s „Mišom i Robinom“, a sada s „Hu Huom“ na dobrom putu. Prošle godine smo prezentirali koncept za animiranu seriju „NUTZ!“ na Cartoon Forumu u Toulouseu, za koju smo potom dobili sredstva Creative Medije i Grada Zagreba za daljnji razvoj. To je serija koja djeci nastoji približiti važne teme o recikliranju i popravljanju pokvarenih stvari, ali na zabavan i šašav način. Ove godine smo počeli rad i na razvoju nove ideje za seriju „Tree nad Bee“. Serija nastoji na komičan način pokazati da se problemi i situacije s kojima se mi susrećemo događaju i biljkama i životinjama u prirodi. Novih ideja nam ne manjka. Sustavno radimo i razvijamo paralelno nekoliko projekata. Put od ideje do gotove serije u prosjeku traje od dvije do pet godina.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.