ZET počeo testirati kineski električni autobus Higer

Autor:

ZET

Prateći energetske i ekološke trendove, nakon testiranja autobusa na vodik, ZET će od 16. do 23.  električni autobus kineskog proizvođača Higer Bus 

Kako se pri daljnjim nabavkama vozila, sukladno direktivama Europske unije očekuje nabava autobusa s nulta emisijom, testiranja su dobar način za upoznavanje s novim tehnologijama te njihovim prednostima i eventualnim nedostatcima. Na ovom testu riječ je o autobusu na električni pogon kineske tvrtke Higer Bus sa sjedištem u Suzhouu, jednom od najvećih proizvođača autobusa na svijetu s proizvodnim kapacitetom od 35 tisuća vozila godišnje.

Tvrtka niz godina razvija autobuse na električni pogon u suradnji s tvrtkama Siemens, ZF, Wabco, Actia…, usklađene s Europskim standardima. U prethodnih šest godina u Europu su isporučili više od 50 električnih autobusa. Prethodno je testiranje ovog autobusa obavljeno u Sofiji, a nakon Zagreba autobus će nastaviti put radi testiranja u Ljubljani i Torinu, što puno govori o interesu europskih metropola za vozilima navedenog proizvođača.

U ZET-u je na testu niskopodni autobus dužine 18 metara koji umjesto baterije, za spremanje energije koristi superkondenzator kapaciteta 108 kWh. Kapacitet broja putnika iznosi 138 putničkih mjesta, od čega 45 sjedećih, a 93 su stajaća. Autobus će se u ZET-ovom Autobusnom pogonu Podsused puniti putem sporog punjača, no inače je predviđena mogućnosti punjenja i ultra brzim istosmjernim punjačima pomoću pantografa na samoj trasi. Predviđena potrošnja električne energije uvelike ovisi o konfiguraciji trase, načinu eksploatacije vozila, kao i o vanjskoj temperaturi koja uvjetuje korištenje klimatizacijskog sustava ili sustava grijanja putničkog prostora.

Prema podacima proizvođača, pri opterećenju vozila od 4,5 tone, u optimalnim uvjetima potrošnja iznosi oko 1,3 kWh/km, dok u nepovoljnijim uvjetima na trasi i uz korištenju sustava za grijanje/hlađenje vozila, potrošnja može porasti i do 2,5 kWh/km. Doseg s jednim punjenjem, ovisno o opterećenju iznosi 40 do 105 kilometara, a korištenjem tehnologije superkondenzatora punjenje je moguće za 10 do 20 minuta.  Primarni cilj primjene ovakve pogonske tehnologije je ekološka komponenta, tiši rad i manje vibracije unutar vozila čime se doprinosi udobnosti putovanja. Dodatna prednost za pružatelje usluge javnog prijevoza poput ZET-a je i smanjenje troškova održavanja, budući da ovakvi autobusi u odnosu na autobuse pogonjene fosilnim gorivima ne zahtijevaju servisne aktivnosti koje su uobičajene na autobusima na fosilna goriva.

Autobus će u navedenom razdoblju, bez putnika simulirati kretanje trasama ZET-ovih redovnih linija. Karakteristike linija su brdske i ravničarske trase jer je cilj testirati vozilo u različitim uvjetima eksploatacije kako bi se prikupilo čim više podataka o njegovim prednostima i nedostacima. Na ovaj način ZET se intenzivno priprema za primjenu novih tehnologija kako bi potvrdio status suvremenog javnog prijevoznika, a Grad Zagreb dodatno podigao kvalitetu života u Zagrebu kroz ekološki neutralni javni gradski prijevoz.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.