Zašto stoje pripremni radovi za dvosmjerni transport nafte? “Ostaje otvoreno pitanje – zbog čega naftovod nema uporabnu dozvolu?!”

Autor:

Goran Kovacic/PIXSELL, NFOTO

Zakon o energiji dopušta da Vlada u slučaju poremećaja na domaćem tržištu i neposredne ugroženosti može propisati mjere ograničenja trgovine energentima ili energijom i ograničenje izvoza, donosi Nacional u novom broju. U svjetlu trenutnih zbivanja ruske invazije na Ukrajinu, dalo bi se zaključiti da su ‘izvanredne okolnosti’ stigle, no Vlada, iako ima i zakonski temelj, ne donosi odluku o zabrani izvoza domaće nafte u Mađarsku. Tako bi Inu prisilila da tu naftu prerađuje ‘doma’, u Rijeci.

Ostaje tako otvoreno pitanje što su to premijer Plenković i ministar Ćorić obećali Mađarima i na što su sve pristali kad šutke promatraju odlazak domaće nafte u Mađarsku, o čemu je Nacional opširno pisao još u svibnju 2020. godine, objavljujući ekskluzivne dokumente, odnosno tajni memorandum između Ine i JANAF-a zbog MOL-a koji potkopava nacionalne interese Hrvatske.

No, otvoreno ostaje i pitanje tko i zbog čega godinama koči dovršetak preostalih pripremnih radova koji bi omogućili dvosmjerni transport sirovine naftovodom i preradu nafte s Ininih naftnih polja u rafineriji na Urinju. Nakon što je 2018. godine zatvorena rafinerija u Sisku, očekivao se logičan potez i slanje domaće nafte na preradu u jedinu preostalu hrvatsku rafineriju – onu u Rijeci. No, umjesto da se na JANAF-ovu cjevovodu izvrše potrebni tehnički zahvati koji bi omogućili da se iz spremnika u Sisku nafta šalje na preradu u Rijeku, hrvatskoj vladi bio je prioritet ispuniti traženje MOL-a i pripremiti sve tehničke uvjete kako bi se ta nafta umjesto u Rijeku mogla slati u mađarske rafinerije.

Iz JANAF-a za Nacional objašnjavaju da je dvosmjerni protok nafte – tehnički zahtjevan. “Meni je iz više izvora potvrđeno da tehničke pretpostavke za takav transport postoje. Doduše, dvosmjerni transport je tehnički složeniji i zahtijeva dodatne postupke, no to je za logističare normalan posao koji se može obaviti”, rekao je za Nacional Damir Vanđelić i istaknuo da ostaje otvoreno pitanje – zbog čega naftovod nema uporabnu dozvolu za dvosmjerni protok nafte. “A ja čvrsto vjerujem da uporabna dozvola za takav transport stoji upravo iz političkih motiva!”, zaključio je Vanđelić, donedavni predsjednik Nadzornog odbora Ine.

Andrej Plenković čak ni u ratnoj krizi ne želi zakonom zabraniti izvoz 500 tisuća tona hrvatske nafte u Mađarsku, iako to može

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.