Zašto je povećan sadržaj ugljikovodika (HC) u ispušnim plinovima benzinskog motora?

Autor:

Pixabay, Autoportal.hr

Provjerite svjećice, brizgaljke, lambda sondu i senzor tlaka usisnog zraka (MAF), ali problem može biti i u pohabanosti motora…

PITANJE ČITATELJA

Prije određenog vremena se na instrument tabli pokazala narančasta lampica koja simbolizira motor, pa sam otišao na dijagnostički pregled. Utvrđeno mi je da je pri radu u ‘leru’ postotak HC je 0,9. Rekli su mi da neću moći proći tehnički pregled i da je nužan veći servis. Radi li se o ozbiljnijem kvaru?

ODGOVOR DOKTORA

Nažalost niste naveli o kojem se automobilu radi, ali vjerojatno je riječ o automobilu s benzinskim motorom. Dobro su vas upozorili da ćete imati problema na tehničkom pregledu, jer je dopušten maksimalni udio ugljikovodika u ispušnim plinovima 0,5 posto.

U vašem se slučaju radi se o blažem povećanju sadržaja ugljikovodika (HC) u ispušnim plinovima, što je posljedica nepotpunog izgaranja, a na nepravilno izgaranje ukazuje povećanje dušikovih oksida (NOx).

Problem je posljedica neispravnih svjećica, brizgaljki, lambda sonde, senzora tlaka usisnog zraka (MAF), odnosno temperature, ali i opće dotrajalosti motora, što se najbolje provjerava mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.