Zaštitni znak Sergia Leonea bili su krupni kadrovi očiju njegovih filmskih junaka

Autor:

ilustracija mm

Godine 1968. Sergio Leone snima epski western ‘Bilo jednom na Divljem zapadu’ s talentiranom glumačkom postavom i tankoćutnom posvetom jednostavnosti i nepatvorenosti starog Divljeg zapada osuđenoj na propast progresijom filma.

Film neslavno prolazi na američkom tržištu, također iz razloga što ga Paramount mesari, odnosno skraćuje i uništava priču, ali europska verzija izlazi u integralnoj verziji.

Nakon toga Leone je ugovorom prisiljen snimati film ‘Za šaku dinamita’, međutim opsesija mu je usmjerena osobnom projektu tematike američke mafije zbog kojeg odbija i režiju prvog Kuma (njemu ponuđena prije Coppole). Godine 1984. će finalizirati taj veličanstveni četverosatni ep s Robertom de Nirom i Jamesom Woodsom u glavnim ulogama. ‘Bilo jednom u Americi’ su producenti i ovaj put upropastili na isti način premontiravši ga na 150 minuta. Srećom postoji cijela verzija, pa se film nalazi na svim ljestvicama 100 najboljih filmova svih vremena, a nedokučivi Amerikanci još uvijek vrte svoju čudnu verziju na televiziji.

Zadnji projekt, spriječen preranom smrću, bio je već ugovorena koprodukcija s Rusima, ‘Opsada Lenjingrada’, u kojoj je opet trebao nastupati Robert de Niro. Smrt ga je omela i u ostvarivanju životne ambicije – remakea ‘Prohujalo s vihorom’.

Leoneov stil se razvio iz fascinacije Kurosawom i postao prepoznatljiv ritmičkom montažom, Morriconeovom glazbom kao bitnim izražajnim sredstvom kojim postiže dojmljive emocionalne momente, dramatičnim pokretima kamere, te njegovim zaštitnim znakom – krupni kadrovi, posebno s detaljem očiju junaka.

Sergio Leone je umro 30. travnja 1989. godine.

OZNAKE: Sergio Leone

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.