Zagrebački dizajneri osvojili prestižnu Platinum nagradu Graphis Postera

Autor:

Privatna arhiva

Marko Šesnić i Goran Turković upoznali su se na studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu, počeli surađivati i otvorili tvrtku Šesnić&Turković te svojim dizajnerskim radom i plakatima osvajaju svijet

Kada su Marko i Goran bili mlađi, obojica su slučajno upisala smjer na fakultetu koji će ih udružiti i jednoga dana proslaviti. Goranu je majka predložila da bi to mogao upisati, a Marko je slijedio jednog prijatelja. Tako su se obojica našli na studiju dizajna na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Ni jedan ni drugi nisu znali, kako kaže Marko, „što je zapravo dizajn i što sve dizajner radi“, već im se to, po Goranovim riječima, „samo činilo zabavnim“.

Na prvoj godini nagovorili su profesore da zajednički rade jedan projekt. Na četvrtoj godini zajedno su radili puno radno vrijeme – pauzu od rada pronašli su samo na fakultetskim predavanjima. Godine 2006. Marko Šesnić i Goran Turković otvorili su dizajnersku tvrtku Šesnić&Turković i od tada posao i nagrade samo su se nizali. Najrecentniji uspjeh zagrebačkog studija je osvajanje Platinum nagrade Graphis Postera. Samo 14 takvih nagrada dodijeljeno je u konkurenciji stotine prijavljenih grafičkih radova iz cijelog svijeta. Platinum nagrada dospjela je i u ruke Hrvata Mirka Ilića čiji je studio u New Yorku. Oba rada tako će biti objavljena u godišnjaku Graphis Poster Annual koji se izdaje još od 1944. godine.

„Graphis izdaje godišnjake na temu plakata, dizajna, fotografije, oglašavanja i slično. Dok smo bili studenti, njihove knjige bile su jedne od najprivlačnijih u tadašnjoj knjižari koja je imala strana izdanja – Algoritmu. Imali smo dva plakata s kojima smo bili dosta zadovoljni pa smo ih odlučili prijaviti na natječaj. Presretni smo što su oba dobili nagrade, posebno što je plakat za 7. kongres pomoraca hrvatske osvojio najvišu nagradu. Kongres pomoraca organizira Hrvatski sindikat pomoraca te se na njemu bave pravim sindikalnim temama. Spojili smo simbol pomorstva – nautički čvor, sa stisnutom šakom – simbolom solidarnosti i revolucije. Nastao je novi simbol koji iznimno direktno komunicira s publikom. Imali smo sreću da je naše veselje tim rješenjem dijelio i klijent, a poslije i Graphisov žiri“, rekao je za Zagreb News Marko Šesnić.

Poseban trud potreban je za dizajnersku nagradu. Ne radi se samo o slanju plakata na natječaj. Dizajneri moraju biti zadovoljni radom koji žele poslati na natjecanje i platiti kotizaciju za natječaj.

„Pristup dizajnu nam je klasičan. Za svaki novi projekt napravimo analizu, detektiramo poruke koje je najvažnije prenijeti, odlučimo se za primjereni ton komunikacije i pokušamo dizajnirati inovativno rješenje unutar tih okvira koje smo si zadali. Što se tiče plakata – proces je isti, samo pokušavamo napraviti dizajn koji uz spomenuto ima i kvalitetu zbog koje će si netko htjeti taj plakat staviti na zid“, opisao je radni postupak dua Marko Šesnić.

Marku i Goranu je najbitnije da iza njihova rada „stoji jasno izražena ideja“ i u to ulažu najviše truda. Ideja koja prenosi mora biti razumljiva što većem broju ljudi i da se to razumijevanje i jezik kojim se prenosi upravo ta poruka ostvaruju na najinovativniji mogući način. Iako neki radovi zbog toga, smatraju oni, ispadaju banalni, nije ih strah toga ako će tako uspjeti komunicirati s većom publikom.

„Godine 2010. osvojili smo Red Dot – Best of the Best award za dizajn izložbe ‘kod Cuculića’. Tada smo bili na početku karijere i ta nagrada nam je jako pomogla. Godine 2015. radili smo grupni vizualni identitet ‘Parkovi Hrvatske’ i dizajnirali logotipe za sve nacionalne parkove i parkove prirode u Hrvatskoj. Godine 2022. smo dizajnirali bijenalnu izložbu hrvatskog dizajna ’2122’. Godine 2023. dobili smo ovu Graphisovu nagradu. Nagrade i veliki projekti odlični su za vidljivosti i imidž firme, ali postoje neki trenuci koji su nama bitni. Na samom početku smo nekoliko godina dijelili ured s dizajnerom Vanjom Cuculićem. Uz njega smo postavili poslovanje na noge i užasno puno naučili. Godine 2007. smo na poziv Ankice Jurić Tilić iz Kinorame napravili naš prvi dizajn za film, što se do danas razvilo u dizajn za preko 100 filmova. Iste godine smo radili na dizajnu izložbe El Shatt u Povijesnom muzeju, što se razvilo u to da smo dizajnirali preko 50 privremenih izložbi i posjetiteljskih centara“, nabrojao je nekolicinu postignuća svoje tvrtke Goran Turković.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.