VW je prvi strani proizvođač električnih vozila kojem je odobrena potpora Ministarstva financija SAD-a

Autor:

Swansway Motor Group, Unsplash

Volkswagen je postao prva robna marka izvan SAD-a koja ima električno vozilo koje ispunjava uvjete za novi porezni kredit Bidenove administracije za automobile i kamione koji ne koriste fosilna goriva, priopćilo je u srijedu Ministarstvo financija SAD-a. Vijest je stigla dva dana nakon što je administracija predstavila popis  modela vozila koji se u potpunosti sastojao od marki sa sjedištem u SAD-u kao što su Ford, General Motors i Tesla. I to bi moglo ublažiti neke od transatlantskih trgovinskih napetosti koje su vladale od prošlog ljeta zbog protekcionističkih aspekata poticaja Sjedinjenih Država za čistu energiju.

Popis bi se mogao dodatno proširiti kada drugi proizvođači automobila koji su isključeni iz porezne olakšice pronađu načine da ispune zahtjeve podobnosti u SAD-u, koji uključuju naredbe da određeni postoci kritičnih dijelova ili minerala baterija moraju doći iz Sjedinjenih Država ili bliskog trgovačkog partnera. BMW, Volvo, Hyundai i Nissan bili su među tvrtkama čija vozila nisu uspjela ući u popis ovaj tjedan.

Dužnosnici Volkswagena rekli su u ponedjeljak da očekuju da će se ID.4 kvalificirati za puni savezni porezni kredit od 7.500 dolara po vozilu, ali da tvrtka još uvijek čeka odgovarajuću dokumentaciju od svog dobavljača baterija koju treba dostaviti Ministarstvu financija. Ministarstvo financija potvrdilo je podobnost ID.4 u srijedu i on je službeno dodan na popis vozila koja ispunjavaju uvjete na vladinoj web stranici fueleconomy.gov.

ID.4 se proizvodi u tvornici u Chattanoogi, Tennessee. Proizvodnja je započela u listopadu, dva mjeseca nakon što je zakon o klimi predsjednika Joea Bidena i Zakon o smanjenju inflacije, dodao nove zahtjeve za odobravanje poreznih olakšica i kredita za električna vozila.

Svih ostalih 14 dostupnih EV modela koji ispunjavaju uvjete za poreznu olakšicu su iz Tesle ili jednog od Detroitske velike trojke – Ford, GM ili Stellantis. Neki od tih električnih vozila proizvedenih u SAD-u ispunjavaju uvjete za puni kredit od 7500 USD, dok se drugi kvalificiraju za polovicu kredita od 3750 USD.

IRA-ine promjene poreznog kredita razljutile su saveznike SAD-a, posebno u Europi, gdje su se vladini dužnosnici usprotivili isključenju njihovih automobilskih marki iz poreznih poticaja.

Prvotni popis Ministarstva financija također je izostavio vozila američkog Riviana, koji isključivo proizvodi električne kamionete i SUV vozila. Ta je tvrtka u srijedu objavila da su njezini modeli R1T i R1S iz 2023. u skladu s kriterijima poreznog kredita za kritične izvore minerala, ali da većina konfiguracije vozila ne ispunjava zahtjev vlade da SUV-ovi, kamioneti ili kombiji koštaju 80.000 dolara ili manje (ograničenje je 55.000 dolara za automobile).

Rivian je rekao da bi porezna olakšica još uvijek mogla biti dostupna, čekajući uključivanje na web stranicu Ministarstva financija, za kupce koji su prethodno zaključili cijenu ispod 80.000 USD, ali još nisu preuzeli isporuku. Ali ti bi kupci ipak morali zadovoljiti zakonski prag prihoda, koji isključuje kupce s prilagođenim bruto prihodom većim od 150.000 do 300.000 dolara, piše POLITICO.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.