Virtualna izložba Nives Kavurić-Kurtović iz fundusa Kabineta grafike HAZU-a

Autor:

HAZU

Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) objavila je virtualnu izložbu crtačkih i grafičkih ostvarenja Nives Kavurić-Kurtović iz fundusa Kabineta grafike HAZU u prigodi 85. godišnjice njezina rođenja, priopćio je HAZU.

U virtualnom predstavljanju zastupljeno je četrdesetak njezinih djela koja se čuvaju u fundusu Kabineta grafike HAZU.

HAZU izložbom želi apostrofirati crtačko-grafički segment bogatog i fascinantnog stvaralaštva Nives Kavurić-Kurtović naglašavajući početak njezina umjetničkog puta započetog 1963. godine u okrilju Kabineta grafike.

Ove godine obilježavamo šezdeset godina od njezine prve samostalne izložbe održane u Kabinetu grafike te desetgodišnjicu od zadnjeg predstavljanja u našoj instituciji, napominje HAZU.

Ističe kako radovi iznimnih i rijetko izlaganih crteža i grafika Nives Kavurić-Kurtovićiz iz Zbirke Kabineta grafike intrigiraju autonomnošću duktusnog kôda, skladnošću kompozicija i začudnošću naracija u sferama svjesnog i nesvjesnog, duhovnog i tjelesnog.

U iskazima auto/portretnih redukcija i deformiranih stanja duha i tijela, ocjenjuje autorica izložbe Ružica Pepelko i dodaje kako iznenađuje i osvaja iskrenost artističkog izraza u prikazima osobnih vizija i metaforičkih narativa.

Nives Kavurić-Kurtović od svojih početaka vjerna je ikonici iščašene figurativnosti izvučene iz osobnih preokupacija i preoblikovane u ne/dorečene prizore na granici sna i jave, u kojima predmeti i pojave lebde u zrakopraznim prostorima ne/prepoznatljivih toposa, nestabilnih perspektiva i nesigurne psihološke atmosfere, napominje Pepelko.

Osobnu ikonografiju, ističe, čine antropomorfijski modeli kojima je deformacija ultimativni imperativ čineći idiomsku odrednicu njezina stvaralaštva – konstantno isklizavanje izvan bilo koje umjetničke struje i/ili pravca.

Pepelko napominje kako je posvećenost figuracijskom imperativu tijekom dugogodišnjeg stvaralaštva odraz postojanosti njezina oblikovnog izraza.

Naglašava kako se integritet konturne linije crteža, inkorporirane u potku medijski raznolika stvaralaštva, mijenjao sukladno morfološkim i semantičkim likovnooblikovnim previranjima i amplitudama tijekom godina.

Ikonički moduli koji se javljaju kao konstanta njezinih imaginarnih narativa isprepleteni s autoironijskim leksičkim konstruktima, dopunjuju sublimno iskren artistički iskaz, posvojen iz prostranstava mašte i proživljaja i komprimiran u intimni format umjetničkog djela, ocjenjuje Pepelko.

Nives Kavurić-Kurtović, prva dama hrvatskog nadrealizma: “Bili smo sanjari koji su htjeli mijenjati svijet”

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.