Uvođenje jeftinije pretplate za Netflixove pakete s reklamama izaziva oprečne reakcije korisnika

Autor:

05.10.2021., Zagreb - Ilustracija Juznokorejske serije Squid Game koja se prikazuje na Netflix-u. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Ljudi koji se smjeste u svoje naslonjače i uživaju u Netflixu sada imaju novu opciju, platiti manje za svoje omiljene serije, ali gledati s oglasima. Netflix je lansirao svoj ‘Basic with Ads’ plan streaminga u 12 zemalja, koji s vremenom namjerava proširiti. To je ogromna promjena za tehnološkog diva, koji je bio pionir u svijetu streaminga bez oglasa i na temelju pretplate. No kako rastući troškovi i ponude novih konkurenata potiču publiku na odustajanje, tvrtka je morala djelovati.

Najavljujući novu uslugu, Netflix je rekao kako je uvjeren da sada ima “cijenu i plan za svakog obožavatelja”. Naplaćuje 4,99 funti mjesečno u Velikoj Britaniji i 6,99 dolara u SAD-u za novi plan, otprilike 30% popusta na najjeftiniju opciju tvrtke bez oglasa.

Hoće li ljudi prihvatiti novu pretplatu?

Kaitlyn iz jugozapadnog Londona, izjavila je za BBC da ne planira promijeniti pretplatu. 33-godišnjakinja je rekla da je bila sretna što je mogla priuštiti troškove svoje pretplate i misli da je potez Netflixa “očajnički pokušaj privlačenja više ljudi” koji bi na kraju naštetio brendu. “Ako će nuditi pomagala, čini se da to nije vrhunska usluga koju će ljudi rado nastaviti plaćati”, rekla je, dodajući da bi zatrpavanje emisija i filmova reklamama Netflix učinilo “samo još jednim YouTubeom”.

Netflix: Zašto neki gledatelji otkazuju pretplatu i isključuju se

U Netflixu je broj pretplatnika pao za više od milijun u prvoj polovici godine, dok je tvrtka progurala svoj posljednji krug poskupljenja. To je mali dio od njegovih otprilike 220 milijuna globalnih računa, a tvrtka je nadoknadila te gubitke tijekom tri mjeseca do rujna. No nedavno globalno istraživanje koje je provela konzultantska tvrtka Simon Kucher pokazalo je da će više od trećine korisnika streaminga vjerojatno otkazati pretplatu u sljedećih 12 mjeseci, posebno na tržištima kao što su Kina, Indija i SAD.

Uz zabrinutost oko rastućih troškova života, Netflix s oglasima ima šanse pomoći mu zadržati svoju publiku, rekao je Dominic Sunnebo, direktor za potrošače u Kantar World Panel, koji je otkrio da za mnoga kućanstva u Velikoj Britaniji, napuštanje Netflixa znači potpuno odustajanje od streaminga.

“Netflix prelazi na streaming uz podršku oglasa u pravom trenutku i očekujemo da će prihvaćanje biti brzo i značajno, dok se potrošači bore da preuzmu kontrolu nad svojim troškovima”, rekao je.

Prihvaćanje oglasa?

Ali analitičari tvrtke Enders Analysis rekli su da ne vjeruju da bi mnogi od sadašnjih gledatelja ove tvrtke smatrali uštedu vrijednom promjene, niti je vjerojatno da će to privući velik broj novih pretplatnika. “Smatramo bizarnim da su neki mišljenja da će postojati značajna količina pretplatnika na Netflixu koji će aktivno pratiti video s reklamama kako bi uštedjeli nekoliko funti mjesečno”, napisala je tvrtka u nedavnoj bilješci.

“Ovo je u suprotnosti s Netflixovim iznimno učinkovitim uvjetovanjem svoje pretplatničke baze da na oglašavanje gleda kao na krajnju smetnju i ne očekuje ništa manje od najčišćeg i najmanje nametljivog mogućeg iskustva gledanja videa, što je bila strategijaje koja je funkcionirala nauštrb svih ostalih konkurentskih i drugih servisa.”

No dok se Netflix nekoć isticao time što nije bio komercijalan, istraživanja Kantara i drugih pokazuju da prihvaćanje oglasa među publikom raste.

Mnogi Netflixovi konkurenti već kombiniraju streaming s oglasima ili to planiraju. Disney, na primjer, u SAD-u u prosincu treba pokrenuti uslugu podržanu oglašavanjem. Taj plan počet će od 7,99 dolara mjesečno.

Netflix je rekao da će se korisnici  koji podržavaju oglase suočiti s prosječno četiri do pet minuta oglasa po satu.

“Ne bih imala ništa protiv da pogledam reklamu ako to znači da je jeftinije”, rekle su studentice Lottie i Frankie za BBC.

Za sada, oboje u dobi od 20 godina, rekle su da nisu izravno zabrinuti zbog troškova Netflixa, budući da gledaju na obiteljskim računima.

Budući da je Netflix upozorio na planove za suzbijanje dijeljenja lozinki, rekli su da bi nova opcija mogla biti “dobra za studente”.

Nova publika?

Među nepretplatnicima, međutim, istraživanje DISQO-a u SAD-u pokazalo je da je samo 25% do 35% zainteresirano za prijavu na uslugu s oglasima.

Čak i ako publika nije velika, ipak bi se moglo pokazati unosnim za Netflix.

Došlo je do “naleta” interesa oglašivača nakon što je Netflix najavio uslugu, iako su neki brendovi postali “suzdržaniji” kad su saznali koliko će oglašavanje koštati, rekla je Liz Duff, voditeljica komercijale i operacija za Total Media, koja kupuje reklamna mjesta za velike robne marke.

Drugi su, međutim, bili “vrlo zainteresirani uključiti se u početnu fazu lansiranja”, dodala je.

Netflix bi sljedeće godine mogao zaraditi 830 milijuna dolara od reklama i više od milijardu dolara do 2024., prema procjenama Insider Intelligencea.

Analitičar Peter Newman upozorio je da će novi plan privući većinu svojih prijava od postojeće Netflixove publike, umjesto da proširi skup gledatelja.

“Razina podržana oglasima neće preko noći preokrenuti Netflixovo bogatstvo”, rekao je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.