UEFA otkrila koliko novca je namijenila Ligi prvaka u novom ciklusu europskih natjecanja

Autor:

24.08.2022., stadion Maksimir, Zagreb - Uzvratna utakmica doigravanja za UEFA Ligu prvaka, GNK Dinamo - FK Bodo/Glimt.  Photo: Igor Kralj/PIXSELL

Igor Kralj / Pixsell

LIGA PRVAKA

UEFA je uz propozicije svih klupskih natjecanja za iduću sezonu izbacila i kružno pismo distribucije novca. Iako se pretpostavljala zarada od 5 milijardi eura semafor se zaustavio na 4,4 milijarde. Što je ipak skok od 16% u odnosu na ono što se očekuje tijekom aktualne sezone (3,8 milijardi eura). Međutim ni te prve prognoze nisu definitivne već se na kraju usklađuju iznosi. Uostalom, i za ovu sezonu je ostvaren skok s 3,5 na 3,8 milijardi eura.

Generalno, UEFA je uz brojne sastanke s predstavnicima klubova (ECA) i liga (European leagues) malo bolje balansirala raspodjelu novca prema manjim klubovima, ali u principu bogatiji će biti bogatiji, kao i uvijek.

Najveći kolač naravno uvijek ide Ligi prvaka (74,38%). Skok s 2 milijarde eura na 2,467 milijardi podijeljen je na sljedeći način:

PRETKOLO

Pao je pojedinačni iznos za ispadanje u doigravanju s prijašnjih 5 milijuna eura na 4,29 milijuna eura (-710.000 eura).

POČETAK

Ukupni iznos za plasman u skupinu je sada 670 milijuna eura za razliku od prijašnjih 500,5 milijuna (+169,50 milijuna eura) pa će svaki klub dobiti 18,62 milijuna eura nasuprot 15,64 milijuna eura (+2,98 milijuna eura)

SKUPINA

Pao je iznos za svaku pobjedu s 2,8 milijuna eura na 2,1 milijun eura (-700.000 eura), kao i za remi s 930.000 na 700.000 (-230.000 eura). Za neriješeno iznos ide u ukupni budžet pa se prema broju pobjeda dijeli klubovima.

Iako se po ovome činilo da će klubovi manje zaraditi na pobjedama, UEFA je uvela raspodjelu novca po plasmanu u skupini. Tako svaki klub ima dionice za krajnji plasman koji vrijedi 275.000 eura. Jednu dobiva klub plasiran na 36. mjesto, dvije onaj na 35. mjestu pa sve do osvajača skupine koji ima 36 dionica odnosno po 275.000 eura.

Osim ovoga novost je i nagrada za plasman od 1. – 8. mjesta (po 2 milijuna eura), i od 9.-16. (po milijun eura).

ZAVRŠNICA

Klubovi plasirani u završnicu će također dobiti veći iznos po pojedinom kolu. Otprilike za 20%. Tako će finalisti dobiti po 18,5 milijuna eura u odnosu na prijašnjih 15,5 milijuna eura. Dok će pobjedniku pripasti dodatnih 6,5 milijuna eura.
Time je ukupan budžet za rezultate skočio za 313,40 milijuna eura (914:600,6)

MARKETING

Budžet Lige prvaka za marketing je smanjen u odnosi na prije za 47,9 milijuna eura (853:900,9) kao posljedica pregovara da rezultati budu više vrednovani. Novost je i drugačija raspodjela gdje desetogodišnji koeficijent klubova više nije primaran već onaj petogodišnji uz udio pojedinog marketinškog tržišta. Svaki klub u skupini će dobiti dionice prema mjestu koje zauzima na toj tablici, a jedna vrijedi 960.000 eura. Slično kao s plasmanom u skupini, 36. mjesto nosi 1 dionicu, a 1. 36.Manji dio marketinga (25%) se odnosi na desetogodišnji koeficijent. Koji je nazvan kao „van europski“ i isto je podijeljen na dionice od 320.000 eura.

ZAKLJUČAK

Lošiji klubovi će zaraditi nešto više nego prethodnih godina (puno manje nego što se očekivalo), ali glavnina porasta zarade ide onim najboljima.

Renato Čupić

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.