U Laubi otvorenje izložbe ‘Noćna smjena’ Emanuele Lekić

Autor:

Emanuela Lekić

U srijedu u 20 sati u Laubi, kući za ljude i umjetnost bit će otvorena samostalna izložba ‘Noćna smjena’ slikarice Emanuele Lekić, koja ostaje otvorena do 2. svibnja.

Ciklus ulja na platnu po nazivom ‘Noćna smjena’ nastao je za vrijeme izolacije uzrokovane pandemijom. “Emanuela nas vodi u šetnju ulicama Zagreba i Rijeke te i likovno i simbolički stvara osjećaj ambivalentnosti doživljaja pustog grada. S jedne strane osamljenost na lokacijama, koje do sada poznajemo samo kao mjesta okupljanja većeg broja ljudi, pruža novi i sasvim nesvakidašnji doživljaj tih dobro nam znanih gradskih prostora, a s druge društvena izolacija (koju nismo sami odabrali) potencira nezaustavljivu tjeskobu zbog nesigurnosti u vlastitu budućnost. Ipak šetajući tako napuštenim ulicama susrećemo likove, osobe koji pripadaju slikaričinom socijalnom krugu, na čijim licima ne vidimo oprez već ponekad tek tiho prihvaćanje našeg prisustva a ponekad i poziv na druženje jer ipak nema nas mnogo ovako hrabrih koji kršimo pravila izolacije. U tom kontekstu nismo samo promatrači već aktivni sudionici tih malih buntovnih okupljanja u sitnim noćnim satima”, navodi se u najavi izložbe.

Emanuela Lekić

Emanuela Lekić rođena 1996. u Rijeci, a 2019. diplomira slikarstvo na Zagrebačkoj Akademiji u klasi prof. Igora Rončevića. Izlagala je na nekoliko skupnih i tri samostalne izložbe. Tijekom studija nagrađena je pohvalom akademskog vijeća, nagradom publike na 14. Erste fragmentima i 2021. nagradom Crno drvo Laube za najbolju nezavisnu umjetnicu na sajmu umjetnina Nesvrstani.

Emanuela Lekić slikarska je zvijezda u usponu čiju je kvalitetu prepoznala struka ali i brojni poznavaoci i ljubitelji umjetnosti koji su uvrstili njena originalna umjetnička djela u svoje domove i druge životne prostore.

Lekić pripada mlađoj generaciji koji su konstituirali nove “nove realnosti” 21. stoljeća s kojima reflektiraju svoju figuralnost umjetnicima novih realnosti 20. stoljeća. Ne bismo stoga pogriješili kada bi povukli paralele preko Emanuelinog rada natrag do praške četvorice (Uzelac, Varlaj, Trepše, Gecan).

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.