Tomislav Tomašević: “Riješit ćemo problem prometnih gužvi u zapadnom dijelu grada”

Autor:

06.03.2021., Zagreb - Stranke Zagreb je nas i Mozemo, na celu s Tomislavom Tomasevicem, kandidatom za gradonacelnika Grada Zagreba, odrzale su konferenciju za medije na Starom Trnju ukazujuci na probleme kvarta i odgovarajuci na pitanja mjestana. Tomislav Tomasevic.
Photo: Igor Kralj/PIXSELL

Igor Kralj/PIXSELL

Kandidat za zagrebačkog gradonačelnika Tomislav Tomašević u nedjelju je s članovima i članicama kvartovske grupe platforme Zagreb je NAŠ! iz zapadnog dijela grada obišao neke od ključnih lokacija iz kojih se vide najveći problemi za stanovnike gradske četvrti Podsused-Vrapče.

Obilazak su započele u Vrapču, gdje se Tomašević upoznao s problemom lošeg stanja tržnice. Tržnica u Vrapču je, naime, velika boljka četvrti jer je zapuštena, a i danju i noću vrlo mračna i opasna. Na njenu se rekonstrukciju čeka već više desetljeća i unatoč postojanju projekta koji je plaćen 2019. godine, gradnja još nije započela. Tomašević podsjetio na to da je za Zagreb je NAŠ! i Možemo! prioritet revitalizirati sve gradske tržnice i urediti ih te da će tako biti i s tržnicom u Vrapču.

Nakon što je s kvartovskom grupom obišao Perjavicu Borčec, Stenjevec sjever i Gajnice, Tomašević se zaustavio kod podvožnjaka Škorpikova, na prigodnom mjestu da se osvrne na jedan od najvećih problema za Podsused – promet. “Prometni sustav Gradske četvrti nema ni glavu ni rep”, rekao je Tomislav Tomašević okupljenima.

Nabrojao je da od Podsuseda do Škorpikove nema niti jedan automobilski prolaz koji povezuje Aleju Bologne i Samoborsku cestu, a od Škorpikove prema centru Bolognom i Ilicom do ulice Oranice na samom rubu Vrapča ponovno niti jedan. Pojasnio je da to znači da u gusto naseljenim kvartovima s obje strane pruge na području većem od 8 kilometara, postoje samo dva automobilska podvožnjaka koja vode na jug grada i to podvožnjak na Škorpikovoj i na Oranicama.

“Oba podvožnjaka su jednotračna i na njima se stvaraju ogromne gužve prijepodne i poslijepodne. Unatoč brojnim rekonstrukcijama, čak i nakon izgradnje novog kolektora na Dubravici pretprošle godine, podvožanjak na Škorpikovoj kontinuirano poplavljuje za obilnijih kiša te postaje potpuno neupotrebljiv, pa i opasan. Stoga želim konačno riješiti problem podvožnjaka kako on više ne bi poplavljivao, no isto želim realizirati nove podvožnjake ispod željezničke pruge, kako bi se smanjile gužve te kako bi se bolje povezala naselja koja su sjeverno od pruge s naseljima koja se nalaze južno od pruge”, rekao je Tomašević.

Kao velik problem naveo je i stanje javnog prijevoza, kojeg građanke i građani slabo koriste. Kao primjer naveo je da u brdskim naseljima većina, uglavnom starijih, građana treba hodati i kilometar do ulice po kojoj vozi ZET-ov minibus. također spomenuo je i željeznizu – unatoč tome što je četvrt povezana željeznicom trima željezničkim stanicama: u Vrapču, Gajnicama i Podsusedu, još uvijek premali broj građana koristi željeznički prijevoz. Istaknuo je i da su građani prisiljeni kupovati dva pokaza, za HŽ i ZET, dok linije autobusa pretežno nisu ili su loše usklađene s linijama vlaka, a parkirališta kod željezničkih stanica su nedostatna.

Kao najveću nelogičnost naveo je činjenicu da se u Vrapču na željezničkoj stanici naplaćuje parking što građane ne stimulira na korištenje vlaka. Kako bi se to popravilo najavio je da će u cijenu željezničke karte biti uračunat besplatan parking, što će građane potaknuti na povećano korištenje vlaka.

Tu je i biciklistički promet. Tomašević kaže da je sramota da u četvrti koja broji 50.000 stanovnika postoji samo 50 metara biciklističke staze. “Konačno ćemo realizirati projekt biciklističke magistrale. Također ćemo, pored rješavanja problema podvožnjaka, prioritizirati javni autobusni i javni željeznički prijevoz, kao i biciklistički promet, kako bi se konačno rasteretio automobilski promet i gužve”, najavio je.

Kandidat platforme Možemo! za zgarebačkog gradonačelnika upozorio je i na još jedan problem ovog dijela grada – nebalansirani urbanizam. Problem je to, kaže Tomašević, koji ovaj dio grada dijeli s s brojnim zagrebačkim četvrtima. “Zgrade niču kao gljive poslije kiše, dozvole se dijele “šakom i kapom”, a ne ulaže se u infrastrukturu: oborinsku odvodnju, škole, vrtiće, zelene površine. Takav ćemo urbanizam konačno zaustaviti!”, poručio je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.