Talbot Sunbeam Lotus (1979.): tri brenda spojena u jednom pobjedniku, povijesni raritet

Autor:

estoril, Wikimedia Commons

Talbot Sunbeam Lotus, jedini auto u povijesti s tri proizvođača u nazivu, jedan od najboljih reli automobila svoga doba, zaslužan za konstruktorski naslov 1980.

Krajem sedamdesetih europska podružnica tvrtke Chrysler nalazila se u dosta teškom položaju. Proizvodna je gama većinom bila zastarjela, a prodaja ne baš impresivna. Usto, u sve popularnijoj klasi tzv. ‘superminija’, malih gradskih automobila, nije imala pravog predstavnika – zastarjeli Hillman Imp i Simca 1000 bili su među posljednjim pripadnicima izumiruće sorte malih automobila s motorom straga.

Rješenje je nađeno u skraćivanju podvozja još jednog ne baš najmlađeg modela, Avenger, kod nas poznatog i donedavno često viđanog na cestama pod imenom Sunbeam. U rekordnom je roku napravljen novi mali model, no neposredno prije početka proizvodnje Peugeot je kupio europski Chrysler.

Pala je odluka o revitalizaciji još jednog legendarnog automobilskog imena, dotadašnji modeli Chrysler i Simca počeli su se prodavati pod markom Talbot. Novi mali model tako je ponio naziv Sunbeam samo kao oznaku modela. Talbot Sunbeam bio je tek osrednje uspješan na tržištu, ne mogavši posve sakriti da je nastao u žurbi i na zastarjeloj mehaničkoj osnovi, uključujući i u maloj klasi izumirući stražnji pogon.

No upravo to se pokazalo kao prednost na reli stazama: od Lotusa je nabavljen motor 2.2 16V sa 155 KS, a u Norfolku su dorađeni i ovjes, mjenjač i ispuh. Tako nastali automobil dobio je neobično ime Talbot Sunbeam Lotus, tri znamenite automobilske marke, proslavljene na trkaćim stazama, spojene u samo jednom modelu!

Srećom, taj je model bio dostojan sljedbenik tradicije tih tvrtki, relijaški nabildan na 253 KS, a vozio ga je Henri Toivonen, bio je jedan od najboljih reli automobila svog vremena, što je donijelo i konstruktorski naslov 1980. U tri godine proizvodnje, između 1979. i 1981., napravljeno je oko 2300 primjeraka, prepoznatljivih po upečatljivoj dvobojnoj livreji, pri čemu je osnovna boja uvijek bila ili crna ili plava.

Danas su preživjeli primjerci cijenjeni i skupi kolekcionarski automobili, a od tri marke spojene u njegovom imenu samo je Lotus i dalje aktivan. Postoje i neke najave o tome da bi Peugeot, u sklopu koncerna Stellantis, mogao ponovo upotrijebiti ime Talbot kao odgovor na Renaultov uspješan brend Dacia, dok je Sunbeam, čini se, zauvijek otišao u ropotarnicu povijesti.

OZNAKE: lotus, Talbot, Sunbeam

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.