Škoda Octavia 1.6 MPI (2004.): benzinski motor se pregrijava, problem je vjerojatno u termostatu

Autor:

Škoda Octavia 1.6 MPI: termostat je poznata boljka inače (vrlo) trajnog i pouzdanog Volkswagenovog benzinca obujma 1595 ccm i snage 102 KS

PITANJE ČITATELJA

Škoda Octavia 1.6 MPI iz 2004. sa 204.000 km. Pri visokim temperaturama kazaljka pokazivača temperature počela je ići u crveno polje, uz probijanja para kroz čep hladnjaka i ekspanzijsku posudu…

ODGOVOR DOKTORA

Problem je, vjerojatno, u neispravnom termostatu, što je poznata boljka, inače, vrlo trajnog i pouzdanog Volkswagenovog benzinca 1.6 MPI, obujma 1595 ccm i snage 102 KS, koji se ugrađivao u modele Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Audi A3, Audi A4, Seat Leon, Seat Altea, Škoda Octavia…

Konstrukcija mu je jednostavna, s jednim bregastim vratilom u glavi (SOHC) i osam ventila, što pojednostavljuje održavanje, ali nije štedljiv. Troši 8 do 10 litara na 100 km. Zbog problema s pregrijavanjem motora najprije treba provjeriti termostat.

Nakon što se provjeri ispravnost termostata, treba provjeriti ventilator hladnjaka i termoprekidač elektromotora ventilatora. Ako ni to nije uzrok pregrijavanja motora, s obzirom na godine i kilometre, treba provjeriti čep ekspanzijske posude, hladnjak (je li začepljen?) i pumpu rashladne tekućine.

Pumpu rashladne tekućine je, usto, preporučljivo izmijeniti pri izmjeni zupčastog remena, u sklopu ‘servisnog seta’, s napinjačem i vodilicama.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.