‘Prva smo škola u Hrvatskoj koja je uvela govorništvo kao predmet’

Autor:

Prva privatna gimnazija

Maja Breitenfeld, ravnateljica Prve privatne gimnazije, govori o uspješnom nastupu učenika te škole na međunarodnoj debatnoj konferenciji u Bostonu

Učenici zagrebačke Prve privatne gimnazije s pravom javnosti 14. godinu zaredom sudjelovali su na međunarodnoj konferenciji Harvard Model United Nations – najprestižnijoj svjetskoj simulacijskoj debati – u organizaciji studenata glasovitog Sveučilišta Harvard, koja se održala od 25. do 28. siječnja u Bostonu. Riječ je o godišnjoj debatnoj konferenciji 4000 učenika iz 60-ak zemalja na kojoj se sudionici uče izazovima međunarodnog pregovaranja i diplomacije, simulirajući rad Ujedinjenih naroda. Harvard pažljivo bira sudionike ove velike debate, a Prva privatna gimnazija je jedina škola iz Hrvatske i jedna od rijetkih iz cijele Europe koje imaju priliku redovito sudjelovati. To je prva škola koja je uvela nastavu govorništva prije 30 godina, od tada u njoj aktivno djeluju dvije debatne grupe. Dvanaest delegata ove škole debatiralo je unutar odabranih odbora u Općoj skupštini te zastupalo Liberiju – Petar Galinec, Timur Krkalić, Katarina Würsching, Lena Palić, Luce Cvitković, Maša Maglić, Marija Mohorović, Lukas Maras, Kristina Mihelčić, Loris Anušić, Šime Petrak i Eva Komerički.

O svemu tome za Zagreb News govori Maja Breitenfeld, ravnateljica Prve privatne gimnazije.

ZgNews: Kako je došlo do toga da ste jedina škola iz Hrvatske koja sudjeluje na međunarodnoj konferenciji Harvard Model United Nations i što to znači za vas?

Nakon što su dvije godine za redom naše učenice predstavljale Hrvatsku kao stipendistice američke vlade, u SAD-u im je 2009. prišla profesorica s Harvarda i ponudila da se Prva privatna gimnazija prijavi na Harvard Model United Nations konferenciju u Bostonu. Konstruktivne i argumentirane rasprave s vršnjacima, teške odluke, pregovaranja, kompromisi, ali i velik osjećaj zajedništva i postignuća nakon završene konferencije našim učenicima približavaju svijet diplomacije i aktualnih zbivanja te još jednom naglašavaju značaj kritičkog mišljenja među mladima. Upravo je ono jedan od kamena temeljca Prve privatne gimnazije koji s ponosom njegujemo među našim učenicima. Ovo je iskustvo neprocjenjivo i zbog toga što naši delegati sklope mnoga prijateljstva s najboljim gimnazijalcima iz cijelog svijeta. Jedinstveno iskustvo je i to što se četiri dana od jutra do mraka druže s tristotinjak studenata s Harvarda koji su silno motivirani i inspirativni.

ZgNews: Koliko dugo ste se pripremali za ovu debatu? Riječ je o prilično ozbiljnoj tematici koja uključuje mnoge sfere života.

Naši su se zastupnici mjesecima marljivo pripremali s mentoricama, profesoricama Dorom Ceceljom i Ines Popijač. Učili su o radu Ujedinjenih naroda, pratili aktualne političke i kulturne medijske sadržaje, ali i proučavali povijesne krize i teme prijepora među zemljama. Osim opsežnog znanja o UN-u, naši učenici svake godine temeljito istraže zemlju koju zastupaju na toj konferenciji jer argumentiraju stavove upravo iz njihova aspekta kroz citate iz UN-ovih dokumenata. Pripreme su dugotrajne i temeljite te argumentirano debatiranje o političkim krizama ili gorućim svjetskim problemima zahtijeva dobar kritički um, informiranost, spremnost na dijalog te suradnju s drugima.

ZgNews: Zašto ste uveli debatu? Što ona donosi učenicima, koje vještine razvija i kako može koristiti ne samo u daljnjem obrazovanju, nego i u životu?

Ponosni smo na činjenicu da smo prva škola u Hrvatskoj koja je prije 30 godina uvela govorništvo kao predmet. Svjesni da će vještina komuniciranja i javnog govorenja bitna, dodatno smo kod naših učenika htjeli potaknuti kritičko mišljenje te odlučili uvesti debatu i kao izvannastavnu aktivnost. Zapravo, u našoj školi učenici mogu slušati tri vrste debate: imamo Debatnu grupu na hrvatskom, English Debate Club na engleskom te Harvard i Yale Model United Nations grupu, također na engleskom. Svi mi Hrvati volimo raspravljati i iznositi svoje mišljenje, međutim strukturirana debata je nešto sasvim drugačije. Ona ima svoja pravila, proceduru i redoslijed, a u pozadini je razvijanje kritičkog mišljenja, suradnja, timski rad, učenje pregovaranju i inovativnost u pronalaženju novih ideja. Drago mi je da mogu reći kako smo upravo to naučili naše učenike, a te vještine mogu primijeniti na sve u životu.

ZgNews: Kad gledate vaše učenike kako sudjeluju i iznose argumente za i protiv, surađuju s vršnjacima iz cijelog svijeta, kako se osjećate?

Jako smo ponosni na njih! Često se javljaju za riječ na konferenciji, bistro argumentiraju svoje stavove, vješto lobiraju za svoje ideje i gorljivo se trude i bore da njihove ideje budu uvrštene u Završnu rezoluciju. Posebno smo ponosni jer je nekoliko naših delegata ove godine bilo u najužem izboru za glavnu nagradu unutar njihova odbora, što je posebna čast za Harvard Model United Nations delegate.

ZgNews: Koji su planovi s debatnom skupinom? Nastupaju li oni u Hrvatskoj, kakva je ta scena?

Veselili bismo se da uskoro krene neka Model UN konferencija za hrvatske srednjoškolce. Smatram da naši gimnazijalci imaju puno toga za ponuditi hrvatskoj debati, a ne samo međunarodnoj debatnoj sceni. MUN konferencije spadaju među najprestižnije izvannastavne aktivnosti u srednjim školama diljem svijeta. Nema razloga da tako ne bude i u Hrvatskoj.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.