Prva aukcija umjetnosti Artmarka: ‘Hrvatsko tržište umjetnina ima ogroman potencijal’

Autor:

17.10.2023., Zagreb - Iulian Plestiu, direktor aukcijske kuce Artmark. 

Photo Sasa ZinajaNFoto

Saša Zinaja/NFOTO

Približno 250.000 eura ukupna je vrijednost umjetnina hrvatskih likovnih majstora postignuta na prošlotjednoj aukciji nove aukcijske kuće Artmark. Nacional je istražio kako na dolazak konkurencije gledaju dosad jedina kuća i stručnjaci te je li 50.000 eura realna cijena Bukovčeve ‘Dijane u lovu’

Rumunjska aukcijska kuća Artmark, koja postoji od 2008., otvorila je podružnicu u Hrvatskoj 2022. i za sada se javnosti predstavila u srpnju izložbom “Ljetni preludij” iz zbirke Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti i prošli tjedan održanom jesenskom aukcijom posvećenom modernomu i poslijeratnom hrvatskom likovnom stvaralaštvu. Na aukciji je ukupna prodaja iznosila približno 250.000 eura, s udjelom prodanih lotova od gotovo 60%. Najvišu cijenu postigla je slika “Dijana u lovu” Vlahe Bukovca koja je prodana po maksimalnoj procijenjenoj vrijednosti od 50.000 eura. Artmark za prosinac najavljuje i zimsku aukciju, a za sljedeću godinu šest aukcija. Iako su u najavi jesenske aukcije predstavljeni kao “jedina hrvatska aukcijska kuća”, zapravo u Hrvatskoj već postoji Aukcijska kuća Kontura, osnovana 2002. kao prva službena tvrtka u Hrvatskoj za organiziranje i vođenje javnih aukcija umjetnina te posredovanje između prodavatelja i kupaca u kupoprodaji umjetnina.

Nacional je u razgovoru s nekoliko sugovornika od kojih nisu svi željeli javno govoriti za potrebe članka, saznao da među dijelom povjesničara umjetnosti u Hrvatskoj postoji rezerviranost oko Artmarka, kao i oko toga da je upravo njima Nacionalni muzej moderne umjetnosti, trenutačno zatvoren zbog obnove, ustupio dio svojih umjetnina za izložbu “Ljetni preludij” te kani i u budućnosti surađivati s njima. Pitanja koja se ovdje otvaraju su što o našem tržištu umjetnina i dometu hrvatskih aukcijskih kuća govori dolazak Artmarka, trebaju li se stranci baviti procjenom hrvatskih umjetnina i trebaju li javne institucije žuriti surađivati s još nepotvrđenim “igračem” na hrvatskom tržištu….

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.