Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu uspješno usvojene u školama diljem Hrvatske

Autor:

IHRA

Međunarodni savez za sjećanje na holokaust – IHRA, međuvladino tijelo uspostavljeno s ciljem zaštite povijesnih zapisa o holokaustu, i ove je godine nastavila poticati donositelje obrazovnih politika, ravnatelje i uprave škola te nastavnike da koriste Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu kako bi buduće generacije očuvale uspomenu na holokaust i njegove žrtve.

Od 2020. godine Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu primijenilo je više od 100 nastavnika diljem zemlje koji su prisustvovali nacionalnim seminarima, dok je njih 150 pohađalo regionalne seminare i tematske radionice. Preporuke su usvojene u prosincu 2019. godine, a pružaju podršku donositeljima obrazovnih politika i nastavnicima, kako bi im pomogle pri razvijanju znanja o holokaustu, osiguravajući točnost u razumijevanju i znanju pojedinca te podižući svijest o mogućim posljedicama antisemitizma, kreiranju angažiranih nastavnih okruženja za učenje o holokaustu, promicanju kritičkog i refleksivnog razmišljanja o holokaustu, uključujući sposobnost odbijanja negiranja i iskrivljavanja holokausta, doprinosu u obrazovanju o ljudskim pravima i sprečavanju genocida.

Gimnazija ‘Matija Mesić’ u Slavonskom Brodu jedna je od škola koja primjenjuje Preporuke, a IHRA ju je proglasila jednom od najboljih škola u zemlji kada je riječ o podučavanju o holokaustu.
“IHRA-ine Preporuke za podučavanje i učenje o holokaustu nude učiteljima i učenicima dublje razumijevanje ove tematike, Drugog svjetskog rata i židovske povijesti, kulture, njihovih običaja i uloga u društvu. Uvidjeli smo da je slušanje snimki i čitanje pisanih svjedočanstava preživjelih moćan alat koji pomaže učenicima shvatiti brutalnost tih događaja te razvija empatiju”, izjavila je Marina Cvijić, profesorica engleskog jezika i književnosti i povijesti.

“Vjerujem da ove preporuke pozitivno utječu na širi obrazovni sustav, ne samo u smislu podučavanja o povijesnom događaju, nego i u smislu obrazovanja zemlje o drugim genocidima i zločinima protiv čovječnosti, ljudskim pravima i toleranciji. Mi smo kao škola ponosni što koristimo IHRA-ine Preporuke kako bismo sjećanje održavali živim za buduće generacije”, dodala je Ines Martinović, vršiteljica dužnosti ravnatelja spomenute gimnazije.

Predstavnica IHRA-e, Snježana Šincek, poručila je da na svjetskoj razini opažaju da razumijevanje holokausta i njegovih posljedica opada, posebno, ali i ne samo, među mladima. “Obrazovanje o holokaustu bi trebao biti cjeloživotni pothvat. U vrijeme kada broj svjedoka nažalost postaje sve manji, uloga obrazovanja o holokaustu postaje sve važnija kako svijet ne bi zaboravio na ovaj dio povijesti te kako bismo mogli učiti iz njegovih lekcija. Nužno je mlađe generacije podučavati povijesnim istinama kako bi i oni mogli pomoći u suzbijanju govora mržnje, diskriminacije i raznih oblika antisemitizma”, poručila je.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.