POZADINA IZBORNOG DEBAKLA: Tko je čovjek koga prozivaju da je upropastio Davora Bernardića i SDP?

PREMDA SE SINIŠA JAGODIĆ NASTOJAO DRŽATI U SJENI i u javnosti se rijetko pojavljivao uz predsjednika SDP-a, ovaj stručnjak za odnose s javnošću bio je ključni suradnik i imao je značajnu ulogu u svim potezima Davora Bernardića u protekle dvije godine

Stručnjak za odnose s javnošću Siniša Jagodić bio je ključni suradnik dosadašnjeg predsjednika Socijaldemokratske partije Davora Bernardića i upravo on imao je glavnu ulogu u nizu procesa koji su se u ovoj stranci odvijali u protekle dvije godine, a pogotovo uoči parlamentarnih izbora. Premda se nastojao držati u sjeni i minimizirati svoj utjecaj, a u javnosti se uz Bernardića pojavljivao u vrlo rijetkim prilikama, Jagodić je nesumnjivo kreirao značajan dio poteza šefa SDP-a i nipošto se nije ograničavao samo na odnose s javnošću, dapače: on je sudjelovao i u sastavljanju stranačkih izbornih lista, trenirao je Bernardića za nastup na predizbornim sučeljavanjima, a izvori iz ove stranke tvrde da je odgovoran i za neobične javne izlete poput nazivanja predsjednika Sabora Gordana Jandrokovića ‘’rektalnim alpinistom’’. U SDP-u posljednjih mjeseci bilo je sve izraženije nezadovoljstvo nekih vodećih članova zbog ovakvog utjecaja na stranačku politiku, no to se zataškavalo sve do izbornog debakla Restart koalicije. Izvori Nacionala iz ove stranke tvrde da je Bernardić sasvim očito svoju političku sudbinu prepustio u Jagodićeve ruke. Jedan visoko pozicionirani dužnosnik SDP-a kazao je za Nacional:

‘’On je formalno glasio za savjetnika predsjednika SDP-a zaduženog za PR i politički marketing, ali u stvarnosti je Jagodićev utjecaj bio znatno veći, katkad i značajniji od utjecaja stranačkih tijela. U demokraciji to nije sasvim poželjna situacija.’’

Glavni tajnik SDP-a Nikša Vukas kazao je za Nacional:

‘’Jagodić je bio s nama od Božića 2018. kao savjetnik predsjednika, od tada je angažiran non-stop i na profesionalnoj razini.’’

 

 

‘U stvarnosti je Jagodićev utjecaj bio znatno veći, katkad i značajniji od utjecaja stranačkih tijela, a u demokraciji to nije sasvim poželjna situacija’, tvrdi Nacionalov izvor iz SDP-a

 

 

On je odbio konkretno odgovoriti na pitanja o detaljima ovog angažmana, a posebno o njegovu financijskom aspektu. ‘’Ali ako radi za nas, jasno da čovjek ne može živjeti od zraka. On je u projektu s nama, jedna smo ekipa’’, dodao je Vukas. Posebno znakovita je jedna njegova rečenica u kojoj je potvrdio da se Bernardić i Jagodić poznaju i da zajedno surađuju znatno dulje nego što je to službeno navedeno: ‘’On je bio tu s Berom još kada se ovaj kandidirao za predsjednika zagrebačke organizacije SDP-a.’’

Ovaj podatak vjerojatno je ključan za razumijevanje utjecaja koji je Jagodić imao na predsjednika SDP-a pa stoga nije neočekivano da su u ovoj stranci u veljači odbili ponudu za angažmanom američkog PR stručnjaka Alexa Brauna koji je za parlamentarne izbore 2015. radio kampanju za Milanovićev SDP te odlučili ostati uz svog dotadašnjeg stručnjaka za politički marketing.

Također, to objašnjava Jagodićevo pojavljivanje uz Bernardića na posljednjem predizbornom sučeljavanju na Novoj TV, gdje je uz njega bio samo još glavni tajnik Vukas. Jedan cijenjeni hrvatski PR-ovac iznimno dobro upućen u stanje na političkoj sceni kazao je za Nacional:

‘’Jagodić ga je osobno spremao na debate i sučeljavanja, između ostaloga fingirajući ih i nastojeći predvidjeti sva moguća pitanja i sve moguće scenarije. Takvi ‘situacijski treninzi’ rezultirali su činjenicom da je predsjednik SDP-a evidentno bio spreman i da je znatno nadmašio očekivanja javnosti koja su, doduše, u njegovu slučaju u prosjeku bila mizerna. Vidljivo je ipak da je Bernardić radio s njime i da je slušao njegove savjete. U javnom nastupu on rastura kada je riječ o slobodnoj temi, a kada nastupe konkretna pitanja još uvijek ima određenih poteškoća u snalaženju.’’

On tvrdi da se Jagodić zapravo ne kreće previše u krugovima ljudi koji se bave PR-om i političkim marketingom i da ondje nema previše osobnih kontakata te da je u cijeloj karijeri nastojao biti samozatajan i u sjeni. No još od početka dvijetisućitih povezivalo ga se s nekim desnim krugovima, premda javno nije s njima imao previše posla. U javnosti je odjeknulo kada se prije nešto više od godinu dana Bernardić u Rijeci susreo s vjeroučiteljem Marinom Miletićem, katoličkim aktivistom i pobornikom Hoda za život koji je na ovim izborima nosio listu Mosta. Predsjednik SDP-a fotografiju tog susreta objavio je na društvenim mrežama i izazvao lavinu mahom negativnih komentara simpatizera SDP-a, a mediji nisu propustili registrirati da se u društvu s ovim dvojcem nalazio upravo Jagodić.

Njegov službeni angažman u Socijaldemokratskoj partiji, suprotno tvrdnji glavnog tajnika Nikše Vukasa, zabilježen je još u siječnju 2018., kada je Bernardićev javni rejting bio jako slab. ‘’Ne mogu govoriti o detaljima našeg odnosa, ali je u okviru onoga što inače radim, a to je stranački konzalting i strategije političke analize’’, kazao je tada Jagodić za tportal. Na pitanje je li on Bernardićev savjetnik za osobni imidž, odmahnuo je rukom i kazao da je ta titula deplasirana ‘’jer je šef stranke ujedno personifikacija stranke’’ pa po toj logici peglajući Bernardićev imidž zapravo pegla imidž stranke. Kazao je da taj angažman za njega nije odviše zahtjevan uzevši u obzir njegovo 18-godišnje iskustvo u ovoj branši. Svoju prvu političku kampanju on je još 2000. odradio sa Stipom Mesićem, budućim predsjednikom države za kojeg je obavljao poslove tajnika na Pantovčaku, a radio je i na njegovoj drugoj kampanji pet godina kasnije. Zanimljivo je da se Jagodić čak 2016. aktivirao kao potpredsjednik u Udruzi građana za promicanje mira i demokratskih vrijednosti Stjepan Mesić koju je bivši predsjednik države osnovao i nazvao po sebi i u kojoj je, osim njih dvojice, aktivna bila Mesićeva dugogodišnja bliska suradnica Mirjana Pavoković. Udruga nije zabilježila veliku aktivnost i ovih dana navodno je pred gašenjem.

S druge strane, u javnosti je gotovo nezapaženo prošao njegov angažman u kampanji Hrvatske narodne stranke 2003. ili u predsjedničkoj kampanji Nadana Vidoševića 2009. Na svojoj web stranici Jagodić se pohvalio i klijentima iz cijele regije, od Slovenije do Sjeverne Makedonije, a svojedobno je u Bosni i Hercegovini radio i za Narodnu stranku – Radom za boljitak braće Lijanović koja se također smatrala vrlo bliskom Mesiću i zbog čega je svojedobno izbila afera: mediji su otkrili da je na Pantovčaku besplatno savjetovao hrvatskog predsjednika, dok je u isto vrijeme novac zarađivao odrađujući političke kampanje u drugim državama.

 

 

‘Da nije Zdravka Mamića, ne bi bilo ni ovakvog Dinama. Da nije njegove abnormalne snage, Dinamo bi bio drugorazredni klub. Za sve sam zahvalan samo njemu’, govorio je o Mamiću Siniša Jagodić

 

 

Posebna epizoda njegove karijere vezana je uz Zdravka Mamića, kod kojega je Siniša Jagodić bio član uprave Dinama zadužen za odnose s javnošću u dva navrata, posljednji put do studenoga 2009. “Da nije Zdravka Mamića, ne bi bilo ni ovakvog Dinama. Da nije njegove abnormalne snage, Dinamo bi bio drugorazredni klub. Zdravko Mamić mi više neće trebati u životu, ali za sve sam zahvalan samo njemu’’, rekao je u tom periodu Jagodić, a baš u tom razdoblju počela je i njegova suradnja s Bernardićem, barem kako je ustvrdio glavni tajnik SDP-a Nikša Vukas. Deset godina kasnije, u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju, Jagodić je tvrdio da je njegova izjava o Mamiću bila izvučena iz konteksta i šokirao se činjenicom da je njega kao bivšeg Mamićeva zaposlenika angažirala stranka koja je tvrdila da se žestoko bori protiv kriminala u ‘’nogometnoj močvari’’. Više SDP-ovih visokih dužnosnika tada je otvoreno propitivalo ovaj angažman, no kasnije su se prestali oglašavati. Jedan Nacionalov sugovornik iz SDP-a ovako opisuje Jagodića:

‘’On prije svega radi na osobnoj razini s Bernardićem, s njime vježba verbalnu i neverbalnu komunikaciju, a to ne bi bio problem kada se ne bi miješao i u proces odlučivanja i de facto određivao i provodio političku strategiju stranke. No treba kazati i da je dosad bio relativno uspješan: pomogao je Bernardiću da se osigura na mjestu predsjednika SDP-a unatoč jakoj oporbi unutar stranke, potom je sudjelovao u kampanji za izbore za Europski parlament na kojima smo neočekivano dobili jednog zastupnika više, a na koncu je vjerojatno sudjelovao i u odluci da SDP kandidira i pruži snažnu podršku Milanoviću. Bernardić je stavio svoju političku sudbinu u njegove ruke i čini se da je Jagodić zaslužan za sve dobre poteze, ali i za ispade i nebuloze poput epizode oko ‘rektalnog alpinizma’. Njegova prednost u tome je da je sposoban gotovo samostalno odraditi kompletnu kampanju, odnosno postaviti njene strateške smjernice, izraditi plan, operativnu strategiju i strategiju komuniciranja, pa i sve ključne poruke. Jagodić ima ambiciju odraditi posao koji u pravilu odrađuju agencije s desecima zaposlenih, a to mu katkad i uspije. Bero je štreber, a Jagodić ga nastoji izbrusiti.’’

Savjetnik šefa SDP-a svojedobno je bio vlasnik obrta za istraživanje tržišta i javnog mnijenja te marketing, ugašenog 2011., a 2008. i 2009. bio je predsjednik Uprave tvrtke Legenda promet. U poslovnim servisima danas je vidljiva njegova povezanost s tvrtkom Solum optimum koja upravlja jednim hotelom na otoku Krku i bilježi prosječne godišnje prihode od 1,5 milijuna kuna. Po tvrdnjama Jutarnjeg lista, riječ je o Jagodićevu ulaganju za stare dane, no tvrtka je danas – kao velik dio turističkog sektora – u ogromnim problemima i trenutno se nalazi u blokadi.

Komentiraj