MILENA ZAJOVIĆ ZA RADIO NACIONAL: Da članak nije izašao, Matanić se gotovo sigurno ne bi ispričao

Autor:

24.07.2020., Zagreb - U Laubi odrzana konferencija za medije  -Objava programa putujuceg Motovun film festivala. Program su predstavili Milena Zajovic , Igor Mirkovic i inja KoracPhoto: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Zeljko Lukunic/PIXSELL

Prošlog vikenda javnost je šokirala vijest da je jedan od najuspješnijih hrvatskih redatelja, Dalibor Matanić, javno priznao kako je godinama seksualno uznemiravao glumice i kolegice na filmskim i televizijskim setovima, slao im neumjesne poruke i stvarao neugodne situacije, a najčešće žrtve bile su vrlo mlade djevojke.

Svima im se javno ispričao preko svojeg Facebook profila i ustvrdio kako je sve to radio pod utjecajem droge i alkohola. Zbog navedenog Matanić je još u ožujku ostao bez posla na velikoj europskoj seriji, bez kampanje za jedan ženski časopis te predizbornog angažmana za vodeću hrvatsku političku stranku, a sve nakon što su do njegovih producenata došle priče žena koje je seksualno
uznemiravao.

Nebojša Taraba, producent s kojim je Matanić snimao seriju „Novine“ prikazanu na Netflixu i „Šutnju“ za HBO, a bila je najavljena i njihova suradnja na velikoj europskoj koprodukciji „Greater Adria“ čije je snimanje trebalo početi na jesen, izjavio je u medijima kako je suradnja s njegovom producentskom kućom „Drugi plan“ okončana, upravo iz navedenih razloga.

Reakcije u javnosti bile su podijeljene – dio kolega u filmskim krugovima bio je šokiran i to im je bila prva vijest, a dio je komentirao kako je dobro da je netko konačno progovorio. Problem je da se Matanić godinama predstavljao kao obiteljski čovjek i borac za ženska prava.

Je li isprika dovoljna, radi li se o kaznenom djelu, kakve reperkusije može Matanić očekivati za Radio Nacional komentira novinarka Večernjeg lista i selektorica Motovun film festivala, Milena Zajović, koja je i otkrila cijeli slučaj.

Na žalost, nisam znala za takvo njegovo ponašanje i zato vjerujem da mnogi iz njegove okoline nisu znali. Ljudi su se dijelili na dva tabora, jedni su nešto slutili, drugi su se iznenadili.

Neki visokopozicionirani ljudi u našoj firmi su zvali, a neki su bili i kolege.

Radi se o ljudima koje poznajem i koji su osjećali vrlo veliko povjerenje i koje su me pitale za savjet pa su se otvorile.

Mi imamo u dosadašnjim institucijama nepovjerenje, a Nina Violić je to najbolje rekla da nema potrebe da te osobe budu kasnije prepoznate kao žrtve Dalibora Matanića. Treba zaštititi njih kao žrtve.

Zakon policiju obvezuje na zaštitu svih njihovih podataka, a kasnije je na DORH-u kako će to procesuirati.

Svjesna sam da je jedan dio žena dobio prijetnje oko širenja ovog slučaja. Da članak nije izašao gotovo sigurno se Matanić ne bi ispričao.

Znam neke ljude koji su predatori koji se koriste opijatima kao i one koji su predatori a nisu pod opijatima.

Dugo se stvarala slika o razbarušenim umjetnicima i očekivalo od njih da se tako ponašaju. Dolaze nove generacije koje ne smatraju da je takvo ponašanje poželjno.

ADU je simptomatična institucija. Ona je potpuno toksična institucija i stvari se polako mijenjaju. Dekan Švaić ili nema alata ili nema hrabrosti suprotstaviti se i obračunati sa zlostavljačima. Oni i dalje rade i primaju plaću. Ozren Prohić i dalje radi, ima i premijeru u Osijeku u HNK.

Jedna od žena s kojom sam na početku rada na tekstu razgovarala dala si je truda i došla do velikog broja prijava i u regiji.

Da nema mogućnosti po službenom postupanju koje daje novi Kazneni zakon, policija ne bi mogla vjerojatno još postupati.

Cijelo gostovanje poslušajte u nastavku:

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.