Nedo Pinezić: “Ako privatni iznajmljivači preko sustava eVisitor dobivaju zaduženja za pristojbu, mogu se pozvati i na cijepljenje”

Autor:

Goran Kovacic/PIXSELL

Ministarstvo turizma i sporta uputilo je 4. svibnja dopis turističkim zajednicama da prikupe podatke o zainteresiranim privatnim iznajmljivačima za cijepljenje. Rok prijave privatnih iznajmljivača je do petka, 7. svibnja do 15 sati, a u preliminarnom ispitivanju prije mjesec dana želju za cijepljenjem iskazalo je njih 70 tisuća. Termini cijepljena ovisit će isključivo o prioritetima koje određuje Hrvatski zavod za javno zdravstvo te nadležni područni i lokalni zavodi za javno zdravstvo i institucije koje provode cijepljenje. Mogućnost i odabir vrste cjepiva ovisit će, pak, o dostupnosti cjepiva na određenoj lokaciji u trenutku cijepljenja. Cijepljenje za privatne iznajmljivače organizirat će se na zajedničkim punktovima za cijepljene opće populacije ili na neki drugi prikladan način, o čemu će biti pravodobno obaviješteni.

“Apeliram da se poziv na cijepljenje uputi izravno putem sustava eVisitor svakom domaćinu obiteljskog smještaja”, istaknuo je za nacional. hr Nedo Pinezić, utemeljitelj Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. 

Prije mjesec dana održano je preliminarno ispitivanje, u tom upitniku svoju spremnost na cijepljenje iskazalo je 70.000 od 100.000 aktivnih domaćina, što je izrazito visoki postotak. Informacija o prikupljanju podataka iz Ministarstva turizma došla je 4. svibnja, i to je kratak period od svega četiri dana za kompletan odaziv. Kratak rok će sigurno utjecati na broj prijava, samo će se manji broj domaćina u ovom prvom trenutku stići prijaviti. No vjerujem da su se mnogi domaćini prijavili i putem svojih liječnika obiteljske medicine, a mnogi, posebno starija populacija kojih je 30 posto, već su i cijepljeni. Za sve ostale se nadam da će nakon ovog prvog turnusa biti još poziva za masovnija cijepljena na koje će se ljudi sigurno rado odazvati. Komunikacija bi trebala biti i neposredna kroz sustav eVisitor od strane Hrvatske turističke zajednice. To je platforma putem koje je evidentiran svaki pružatelj smještaja u domaćinstvu, gdje on osobno na svoju adresu dobiva zaduženja za turističku pristojbu. Ako može dobiti zaduženje za turističku pristojbu sigurno može dobiti i poziv za cijepljenje. Time bi se spriječilo ovo posredno obavještavanje kroz cijeli sustav turističkih zajednica – s nacionalnih na županijske, s županijskih na lokalne i onda tek s lokalne razine na pojedinog iznajmljivača.

Cijepljene za ‘safe stay’ ultimativno je potrebno za obiteljski smještaj

Prije svega, poziv na cijepljene je važan za same privatne iznajmljivače, domaćine koji goste primaju u vlastiti dom. Kada pogledamo strukturu dolazaka gostiju u značajnom broju dolazaka prošle i ove godine prisutni su domaći turisti, koji nisu podvrgnuti rigoroznim mjerama kao strani turisti prilikom ulaska u Hrvatsku.  Domaći turisti ne moraju predočiti negativni nalaz na prisutnost virusa COVID 19 niti dokaz da su ga preboljeli, kao ni dokaz da su se cijepili. Potencijalno domaći turisti mogu biti prenositelji zaraze za domaćine koji su vlasnici smještaja u domaćinstvu. Cijeli paket mjera koji je Ministarstvo turizma postavilo kao ‘safe stay’ je ultimativno potreban za obiteljski smještaj te su domaćini jedva dočekali priliku da se radi svoje sigurnosti mogu cijepiti.  Isto tako, cijepljenje je sljedeći važan korak u neposrednoj komunikaciji s domaćim i stranim turistima, gdje se u razgovoru oko dolaska stanje procijepljenosti naglašava kao dodatna dobrobit za samog gosta. Ako smo procijepljeni mi smo time zaštitili sebe, ali smo isto tako pokazali veliku brigu za sigurnost naših gostiju, a što se izuzetno cijeni. To je u trenutku kada gost važe hoće li ili neće krenuti na put možda i odlučujuća informacija

Domaći turisti održali sezonu za životu 

Godinama sam već jaki zagovornik domaćeg turizma. Zapravo mi je bilo žao što se cijeli sustav turističkih zajednica nije više potrudio da uz određene stimulativne mjere privuče domaće turiste, posebno u predsezoni i postsezoni. Bilo je govora o CRO kartici , o popustima na javni prijevoz i sličnim pogodnostima, ali sve je to stavljeno u drugi plan. Sada se pokazalo da su domaći turisti najspremniji za putovanje i oni su definitivno u prošloj sezoni i sada u predsezoni održali turizam na životu. Sudjelovanje domaćih gostiju u turističkom prometu je s nekadašnjih pet i osam posto došlo na gotovo 20 posto u ovogodišnjoj predsezoni, a njihove rezervacije za ovogodišnju sezonu su također na visokoj razini. Ono što nas na neki način tješi i veseli je da su mnogi hrvatski građani kroz ovo vrijeme opet otkrili svoju zemlju, vidjeli da zaista imamo predivne kontraste za upoznavanje, a kroz to se na neki način onda i distribuira dohodak s urbanih na ruralna područja. To je velika vrijednost domaćeg turizma i drago nam je da se to dogodilo.  Kada je riječ o obiteljskom smještaju fizički promet prošle godine dosegnuo je 60 posto, a financijski 50 posto u odnosu na 2019.  Istome se nadamo i ove godine.

 

 

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.