Izložba plakata na temu izbjeglica u javnom prijevozu

Autor:

07.03.2020., Mitiline, Grcka - Na otoku Lesbos, desetak kilometara od grada Mitiline nalazi se jedan od najvecih i najstarijih kampova za migrante i izbjeglice, Moria. Trenutno tu boravi skoro 20 tisuca ljudi iz raznih zemalja svijeta. 
Photo: Armin Durgut/PIXSELL

Armin Durgut/PIXSELL

Udruga festival suvremenog židovskog filma Zagreb i UNHCR Hrvatska u suradnji s istaknutim hrvatskim dizajnerima postavli su u javnom prijevozu izložbu “ReD”, s plakatima koji tematiziraju položaj izbjeglica u svijetu i Hrvatskoj.

Izložba je realizirana uoči 14. Festivala tolerancije, uz potporu Grada Zagreba i UNHCR-a Hrvatska, a bit će postavljena do 28. lipnja u autobusima i tramvajima u Dubrovniku, Osijeku, Splitu, Zadru i Zagrebu.

Plakate potpisuju poznati dizajneri Ana Kunej (studio Kuna Zlatica), Dejan Dragosavac Ruta, Iva Babaja, Bruketa&Žinić&Grey i studio Šesnić&Turković.

Po službenim podacima UNHCR-a, trenutno je u svijetu više od 70 milijuna prisilno raseljenih osoba, od kojih se više od 85 posto nalazi u zemljama u razvoju. Tijekom Domovinskog rata u Hrvatskoj je utočište pronašlo 400 tisuća izbjeglica iz Bosne i Hercegovine, pri čemu se država skrbila i za vlastitih 500 tisuća prognanika.

Kako se ističe u najavi izložbe, upravo ta veza nedostaje u javnom diskursu kao katalizator solidarnosti i empatije za ljude koji danas prolaze slične traume s kojima su se suočavali mnogi stanovnici ovih prostora prije samo četvrt stoljeća.

Od 2004., kada je na snagu stupio Zakon o azilu, u Hrvatskoj je odobrena zaštita za 920 izbjeglica, uglavnom iz Sirije, Afganistana i Iraka.

Želi se potaknuti dijalog o položaju izbjeglica

Nataša Popović, ravnateljica Udruge festival suvremenog židovskog filma Zagreb, rekla je da izložba želi senzibilizirati, odnosno potaknuti na dijalog o položaju izbjeglica, ali i o tome kako se sami, svjesno ili nesvjesno, odnosimo prema “njima” – kroz direktan kontakt, odnosno promišljajući i razgovarajući o njima.

Ključ izložbe su dizajneri, a njen naziv nastao je spajanjem riječi “refugee” i “design”. Riječ “red” (crveno) označava stupanj hitnosti problema koji je permanentan već više od sedamdeset godina. “Broj izbjeglica u svijetu danas je udvostručen u odnosu na situaciju od prije pet godina”, naglašava Popović.

“Plakati koje dijelimo s ljudima diljem Hrvatske povodom ovogodišnjeg Svjetskog dana izbjeglica su poziv na solidarnost. Kreativna perspektiva iz koje progovaraju neki od najboljih hrvatskih dizajnera pomaže nam jasnije vidjeti ono što bismo inače možda previdjeli – svatko može pomoći, svatko može učiniti razliku u životima ljudi koji su bili prisiljeni napustiti svoje domove”, ocijenio je Giuseppe Di Caro, predstavnik UNHCR-a u Hrvatskoj.

Dejan Dragosavac Ruta kroz ilustraciju podsjeća da su polovica od ukupnog broja izbjeglica djeca, Ana Kunej osjećaj gubitka doma vidi kao procijep na zemljinoj kori, Iva Babaja poručuje da izbjeglice i imigrante ne treba gledati kao prijetnju, već kao uvod u tolerantnije društvo.

Šesnić&Turković plakatom ‘27000’ komuniciraju broj poginulih izbjeglica u morima i rijekama, dok plakat agencije Bruketa&Žinić&Grey propituje imamo li kao zajednica kapaciteta biti domovina i ljudima koji se nisu ovdje rodili i koji pripadaju drugačijoj kulturi.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.