Ini se ne žuri: U dvije godine dovršeno samo 20 posto projekta modernizacije Rafinerije Rijeka

Autor:

08.03.2021., Rijeka - Ministar gospodarstva i odrzivog razvoja Tomislav Coric sa suradnicima, u pratnji predsjednika Uprave Ine Sandoran Fasimona i clanice Uprave Ine Barbare Doric, obisao je radove na izgradnji postrojenja za obradu teskih ostataka u Rafineriji nafte Rijeka na Urinju. rPhoto: Goran Kovacic/PIXSELL

Goran Kovačić/Pixsell

Ruska agresija na Ukrajinu i time izazvana ogromna energetska kriza te skok cijena naftnih derivata i poremećaj opsrkbe na svjetskom tržištu vratili su u prvi plan pitanje energetskih potencijala Republike Hrvatske i situacije s dvjema Ininim rafinerijama – onom u Sisku koja je zatvorena zbog višegodišnjeg pritiska mađarskog MOL-a i Rafinerije u Rijeci koja je veći dio zime bila u remontu.

Budući da se u Sisku prerađivala domaća nafta s hrvatskih naftnih polja iz Moslavine i Slavonije, otkad je zatvorena Rafinerija Sisak sva se ta nafta, oko pola milijuna tona godišnje, “šiba” prema Mađarskoj i rafinerijama MOL Grupe, i to zahvaljujući tajnom memorandumu čiji je sadržaj još prije dvije godine otkrio Nacional, a kojim su tadašnji ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić i Vlada Andreja Plenkovića dozvolili da se stvore tehničke pretpostavke za preusmjeravanje nafte prema Mađarskoj, umjesto prema Rijeci.

EKSKLUZIVNI DOKUMENTI: Kako je Plenković dozvolio izvoz hrvatske nafte u Mađarsku

U međuvremenu, nakon dugo godina čekanja prije nešto manje od dvije godine započeo je projekt modernizacije rafinerije nafte u Rijeci, odnosno projekt izgradnje FCC postrojenja (Fluid katalitički kreking). No, taj je projekt još daleko od dovršetka.

Evo što su iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, koje je u međuvremenu od Tomislava Ćorića preuzeo novi ministar Davor Filipović, odgovorili na pitanje u kojoj je fazi projekt modernizacije:

“Prema dostupnim podacima, inženjering i ugovaranje su u potpunosti gotovi, nabavljeno je skoro 80 posto opreme, a izgrađenost pogona kreće se oko 20 posto. Ukupno promatrajući, realizacija projekta je otprilike na polovini svog puta i u idućem razdoblju očekujemo nastavak nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka.” No hoće li Ina ispoštovati najavljen rok do kojega bi projekt trebao biti gotov, a to je 2023. godina, nitko ne želi nagađati.

A što će biti s Rafinerijom Sisak i može li se ona ponovno pokrenuti kako bi se hrvatska nafta u ovoj kriznoj situaciji mogla prerađivati u Hrvatskoj?

O tome pročitajte u novom broju Nacionala.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.