Imamo prvog kandidata za Zlatnu palmu u Cannesu, briljantan južnokorejski film

U ponedjeljak navečer na filmskom festivalu u Cannesu prikazana su dva filma u konkurenciji za Zlatnu palmu, oba znamenitih redatelja. Prvi je bio „Decision to Leave“ južnokorejskog redatelja Park Chan-Wooka, nakon toga uslijedio je „Crimes of the Future“ Kanađanina Davida Cronenberga. Oba filma ispraćena su s dugotrajnim pljeskom, kritika je oduševljena, naročito s filmom „Decision to Leave“ koji se u ovom trenutku smatra najvećim favoritom za Zlatnu palmu.

U utorak su održane konferencije za novinare za oba filma, prvi je nastupio 77-godišnji Cronenberg koji je rekao kako je stariji od festivala u Cannesu koji se ove godine održava po 75. put, te je dodao da će snimiti još nekoliko filmova prije no što napusti ovaj svijet. Cronenbergu su se u Cannesu pridružili i glumci iz filma – Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart i Scott Speedman. „Crimes of the Future“ spada u žanr body horora, odvija se u bliskoj budućnosti  u kojem su operacije organa novi seks. Viggo Mortensen i Léa Seydoux glume umjetnike koji nastupaju kao liječnici i koji manipuliraju tim operacijama.

Iako je Cronenberg rekao kako film nije pretjerano politički, priznao je da prati današnje vrijeme, naročito rasprave u Americi na temu abortusa. „Na ne tako očiti način film se bavi temom tko je vlasnik tijela“, istaknuo je Cronenberg dodajući kako oni u Kanadi misle da su svi u Americi potpuno ludi i ne mogu vjerovati da odabrani dužnosnici govore ono što govore.

Govoreći o svojoj karijeri, Cronenberg je ispričao kako je 1986. godine obio ponudu da režira film „Top Gun“. Objasnio je kako je u to vrijeme snimao drugačije filmove i nije mu bilo jasno zašto je netko mislio da bi on bio zainteresiran za režiju filma „Top Gun“. „Super mi je bilo gledati dva sata taj film. Ali raditi dvije godine na tom filmu… Ne, hvala“.

Što se tiče glumaca, Kristen Stewart je odbacila tvrdnje kako je Cronenbergove filmove teško gledati. „Svaku ogrebotinu u njegovim filmovima gledala sam zapanjena, željela sam gledati još, nije me to odbijalo“, smatra glumica. Za Vigga Mortensena ovo je četvrti film koji je radio s Cronenbergom te je sebe nazvao „dragovoljnim robom“ kanadskog redatelja dok ga je Lea Seydoux nazvala „ikonom filma“.

epa09971475 (L-R) Tang Wei, director Park Chan-wook, and Park Hae-il attend the press conference for ‘Decision to Leave’ during the 75th annual Cannes Film Festival, in Cannes, France, 24 May 2022. The movie is presented in the Official Competition of the festival which runs from 17 to 28 May. EPA/GUILLAUME HORCAJUELO

S druge strane, Park Chan-Wook je bio u Cannesu prije šest godina s filmom „Sluškinja“ a sada je predstavio novi film „Decision to Leave“, priču o detektivu koji se, istražujući jednu smrt, zaljubljuje u suprugu preminulog. Nejasno je radi li se o ubojstvu, samoubojstvu ili nesretnom slučaju, supruga se kasnije ponovo uda a njen drugi suprug uskoro je pronađen mrtav. Vizualno, film izgleda fascinantno, priča je kompleksna, a Park Chan-Wook objasnio je da je to priča o detektivu i ženi koja je osumnjičena za ubojstvo te da se, kada su ljudi zaljubljeni, događaju neobične situacije. Kritika smatra film bravuroznim, na Rotten Tomatoesu imao 100 posto pozitivnih ocjena nakon 12 objavljenih kritika.

U srijedu će u Cannesu biti prikazan ukrajinski film „Vizija leptira“ čiji je manjinski koproducent i Hrvatska i to zahvaljujući kompaniji „4Film“ Anite Juke. Kako je u utorak objavio magazin Screen, redatelj Maksym Nakonechnyi, producenti Darya Bassel i Yelizaveta Smit te glavna glumica Rita Burkovska penjati će se crvenim tepihom uz zvukove koji oglašavaju zračnu uzbunu te će razvući platno na kojem će pisati „Rusi ubijaju Ukrajince. Je li vam uvredljivo ili uznemirujuće pričati o ovom genocidu?“.

Komentiraj