GLAZBENE RECENZIJE: Orvel, Dunja Knebl, White on White

Autor:

01. ORVEL ‘DIV’ (CROATIA RECORDS): Na dobrom putu na krivi način

Orvel je zagrebački bend koji se svojim debi albumom „Dani“ predstavio 2015. godine. Od tada do izlaska novog albuma nisu posebno napredovali ni uspjehom na sceni niti pjesmama. Ali njihovi spotovi na YouTubeu su pogledani više desetaka tisuća puta pa se može pretpostaviti da su ipak uspjeli privući fini broj ljubitelja njihove glazbe. Ali i dalje relativno nepoznati većini, ova simpatična grupa je na novom albumu „Div“ nastavila tamo gdje su stali na prethodnom, ne mijenjajući stil i način rada. Nove pjesme su vrlo melodiozne i vrlo dobre, ali uz nedostatak izraženog stava i osobnosti. Previše utopljeni u prosječnosti i s nepotrebno ispeglanom produkcijom, Orvel s novim pjesmama zvuči kao mlada britanska instant grupa koja će tek na trećem albumu zasjati punim sjajem. Orvel ima sve predispozicije to napraviti ako se autor pjesama, glavni vokal, gitarista i producent odmakne od svoje pozicije svemogućeg te dopusti nekom producentu da iz njih izvuče nepostojeći gruv i natjera ih na daleko čvršći zvuk koji bi ih podignuo. Mekoća njihovih pjesama spušta ih nekoliko nivoa, iako su one brižno razrađene i skladateljski pametno urađene. Suvremeni europski pop rock zvuk koji su ponudili na novom albumu predstavlja ih kao ozbiljne nove igrače na hrvatskoj rock sceni, ali bez nužnih intervencija i dalje će ostati po strani, nevidljivi za mnoge. A mogli bi biti veliki bend.

02. DUNJA KNEBL ‘LOVE LI(V)ES’ (VLASTITO ONLINE IZDANJE): Nova Dunja sa starim pričama

Dunja Knebl još je jednom pokazala koja nevjerojatna kreativna energija leži u njoj jer je u dva mjeseca objavila čak dva albuma, paralelno završavajući treći. Album „Svilarica svilu prede“ ponovo sadrži njezinu obradu hrvatskih tradicijskih pjesama i objavila ga je kao vlastito online izdanje. Novi album s grupom Kololira još uvijek snima, a još jedan album koji je objavila nedavno online nosi naziv „Love Li(v)es“ i kako je objasnila, može se tumačiti višeznačno: „Ljubav živi“, „Ljubavni životi“, „Ljubavne laži“ i „Ljubav laže“. To je svojevrsni njezin ljubavni dnevnik, ali se ne odnosi na jednu konkretnu ljubavnu priču, već njezine ljubavne priče, bez obzira na to jesu li ili nisu stvarne, a nastale su od početka 80-ih do danas. Sve su pjesme na engleskom jeziku i predstavljaju Dunju Knebl u novom svjetlu, ali prepoznatljivu. Samo uz akustičnu gitaru, prebirući nježno po žicama, Dunja pripovijeda odnosno pjeva te ljubavne priče poput srednjovjekovne dvorske dame koja nastupa pred dvorskom svitom. I koliko god će to zvučati izuzetno privlačno poštovateljima njezine glazbe i pjesama, pomalo nekreativno pristupila je tim pjesmama koje je svojim glasom mogla više oplemeniti i sadržajnijom svirkom obogatiti. Ali mnogi će ostati ugodno iznenađeni koliko joj dobro stoji engleski jezik i koliko može zvučati drugačije u odnosu na ono što je dosad snimila.

03. WHITE ON WHITE ‘OUT OF NOWHERE’ (DALLAS RECORDS): Potencijalno dobar kantautor

White on White je glazbeni projekt riječkog odvjetnika Marka Rogića kojeg mnogi poznaju i kao vlasnika popularnog riječkog book kafića Dnevni boravak. Projekt možda zvuči malo preveliko za glazbu i pjesme koje je Rogić predstavio na svom debi albumu „Out of Nowhere“. Riječ je o vrlo intimnim, akustičnim pjesmama koje ga predstavljaju kao ozbiljnog kantautora koji se odlučio razotkriti i pokazati svoju intimnu, glazbenu stranu. 12 pjesama vrlo sjetne atmosfere koje su uz njegovu akustičnu gitaru upotpunjenje zvukovima gudača ili pak drugim, klasičnim rock instrumentima, ali više kao pozadinska glazba za njegove stihove otpjevane na engleskom. Nije to loše, ali bi bili puno bolje da se netko ozbiljno pozabavio aranžmanima, djelomično i skladateljski intervenirao te ga usmjerio kako da glasom izbaci potrebnu emociju prilikom pjevanja pjesama koje su dosta hladne. Njegov je glas lijep, Marko je muzikalan, ali nedovoljno spojen s glazbom koja varira od klasične kantautorske akustike preko americane do sjetne glazbene indie dream pop poetike. Simpatično s naznakama da bi moglo biti dobro ako doista shvati što mu je činiti i ispravi pogrešne korake na ovom debi albumu. Ima potencijala, ali nije ga uspio pokazati na pravi način.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.