GLAZBENE RECENZIJE: Nika Turković, Ivana Kindl

Nika Turković „11“ (Aquarius Records): Vrlo dobar početak karijere

Nema sumnje da je Nika Turković donijela jedan novi pop zvuk na hrvatsku scenu, ali postoji sumnja oko toga koliko će joj taj zvuk osigurati i ostanak na sceni. Nika je temeljitu glazbenu naobrazbu stekla u Londonu, gdje je pohađala i diplomirala songwriting u pop glazbi na Institute for Contemporary Music Performance. Slikovito rečeno, bila je na izvoru s kojeg se napajaju pop pjesme koje potom odlaze u svijet. Povratkom u Hrvatsku, Nika se upoznala s glazbom koju stvara Pocket palma i shvatila da su oni najbliže onome kako ona zamišlja suvremenu pop glazbu. Prvi njeni singlovi naišli su na veliko odobravanje unatoč jednom sasvim novom glazbenom izrazu na hrvatskoj pop sceni koji se smjestio između synth popa i emotivnih pop balada, u čijem izvođenju ona bezrezervno uživa. Deset od 11 pjesama upravo su tako neke emotivne balade pune njezinih osjećaja i momenata koji su joj odredili posljednje godine života. I glazba je složena tako da prati naglašenu emociju stihova. Izuzetak je posljednja pjesma na albumu u kojoj je, po svemu sudeći, njezin suradnik, odličan gitarist i producent Ivan Pešut, odlučio vidjeti kako će Nika zvučati uz žestoke gitare. Nepotrebno. S druge strane, Nika Turković je urbani prikaz neke nove pop scene koja nije podlegla narodnjačkim vokalima unatoč popularnosti koju postižu kod generacije Z. Ovo nije ni trap, ni r’n’b, ni klasičan pop album, iako je dosta pametno iskoristila sve te žanrove i izvukla iz njih neke momente da stvori vlastiti stil. To je težak put koji treba poštovati, ali i pohvaliti jer su u pitanju lijepe pjesme koje su dobrim djelom pronašle publiku. Ovaj album samo će joj pomoći da bolje dođe do izražaja. Vrlo dobar start za Niku Turković, koja je ipak tek na početku karijere i vrlo izgledno i vrlo brzo mogla bi postati pjevačica koja puni dvorane i osvaja vrhove top ljestvica. Uostalom, 27 joj je godina tek.

Ivana Kindl „Put ka sebi“ (Universal Music Hrvatska): Najbolji album u karijeri

Gotovo je nevjerojatno da Ivana Kindl u Hrvatskoj danas nema status poput Nine Badrić ili Vanne, jer Ivana je na sceni od 2002. godine kada je objavila svoj debi album. Istini za volju, svih tih godina nije uspjela iznjedriti pjesmu koja bi bila „The pjesma“ i hit po kojem bi je svi dobro poznavali. Izuzetnih glasovnih mogućnosti i izrazito melodioznog glasa, Ivana Kindl je stalno tu negdje prisutna, ali rijetko kad na vrhu. Pjesme s ovog albuma već su poharale domaće top ljestvice i podsjetile brojne slušatelje na to koliko je Ivana Kindl zapravo odlična pjevačica. Novi album mogao bi joj osigurati barem nominaciju za najbolji pop album u 2023. godini i ako ne i pobjedu, onda barem nominaciju za Porin u kategoriji Najbolje ženske vokalne izvedbe. Dakako da je prerano o tome govoriti jer je godina tek počela, ali novi album doista bi joj mogao to i omogućiti. Kao da je sve ove godine pripremala svoj veliki povratak na koji i te kako može biti ponosna. Na albumu je deset vrlo dobrih i odličnih pop pjesama koje svojom kvalitetom ne odskaču od prosjeka globalne pop scene. Dakako da ima tu i „kukolja“ kako bi se dodvorila slušateljima u Hrvatskoj koji još uvijek ne znaju prepoznati suvremene pop pjesme, ali se ipak usudila i ponudila nekoliko doista odličnih pop izvedbi. Svakako valja izdvojiti pjesme poput „Najbolje“, u kojoj se osjeća „kao doma“, a koju karakterizira naglašeni funk soul groove uz odlično iskorištenu puhačku sekciju. Tu je i „Dobra stvar“, kao primjer kako suvremeni pop u Hrvatskoj danas treba zvučati, kao i jedna pomalo netipična pjesma „Bond“ koja je predstavlja u jednom drugom svjetlu, ali prati svjetske glazbene trendove i nudi zanimljivu melodioznu dramatičnost. Ili pak „Divovi ljubavi“ koja doziva ritam i poetiku jedne Kylie Minogue uz jaki plesni ritam. Svejedno, koliko god joj je ovo možda i najbolji album u karijeri, Ivana Kindl još uvijek nema „onu“ pjesmu po kojoj je ljudi pamte, vole i pjevaju s njom, unatoč svim predispozicijama. Možda je ovo jedan novi početak i poziv nekom skladatelju da iskoristi sve njezine potencijale i podari joj pjesmu po kojoj ćemo je pamtiti. Istovremeno, gotovo sve pjesme jednostavno zovu na remiks pa bi bilo dobro iskoristiti tu činjenicu i prepustiti ih u ruke odličnih hrvatskih remiksera da joj otvore i jedna nova vrata.