GLAZBENE RECENZIJE: Frank Magnolia, Seine, Home Conflict

01. FRANK MAGNOLIA „ALMOST THERE“ (VLASTITO ONLINE IZDANJE): Izuzetno snažan kantautorski album

Vukša Veličković je novinar, kolumnist, bloger, pisac dvaju objavljenih romana („Gužva“ i „Vrt uživanja“), multimedijalni umjetnik, glazbeni kritičar i glazbenik. Osnivač je i kreativni direktor online portala Bturn, a trenutno je zaposlen kao kreativni direktor u agenciji Hominid Studio u Beogradu, gdje i živi. Ukratko, kreativna osoba koja ima potrebu izražavati se kroz razne vidove umjetnosti, pa tako i kroz glazbu pod pseudonimom Frank Magnolia. Ma koliko to možda pretenciozno i pretjerano zvučalo, ali njegove pjesme zvuče kao mješavina svih tih stilova i žanrova. Stoga i ne čudi što je prošle godine pobijedio na kantautorskom festivalu CantOut by Rockstar u Beogradu. Vukša je na svom debi albumu uspio skladati neke hipnotičke melodije pomoću odlično odsviranog fingerpickinga i takozvanog punch-and-pull efekta. Svojim lagano hrapavim glasom, koji kao da je hrapav zbog whiskeyja i cigareta, nudi sjajne pjesme koje svojom atmosferom vode u neke nepoznate južne zaseoke Sjeverne Amerike. Njegov je glas zavodljiv koliko i očajan, ali izuzetno emotivan i nevjerojatno prisan. Njegove su pjesme mračne koliko i uzbudljive. „Almost There“ je odličan album koji predstavlja Veličkovića kao zrelog autora koji jako dobro zna što hoće, kako to napraviti i jednako dobro realizirati. Kompletan album snimljen je uživo u Hill River Studiju u Zemunu, produkciju je odlično odradio Srđan Popov, dok se za mastering pobrinuo Višeslav Laboš. Promatrajući njegov glazbeni izraz u odnosu na prodor raznih kantautora i kantautorica, Vukša Veličković iskočio je iznad prosjeka i sviranjem, pjevanjem i skladanim pjesmama te ponajprije ponuđenim glazbenim žanrom, ponudio album pjesama koje bi mogle osvojiti slušatelje širom svijeta.

02. SEINE „22“ (MOONLEE RECORDS / VOX PROJECT): Originalno i odlično

Grupu Seine, koja svoju glazbu opisuje kao „freak folk punk trip hop duo“, trenutno čine Ivan Ščapec i Dimitrije Petrović. Najavljujući novi, drugi album, njihova diskografa kuća Moonlee Records navela je sljedeće: „Inovativnim transžanrovskim pristupom, sočnim lirskim dosjetkama i sto posto autentičnom glazbenom ekspresijom dvojac Seine je albumom ‘22’ stvorio iznimno originalan rock album, teško usporediv s bilo čime.“ I doista je tako. Malo je danas glazbenika koji tako hrabro i beskompromisno ulaze u neke glazbene projekte vidljivo istražujući granice vlastite kreativnosti, kojima glazbeni žanrovi nisu nikakve granice već prednosti. Njihove su pjesme skladateljski izuzetno kompleksne i aranžerski zahtjevne, ali nevjerojatno pitke i dojmljive. Eksplozije gitarističkih rifova miješaju se s laganim dionicama ili pak fino nijansiranom i pažljivo doziranom elektronikom, uz odlično prilagođen bas koji svim pjesmama daje neku plesnu notu. Svemu tome poseban začin daje specifičan glas Ivana Ščapeca, koji zaokružuje priču nudeći svojevrsnu nadrealističku, progresivnu glazbu koja zahtijeva pažljivo slušanje, a istovremeno pruža nevjerojatno uživanje. Prvenstveno zbog sjajnih skladateljskih poteza, ali i vrlo dobre produkcije. Prava je šteta što se njihove pjesme gotovo ne mogu čuti u eteru hrvatskih radiostanica jer grupa Seine zaslužuje maksimalnu pažnju publike. Po starom lošem hrvatskom običaju, prije će ih slaviti, hvaliti i pozivati izvan granica Hrvatske, nego u Hrvatskoj. Odličan album za sve ljubitelje drugačije, ali sjajne nove glazbe.

03. HOME CONFLICT „LIFE YOU CHOOSE“ (VLASTITO ONLINE IZDANJE): Svijetla budućnost pred mladim punkerima

Home Conflict čine trojica mladića evidentno odraslih na kalifornijskom punk rocku, pod neskrivenim utjecajem grupe The Offspring, i to njihovih ranih radova, a ne može se zanemariti ni sličnost s jednim od najboljih hrvatskih punk rock bendova, grupom Overflow. Momci su nabrijani, stvari su kratke i eksplozivne, pjesme melodiozne i sve sasvim pristojno drži vodu. Čak je izgovor engleskog jezika, a sve su pjesme na engleskom, bez većih mana. Za debi album, ovo je više nego ugodno iznenađenje. Istini za volju, glavni vokal mogao bi bolje pjevati, a pjesme bi mogle biti skladateljski kreativnije i maštovitije. Žanrovski su uboli gdje treba i snimili album vrijedan pažnje. Teško je nešto posebno dodati ili oduzeti ovom albumu, osim što bi produkcijski doista mogao biti bolji. Svejedno, Home Conflict su mladi punkeri pred kojima je vrlo svjetla budućnost.