GLAZBENE RECENZIJE: Embassy 516, Them Moose Rush

Geenger Records, Dostava zvuka

Embassy 516 „Trans“ (Geenger Records): Velik album za hrvatsku glazbenu scenu

Dubrovačka grupa Embassy 516 stigla je do svog trećeg albuma unazad nešto više od deset godina. Prvi album „Surveillance Of the Environment“, objavljen 2012., dočekan je s velikim odobravanjem i vrlo pozitivnim reakcijama na dosta drugačije čitanje suvremene pop glazbe. Žarko Dragojević i njegov bend svirali su post rock kakav se do tada baš i nije nešto često čuo u Hrvatskoj. Sljedeći album „Correlation“ vratio ih je 2018. u centar pažnje, ali samo nakratko. Brzo su opet nestali zbog vrlo slabe medijske vidljivosti i slabe koncertne prisutnosti. Unatoč svojoj angažiranosti na glazbi za kazalište i dokumentarne filmove te brojnim drugim aktivnostima kroz koje je izražavao svoju kreativnost – napisao je i roman „Prolaz na jugoistok“ objavljen krajem 2023. godine – Dragojević je s bendom stigao i do trećeg albuma „Trans“. Nevjerojatno je koliko se u skladateljskom i aranžmanskom pristupu već nakon prvog slušanja osjeti i čuje da dobro poznaje strukturu pjesme, dramaturgiju, dinamiku i jako dobro zna što želi postići. Prosječan glazbenik, ma koliko bio talentiran i vješt, nema tu širinu koja izvire iz pjesmama Žarka Dragojevića i Embassyja 516. „Trans“ je izuzetno dobar i velik album za hrvatsku glazbenu scenu. Iako Embassy 516, nažalost, uglavnom svrstavaju u alternativu, zbog čega prečesto ne dobivaju zasluženu pažnju na radiostanicama, zapravo otprilike tako danas zvuče suvremeni indie pop bendovi sa svjetskih top ljestvica. Gitare su na momente žestoke, na momente sjajno glume svoju shoegaze ulogu, ali prvenstveno su u službi dobre glazbe. I odlično komuniciraju s elektronikom, nabrijanom ritam sekcijom i sjajnim pripovjedačem / pjevačem privlačnog i toplog vokala. Pritom barem tri pjesme imaju potencijal velikog hita zbog svoje melodičnosti i podatnosti. Ukratko, kao što je to slučaj s nekim sličnim hrvatskim bendovima, Embassy 516 bio bi svjetski popularan da je stacioniran u Londonu i da iza njega stoji neka progresivna diskografska kuća koja ga zna i može plasirati u svijet. Odličan album kojem je teško pronaći manu (čak ni izgovor engleskog nije toliko sporan zbog odlične muzike) i koji nudi ono rijetko ali prekrasno uzbuđenje preslušavanja od prve do zadnje pjesme. Šteta što je „Trans“ objavljen na samom kraju 2023. jer bi sigurno ušao među deset najboljih albuma objavljenih prošle godine u Hrvatskoj.

Them Moose Rush „Zepaxia“ (Dostava zvuka): Fenomenalan album

Pitanje je tjedna ili dana kada će Nikolu Runjavca, Vedrana Marinka Komlena ili Branimira Kuruca, koji čine grupu Them Moose Rush, nazvati skaut neke velike diskografske kompanije, ponuditi im ugovor i predložiti veliku svjetsku turneju ne bi li od njih napravio novu svjetsku rock atrakciju. Jer oni imaju sve što treba imati bend za uspjeh na globalnom tržištu. Nikola Runjavec ima odličan glas i stvarno zna pjevati, bend ima vlastiti prepoznatljiv zvuk, a sva trojica sviraju kao da neće dočekati sutra. Novi album „Zepaxia“, u vrhunskoj produkciji basista grupe Branimira Kuruca koji zna sve staviti na svoje mjesto i pritom dogovoriti s producentom Leonardom Klaićem da to masterira kako treba, dokazuje da je Them Moose Rush rock bend svjetske veličine i kvalitete. Ma koliko god bili na momente bučni i kaotični, istovremeno su sjajno melodiozni, ali prije svega savršeno vješti u sviranju tako da energija iz njih jednostavno pršti. Zanimljivo je i što i neke znatno laganije pjesme, koje je u njihovom slučaju teško nazvati baladama, zvuče sjajno, jer su pazili da zadrže svu svoju energiju, ali i uspore ritam kako bi ispričali svoje priče pune emocija. Fenomenalan album s čak 16 kratkih i energičnih pjesama grupe koja će, ovako ili onako, sigurno ostvariti svjetsku karijeru – jer to zaista i zaslužuje!