FELJTON: DUHAN I ALKOHOL Kako ekonomski umovi zarađuju na ovisnostima

Autor:

PIXSELL

Nacional donosi ulomak iz knjige ‘Pecanje naivaca – ekonomija smicalica i prijevara’ dvojice američkih dobitnika Nobelove nagrade za ekonomiju Georgea A. Akerlofa i Roberta J. Shillera, u kojemu autori tumače kako su u suvremenom SAD-u ovisnosti o duhanu i alkoholu idealne za emocionalne smicalice koje oblikuju ekonomije i tržišta

Ako je u suvremenim Sjedinjenim Američkim Državama pecanje naivaca negdje važno, onda je to u četirima velikim ovisnostima: duhanu, alkoholu, drogama i kockanju. Ovisnik je osoba nad čijim je stvarnim ukusima nadzor preuzeo poseban majmun na njezinu ramenu: što više ovisnik konzumira duhan, alkohol ili droge, majmunu ta konzumacija postaje nužnija.

U ovom ćemo poglavlju raspravljati o posve različitim razvojnim putovima duhana i alkohola. Kad je riječ o duhanu, danas pušenje smatramo glupim, a čini se da se s tim stavom slaže i većina pušača jer čak 69 posto odraslih pušača u SAD-u želi prestati pušiti. Posve je druga priča s alkoholom jer se njegova konzumacija — barem umjerena — smatra dobrom za zdravlje. Vidjet ćemo kako je pušenje s vremenom postalo tako zloglasno, a kako je alkohol uspio zadržati dobar ugled…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.