facebook.com

Facebook će provjeravati točnost sadržaja u svojoj mreži prije EU izbora

Internetska tvrtka facebook je ususret izborima za Europski parlament na vrh svoje liste prioriteta stavila borbu protiv širenja netočnih informacija.
Jedan od načina kojima već niz godina smanjuje širenje lažnih napisa i vijesti je udruživanje s neovisnim, vanjskim provjeravateljima činjenica diljem svijeta. Danas je najavljeno širenje programa unutar Europske unije s pet novih lokalnih provjeravatelja: Ellinika Hoaxes u Grčkoj, FactCheckNI u Sjevernoj Irskoj, Faktograf u Hrvatskoj, Observador u Portugalu i Patikrinta 15min u Litvi. Te će organizacije provjeravati i ocjenjivati točnost sadržaja na društvenoj mreži facebook, piše newsroom.fb.com.
“Svi naši partneri u provjeri informacija licencirani su od strane Međunarodne mreže za provjeru činjenica (International Fact-Checking Network – IFCN), koja primjenjuje načela poput nepristranosti i transparentnosti izvora informacija. Ti su partneri ujedno i sudionici suradničke inicijative FactCheckEU koju vodi IFCN s ciljem provjere sadržaja vezano uz izbore za Europski parlament.
Naš program sad uključuje 21 partnera koji provjeravaju činjenice na 14 europskih jezika: danskom, engleskom, francuskom, grčkom, hrvatskom, litavskom, nizozemskom, norveškom, njemačkom, poljskom, portugalskom, španjolskom, švedskom i talijanskom. Kad provjeravatelj činjenica ocijeni vijest netočnom, mi je prikazujemo niže u News Feedu, znatno smanjujući njezino širenje te broj ljudi koji će je vidjeti. Stranice i domene koje će nastaviti dijeliti netočne vijesti također će vidjeti da se njihovo širenje smanjilo te da im je ukinuta mogućnost ostvarivanja zarade i oglašavanja.
Program je dio našeg trodijelnog procesa kojem je cilj unaprijediti kvalitetu i autentičnost vijesti na News Feedu. Uklanjamo korisničke račune i sadržaj koji krše naše Standarde zajednice (Community Standards) ili pravila oglašavanja (ad policies), smanjujemo širenje netočnih vijesti i neautentičnog sadržaja poput senzacionalističkih, clickbait naslova te informiramo ljude pružajući im širi kontekst vijesti koje im se prikazuju.
One stranice koje dijele takav sadržaj obavijestit ćemo o tome da su podijelili netočne informacije na vrlo sličan način na koji bismo obavijestili i ljude koji dijele takav sadržaj. Puno ulažemo u daljnji napredak, jer vjerujemo u osiguravanje prostora za raspravu između građana tijekom izbora”, naglašava se u članku.
U sljedećih nekoliko tjedana poduzet ćemo dodatne mjere u cilju zaštite izbora u EU uključujući: Click-Gap, dodatni podaci pod opcijom Context, obavještavanje o novim značajkama u rubrici Page Quality (Page Quality Tab), informiranje administratora grupa o našim alatima za sprečavanje širenja netočnih informacija.

Komentiraj