Budite majstor dijaloga: Kako razgovarati sa šefom?

Autor:

Pixabay

Svakodnevica nam je svima stresna. Obitelj, razvažanje klinaca po slobodnim aktivnostima, naporna rodbina nedjeljom popodne, zanovijetalo od partnera, računi, rate kredita, kolege koji nemaju visoku razinu radne etike… i još ako se svemu tome „pridruži“ šef iz pakla, teško se nositi sa svime.

U doba kad više vremena provedemo na radnom mjestu, nego sa svojima kod kuće i prijateljima, treba se nekako zaštititi i ne dopustiti da vam, sitna, ali stalna uredska mučenja šefovim mušicama poljuljaju samopouzdanje, a s tim i svaku mogućnost napredovanja u firmi.

Stoga saznajte što je poželjno u komunikaciji sa šefom, a što izbjegavati pod svaku cijenu. Ono što je poželjno jest da govorite optimističnim tonom i pozitivno (kad god je to moguće). Nemojte biti nadureni. A i pasivni agresivci odmah dobivaju ne žuti, nego crveni karton.

Ne budite dežurna zanovijetala

Šefovi, naime, mrze čuti one kolege koji stalno imaju negativan pristup stvarima i poslu, zanovijetaju, stalno ponavljaju kako se nešto ne može, da je „to prilično komplicirano“, ideja glupa i neizvediva, a budućnost projekta zasigurno vodi u propast… Šef je osoba koja je pod permanentnim pritiskom. I to sa svih strana. Stoga, ne treba mu još jedna cvilidreta, netko tko će ga stalno bombardirati s negativnostima i stvarati pritisak s nižih razina.

Naravno, treba ukazati na problem. Međutim, imperativ je da se dođe i s rješenjem problema, a ne to uvijek očekivati od nadređenog. Budite mudri i lukavi, te šefovima pokažite dobru volju i tračak optimizma. Čak i ako se na obzoru ukazuje mračna slika, vi smireno, samopouzdano i s puno razumijevanja objasnite koje bi dobre stvari mogle iskrsnuti, ali i, eto, koje se na žalost loše, manifestiraju. Budite šefu podrška i uvijek imajte u rukavu nekoliko scenarija (čitaj: rješenja problema). Ili barem jednu ili dvije mogućnosti da se bar nakratko prebrodi kriza.

Kratko i jasno

Ne zamarajte ga svakodnevno polurješenjima i međufazama projekta. Ne objašnjavajte nadugo i naširoko. Njemu je vrijeme novac. On za vaše stalno kucanje na vrata njegova ureda i odgovaranje na stalne poruke koje mu šibate na  mobitel nema vremena. Njemu treba finalno rješenje. Zapamtite, finalno rješenje.

Isto tako, ne cvilite bez potrebe. Drama queen je totalno nepoželjan i poslovnom okruženju. Budite cool. Staloženost i hladna glava dovest će vas do rješenja, a vi ćete biti zvijezda u firmi. Stvorite sliku o sebi kao o osobi u koju ima bezgranično povjerenje, koja razumije njegove riječi i kome ne treba ponavljati – a kad zada zadatak da o tome više ne mora razmišljati, jer ima vas i da se u vas može pouzdati.

S druge, pak, strane, kako biste zadržali svoj zvjezdani status donosimo nekoliko savjeta što nije uputno raditi kada ste u društvu nadređenog. Ukoliko ste iole inteligentni (a nadajmo se da svi koji ovo čitaju nemaju IQ kišne gliste) – nemojte se svađati sa šefom. To vam je pravilo broj 1. Iako on ima neku svoju viziju, možda griješi ili uporno pili po svome – nije na vama da se pred njim povisujete ton.

Budite pametni

Ne uskačite mu u riječ. Ne budite drčni i arogantni. Ne možete si to dopustiti. Šef mora biti u pravu. Ili mora bar tako djelovati. Jer, i da dokažete da griješi, izgubili ste bitku, jer ste ga ponizili. Javno ili samo u njegovim očima. Sasvim je svejedno. U tom slučaju na grbaču ste si navalili neprijatelja, a to vam nije pametno. Ne samo zbog činjenice što u svakom trenutku možete dobiti pedalu s posla, a u međuvremenu trpjeti podbadanja i poniženja, nego tko zna koga sve on poznaje u drugim kompanijama na čija ćete vrata jednog dana pokucati.

Stoga, pričekajte da ga živac popusti pa mirno sjednite i razgovarajte. Pričekajte dan-dva dok ga huja prođe. Ukoliko imate svoje viđenje stvari – prezentirajte mu kada se strasti smire, stavite argumente na stol. Zacijelo će vas poslušati. Samo nerazuman i egomanijak neće prihvatiti razumna rješenja.

Zatrovani odnosi ne pomažu nikome i ukoliko želite zadržati poziciju u firmi (i svoj posao) dajte prednost zdravom razumu, a ne da vas ponese impulzivno ponašanje. Time ćete pokazati da ste osoba koja zrelo razmišlja i koja si otvara polako put na ljestvici poslovnog uspjeha.

 

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.