Pitanja koja traže odgovor (14): Zašto je važno redovito provjeravati ispravnost brizgaljki dizelskog motora?

Autor:

Pixabay, Autoportal.hr

Zbog prevelike količine ubrizganog goriva povećava se količina čađe, a nekupljeno gorivo može nekontrolirano detonirati te su na udaru EGR, turbopunjač, klipovi, cilindri

Količina ubrizganog goriva u dizelski motor određuje se vremenom otvorenosti brizgaljki. Ali to podrazumijeva da su brizgaljke, kad su u zatvorenom položaju, potpuno zatvorene (ne propuštaju gorivo). Istrošenijem brtvenih ploha ventila u brizgaljki, koji zatvara protok goriva, ono propušta u trenucima kad je ventil zatvoren. Zbog toga se u cilindre ubrizgava veća količina goriva, koje ne može potpuno izgorjeti pa se ispuhuje u vidu nakupina elementarnog ugljika (čađe), što se uočava po crnom, čađavom ispuhu. Ta se čađa nakuplja u komori za izgaranje, na ispušnom ventilu, ispušnim kanalima…

Uz to može oštetiti i poremetiti EGR ventil, a čađa nakupljena na lopaticama rotora turbine turbopunjača stvara njegov dinamički debalans, koji je vrlo štetan pri brzinama vrtnje većim od 200.000/min – uništavaju se ležajevi, vratilo. Ubrizgavanje prevelike količine goriva, koje se nakuplja na čelu klipa izaziva nekontrolirane detonacije i preopterećenje u cilindrima, zbog čega može izgorjeti klip, što nije rijedak slučaj. Bilo je i slučajeva pucanja stijenki cilindara, koja počinju na mjestima gdje su već postojale inicijalne pukotina izazvane cikličkim mehaničkim i toplinskim opterećenjima.

Zbog toga, ako osjetite simptome, koje ukazuju na predeliku količinu ubrizganog goriva (čađav ispuh, povećana potrošnja goriva, sporije povećanje snage…) čim prije otiđite u kvalitetan servis za dizelske motore i servisirajte sustav za ubrizgavanje. Ako je kućište u dobrom stanju, dovoljno je izmijeniti uloške. Potom ih treba precizno podesiti.

Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?

Pitanja koja traže odgovor (2): Zašto su dizelaši štedljiviji od benzinaca?

Pitanja koja traže odgovor (3): Zašto je održavanje dizelskih motora (znatno) skuplje nego benzinskih?

Pitanja koja traže odgovor (4): Zašto se široke gume brže troše od uskih?

Pitanja koja traže odgovor (5): zašto su brzi motocikli toliko opasni i pogibeljni?

Pitanja koja traže odgovor (6): zašto zimske gume zimi bolje drže cestu nego ljetne?

Pitanja koja traže odgovor (7): zašto nije preporučljivo snažno kočiti u zavoju?

Pitanja koja traže odgovor (8): treba li zimskim uvjetima snižavati tlak zraka u gumama

Pitanja koja traže odgovor (9): zašto automobili na plin troše više i imaju nižu snagu nego na benzin?

Pitanja koja traže odgovor (10): zašto se motori motocikala vrte do 14.000/min, a automobila do 6000/min?

Pitanja koja traže odgovor (11): zašto turbopunjač povećava snagu motora?

Pitanja koja traže odgovor (12): zašto je realna potrošnja goriva znatno veća od deklarirane?

Pitanja koja traže odgovor (13): je li, kad se oduzme gas, pri kočenju motorom potrošnja goriva nula?

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.