Novo istraživanje pokazalo: Najviše se kvare tri električna uređaja, a popravak je neisplativ

Autor:

Patrik Macek/Pixsell

Eurozastupnica Biljana Borzan predstavila je rezultate svog najnovijeg istraživanja o iskustvima hrvatskih građana s kvarovima elektroničkih uređaja, reklamacijama te mogućnostima za popravak “Pravo na popravak- rezultati istraživanja u Hrvatskoj” . Borzan je glavna autorica Socijalista i demokrata za rezoluciju Europskog parlamenta o pravu na popravak.

Istraživanje je obavljeno u studenom 2021. na 800 ispitanika, a riječ je o još jednoj u nizu inicijativa vezanih uz kružnu ekonomiju i prava potrošača. Rezultati su pokazali da se najviše kvare mobiteli i tableti, zatim printeri, sušilice, vešmašine i laptopi. U slučaju njihova kvarenja čak je 81 posto građana kupilo novi uređaj jer je popravak starog bio neisplativ zbog nedostupnosti nacrta, rezervnih dijelova ili servisa. Isto tako, čak 91 posto građana smatra da su rezervni dijelovi preskupi u odnosu na cijenu novog uređaja.

Posebno su zabrinjavajuće činjenice da je četvrtina ispitanika kupila neispravan uređaj, ali njihova žalba nije uvažena, te da građani u slučaju reklamacije više vjeruju udrugama potrošača, a najmanje državnim institucijama. 

“Čak 94 posto građana smatra kako bi uređaji trebali dulje trajati te su im trajnost i dostupnost popravka najvažniji faktori pri kupovini. Upravo zato sam jedna od autorica rezolucije o pravu na popravak koja, među ostalim, poziva i na uvođenje nove oznake popravljivosti. Na svakom uređaju treba biti označeno koliko je očekivano vrijeme trajanja, kakva je dostupnost i cijena rezervnih dijelova i servisa. S tim se slaže čak 78 posto naših građana”, istaknula je Borzan.

Rezolucija o pravu na popravak u Europskom parlamentu bit će usvojena u ožujku, kada bi trebao biti predstavljen i novi paket zakona kojima je cilj osigurati pravo na popravak.

 

   

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.